Permalänk
Medlem

Google play

Jag har nån gammal surfplatta jag köpte för länge sen. Har aldrig gillat den. Prestandan är enligt egen mening under all kritik, allt under 1,5Ghz dualcore och 4-5Gb ram är värdlöst enligt min mening, så jag kommer nog aldrig bli vän med nån platta, men nu var det inte riktigt det saken gällde...

Det är en Android Superpad III flytouch eller nått åt det hållet heter den. Skulle för skojs skull hämta hem en gratis app. Den visade sig finnas på nått nytt som google hittat på: Google play, här börjar problemen. Jag får en massa felmeddelanden att det inte funkar. En tänkbar orsak kan va att mitt konto (som är ett gmail) inte är förberett för googles nya tjänst eller att jag inte har ett android system. Hämta saker från android market det funkar fint, men det där google play det känns som det är nått som är skapat för att driva vilken hygglig människa som helst till vansinne

tips, hjälp någon?

Permalänk
Medlem

4-5Gb i ram i en platta, ja du, välkommen till 2012.

Google Play fungerar kanon, och det är den aktuella Android marketen, den heter Google Play.

Vilken Android version är det i plattan?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Aneldningen till att jag köpte den va att min laptop gick sönder. Jag behöver ingen laptop tänkte jag. Jag har ju den stationära, och laptopen använde jag bara till att slösurfa i sängen. Efter 2-3 dar kunde jag besiviket konstatera att den arbetade på tok för sakta, och att detta egentligen inte alls va nått för mig. Att investera i en billig laptop va värt varenda krona och mer därtill. Jag känner mig instängd, handikappad, begränsad om jag inte har en "riktig dator" kan jag bara konstatera

Den info jag fått fram är: Modellnummer DISCO10, Androidversion 2.2-20110529
Kernelversion 2.6.32.9
Version: FRF85B

Permalänk
Hedersmedlem

För min del var namnet enda skillnaden på google play och android market.
Dessutom byttes väl det för x antal månader sen?

I övrigt: har inte hört så gott om flytouch plattorna men kan minnas fel. Vad fick du ge för den?
Sen, android 2.2 flyter nog inte optimalt någonstans beroende på vad man jämför med, men är väl inte överdrivet många som kör den idag? Majoritet är väl 2.3+

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sidron:

Jag har nån gammal surfplatta jag köpte för länge sen. Har aldrig gillat den. Prestandan är enligt egen mening under all kritik, allt under 1,5Ghz dualcore och 4-5Gb ram är värdlöst enligt min mening, så jag kommer nog aldrig bli vän med nån platta, men nu var det inte riktigt det saken gällde...

Det är en Android Superpad III flytouch eller nått åt det hållet heter den. Skulle för skojs skull hämta hem en gratis app. Den visade sig finnas på nått nytt som google hittat på: Google play, här börjar problemen. Jag får en massa felmeddelanden att det inte funkar. En tänkbar orsak kan va att mitt konto (som är ett gmail) inte är förberett för googles nya tjänst eller att jag inte har ett android system. Hämta saker från android market det funkar fint, men det där google play det känns som det är nått som är skapat för att driva vilken hygglig människa som helst till vansinne

tips, hjälp någon?

Detta måste vara ett troll.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

För min del var namnet enda skillnaden på google play och android market.
Dessutom byttes väl det för x antal månader sen?

I övrigt: har inte hört så gott om flytouch plattorna men kan minnas fel. Vad fick du ge för den?
Sen, android 2.2 flyter nog inte optimalt någonstans beroende på vad man jämför med, men är väl inte överdrivet många som kör den idag? Majoritet är väl 2.3+

Jag köpte nog plattan för 1,5 år sen eller nått. Minns inte exakt 800-900 kanske. Köpte på tradera.

Jag bara la den åt sidan för jag tyckte det inte va min grej. Sen så kom jag plötsligt på att jag nog kanske kunde få använding för den.

Går det att uppdatera till 2.3 då? jag vet att jag uppdaterade för att jag skulle kunna använda det mobila bredbandet, för det gick inte med den version som fanns i från början. Jag vet inte vad det va, eller hur jag fick tag på det.

m1ntos Jag är inget troll. Jag är bara lite anti. Jag tänker att eftersom jag ändå råkar ha, kan jag lika gärna försöka göra nått kul av det. Jag är ingen större tekniknörd. Kan tycka teknik är kul, men jag jag är inte den som ska ha det värsta och det nyaste, utan jag gasar till det rasar