Permalänk

Problem med sli

Hej!

Har ett litet problem här då Nvidias kontrollpanel ej vill visa SLI. Men på enhetshanteraren så syns båda grafikkorten.

http://i.imgur.com/XwSDs.png

Så ser det ut på kontrollpanelen. Jag kör dom senaste drivrutinerna kan tilläggas.
Vad är det som har hänt egentligen? Vet någon hur man eventuellt skulle kunna fixa det?

Mvh Simon

Permalänk
Medlem

Kanske moderkort som nVidia inte tillåter SLI.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Jag har kört sli förut! Men nu av någon anledning så vill den fliken inte vara kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampiizomg:

Hej!

Har ett litet problem här då Nvidias kontrollpanel ej vill visa SLI. Men på enhetshanteraren så syns båda grafikkorten.

http://i.imgur.com/XwSDs.png

Så ser det ut på kontrollpanelen. Jag kör dom senaste drivrutinerna kan tilläggas.
Vad är det som har hänt egentligen? Vet någon hur man eventuellt skulle kunna fixa det?

Mvh Simon

Du har inte glömt att sätta dit SLI bryggan mellan korten? Alternativt kollat att den inte glappar.
Det är väl vad jag kan komma på på rak arm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

När jag märkte att det var såhär så tog jag ur båda korten och satte i dom igen. Men samma problem uppstod när jag startade datorn igen.

Permalänk

Testat med äldre drivrutiner?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Rensat drivrutinsrester i registret?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Har återställt till äldre drivrutiner, men problemet kvarstår...

#7 Hur gör jag det?

Permalänk
Skrivet av Dampiizomg:

Har återställt till äldre drivrutiner, men problemet kvarstår...

#7 Hur gör jag det?

Tanka ner och installera Driver Cleaner Pro. http://www.download3k.com/System-Utilities/Other-Utilities/Do...

Avinstallera drivrutinerna och innan du startar om så drar du igång DC och rensar allt som heter Nvidia. Starta om och installera dom nya drivrutinerna. Brukar själv dra igång DC en gång till och rensa efter omstarten innan installationen också för att vara säker på att Windows inte har installerat något i registret vid omstarten. Fast det är en jag det.

Lycka till!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Funkade inte det heller

Permalänk

Haha, nu så! Nu kan jag trycka på en liten rektangel som är osynlig så jag får fram SLI konfigurationen! Väldigt knepigt, för texten syns ju inte...

Tack för all hjälp ändå!