Problem med nyinskaffat GeForce gtx 660

Permalänk

Problem med nyinskaffat GeForce gtx 660

Tjena Sweclockers, jag har ett problem som jag och min flickvän inte lyckats fixa ännu.. Har i princip köpt en helt ny dator i delar och har fixat klart allt fram tills nu då jag inte får någon bild överhuvudtaget när jag har mitt nya grafikkort ikopplat. Har testat alla möjliga kombinationer men det funkar fortfarande inte. Inget fel på modekortet eller nätagget och jag vet inte riktigt vad jag ska göra...

Är det någon som kan ge mig råd vad jag ska göra?

Mvh Chris

Permalänk
Medlem

Har moderkortet stöd för grafik? (kontakt för skärm kabeln), i sådana fall ska du stänga av den och peka på ditt grafikkort i bios. Fick inte så mycket att gå på vad det gäller moderkort och andra delar.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka delar har du då? Första ggn du bygger? Kopplat allt rätt samt satt i moderkortsdistanser och på rätt ställen? Extraström till graffet? Info Info Ge oss mer info för vi kan ju inte se ditt bygge.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Rätt bios till rätt cpu?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Hejsan alla, jag är rätt ny med allt som har med byggen att göra. Jag har ett MSI Z77A-GD55 modekort samt ett Intel i5-3570k CPU @ 3.40GHz processor. 8 GB kingston ram. Ett 550 watts nätagg som är mer än nog för delarna. Jag är som sagt nybörjare och ifall ni vill veta mer för att hjälpa mig så säg till!

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vilka delar har du då? Första ggn du bygger? Kopplat allt rätt samt satt i moderkortsdistanser och på rätt ställen? Extraström till graffet? Info Info Ge oss mer info för vi kan ju inte se ditt bygge.

har satt in moderkortsdistanser och på rätt ställen samt kopplat in extraströmmen från graffet till nätagget

Permalänk

har du testat med typ att bytta pci-e port och har du testat med ett annat grafikort

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Rätt bios till rätt cpu?

Det är det

Permalänk

Ur med grafikkortet och kör på interna gpu. Funkar det då?

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Ur med grafikkortet och kör på interna gpu. Funkar det då?

Jag har bild när jag kopplar grafiken via det interna på modekortet. Men direkt när jag kopplar in grafikkortet så funkar varken graffekortet eller det interna.

Permalänk

Har du kopplat in sex pins kontakten till grafikkortet på två olika Molex grenar? detta måste göras<3.

Permalänk

inte molex endast 6 pin direkt från nätagregatet. det ska finnas 2st till grafik direkt från nätagregatet.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

defekt grafikkort?

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

inte molex endast 6 pin direkt från nätagregatet. det ska finnas 2st till grafik direkt från nätagregatet.

Testade det, och det funkade fortfarande inte.

Permalänk
Skrivet av Nirneath:

defekt grafikkort?

Ska åka in till INET nu och se ifall jag kan byta ut det, för nu har jag testat allt ifrån att byta sladd från agget till att ändra inställningar i BIOS till att försöka installera drivers innan. Såhär ska det inte vara...

Permalänk

Tack iallafall för all hjälp, uppskattar det!

Permalänk
Skrivet av Chrisabolic:

Jag har bild när jag kopplar grafiken via det interna på modekortet. Men direkt när jag kopplar in grafikkortet så funkar varken graffekortet eller det interna.

Japp, pajj grafikkort

Permalänk

Det var inte problem med graffekortet. Var tvungen att reseta CMOS, sen funkade det !:) Men böt in det bot ett GTX 660 TI så nu funkar allt riktigt riktigt nice!

Tack igen för all hjälp iaf!