Problem med 8800GT drivrutiner

Permalänk
Medlem

Problem med 8800GT drivrutiner

Hej!
Har en filserver hemma som helt plötsligt la av. Satte in en ny hdd för en månad sen men annars har inga hårdvaru förändringar sket.

Problemet är att när man startar datorn så efter texten "Windows laddas" eller vad det står i början så blir det svart. Det fungerade att starta i sade mode så vad jag har läst så bör det vara grafikkortet som är problemet.

Jag har ett Nvidia Geforce 8800 GT. Jag har provat att rengöra kortet, jag har provat att koppla ur hårddiskar ifall det skulle vara strömbrist, jag har till och med formaterat om datorn. De sistnämnda fungerade tills jag installerade grafikkortets drivrutiner.

Så fort drivrutinerna är på plats så slutar det fungera, har provat flera olika versioner av drivrutiner.

Är det grafikkortet som gett upp? Behövs det ett nytt?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Har du något inbyggt grafikkort? Annars är det ju lika bra att ta ut ett så törstigt kort ur en filserver.

Finns annars passande kort för ett par hundringar som skulle passa bra, bara ta vad som helst för 200-300. Mitt tips.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Tack för ett snabbt svar! Hur vet jag om där finns ett inbyggt grafikkort?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Furex:

Tack för ett snabbt svar! Hur vet jag om där finns ett inbyggt grafikkort?

Du kanske skulle testa att baka ditt 8800? Det finns två trådar om detta här på forat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furex:

Tack för ett snabbt svar! Hur vet jag om där finns ett inbyggt grafikkort?

Om det finns VGA/DVI/HDMI-utgång på ditt moderkort kan du testa att ansluta skärmkabeln till det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.