Tips för nya YouTuber-kanaler

Permalänk

Tips för nya YouTuber-kanaler

Hejsan.

Jag är en av de många, många små kanaler som finns på tuben, men det här är ingen promoting-tråd för mig eller så. Jag har länken i min sign, OM ni skulle vilja kika in, men det är upp till er.

Hur som haver, jag har själv sprungit på många problem med min kanal, såsom att komma på saker att prata om (Jag gör Commentaries för övrigt) och att hitta alternativa spel till det jag gör i huvudsak, nämligen Modern Warfare 3.

Jag tror inte att jag är den enda av oss som förstår att det är otroligt enkelt att bara drunkna på YouTube genom att göra Gameplay Commentaries av Modern Warfare 3 i dagsläget. Jag får mellan 50-100 views per video själv, både på vloggar och MW3. Jag testade att göra en Battlefield 3 live commentary, min första. Den har haft de största problemen av alla mina videor.

Hur som haver, jag tänkte att vi kunde diskutera vad man kan hitta på på sin kanal för att få till lite omväxling. Exempel på spel eller vlog-idéer. Kanske saker att prata om? För tillfället har jag ett par saker själv som väntar. Jag hittade också ett nytt sätt att ha mycket roligt då jag spelar: Att göra live commentaries. Det tycker jag är mycket roligare och man behöver inte känna pressen av att ha stats på 50-3 eller så.

Så, vad har ni andra att säga om detta ärende? Jag är väldigt intresserad av att höra från er vad ni har för åsikter

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Gör något som ingen annan gör eller satsa på en nish. Finns så många som gör samma sak som dig så det är nästan omöjligt att bli känd eller populär eller vad man nu ska kalla det. Samt bli personlig, finns ju liksom hur många som helst som gör samma sak som dig nu.

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Gör något som ingen annan gör eller satsa på en nish. Finns så många som gör samma sak som dig så det är nästan omöjligt att bli känd eller populär eller vad man nu ska kalla det. Samt bli personlig, finns ju liksom hur många som helst som gör samma sak som dig nu.

Precis. Det är riktigt svårt att göra något nytt. Det allra mesta har gjorts i dagsläget Man måste börja någonstans och göra allt vad man kan. Det är ju inte så att jag t.ex. sitter och försöker göra youtube-filmer hela dagarna, jag går i skolan och kommer söka arbete framöver o.s.v. Man ska vara ganska stor som kanal för att våga gå heltid med YouTube

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube