Hur spela in samtal från telesäljare?

Permalänk

Hur spela in samtal från telesäljare?

Har läst ett antal trådar här på Swec och har även några kompisar så blivit blåsta av telesäljare så för att inte bli blåst själv finns det något enkelt sätt att spela in samtal från telesäljare?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Eftersom du glatt skippar relevant information som vilken sorts telefon det gäller tänker jag lika glatt anta att det gäller fast telefoni och då länka den här mojängen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Japp det gäller en fast telefon och det där ser ut att vara precis vad jag sökte efter :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Säg nej och lägg på luren, problem borta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Om det är något intressant de erbjuder mig så brukar ja be dem återkomma senare för jag inte kan bestämma mig direkt. Varje gång så säger de att de ska göra det, och sedan säger de hej då. Ingen har ringt upp
Kanske just för att de då förstår att man kollar upp vad grejena Egentligen kostar, och inte faller för deras "fantastiska" erbjudanden med sååå mycket rabatt.
Ett tips är att om någon erbjuder något du Vill ha, per telefon, köp det i riktig butik istället. Alltid bättre

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

senast en teleförsäljare ringde hem för några månader sen och försökte få mig att byta El-Leverantör
började jag bara fråga henne vad det va för storlek på kalsongerna
när hon fråga Va?
frågade jag vilken färg det va på tandborstarna
hon la på luren inom 30sec och har inte ringt tillbaka

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Tänker du göra en ny Telia inspelning månne

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions

Spelar man in samtalet måste man väl även uppge att man gör det innan man fortsätter samtalet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

inte för privat bruk ..det är dock ogiltigt som bevis om du inte haft tillstånd att spela in samtalet

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Registrera ditt nummer hos nix så får du troligtvis mindre samtal än förut men det hjälper också.
http://www.nix.nu/privatperson.aspx

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

inte för privat bruk ..det är dock ogiltigt som bevis om du inte haft tillstånd att spela in samtalet

Det är fullt tillåtet att, utan att meddela, spela in ett samtal så länge man är en av parterna i samtalet. Man får inte avlyssna och spela in som tredje part.

Ogiltiga bevis finns inte i svenska rättssystemet då vi har fri bevisprövning i Sverige.

TS: du är helt safe att spela in dina samtal.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk

Letar efter liknande, fast till en Android telefon. Finns det någon app eller funktion som möjligör detta?
Hittar ingen inbyggd funktion i telefon tyvärr.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOiDVOiD:

inte för privat bruk ..det är dock ogiltigt som bevis om du inte haft tillstånd att spela in samtalet

Tror det har blivit lite för mycket CSI för dig på slutet

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Hur blir man blåst av en telefonförsäljare...?

#1 "Hej, jag ringer från blabla AB... och jag undrar om du skulle vara intresserad av..." snabbspola till #2

#2 "Click".

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Våga säga nej!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Letar efter liknande, fast till en Android telefon. Finns det någon app eller funktion som möjligör detta?
Hittar ingen inbyggd funktion i telefon tyvärr.

Sitter du på en s3 så: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706310

Annars finns det väl på play? Call recorder eller liknande sökfras:)

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Letar efter liknande, fast till en Android telefon. Finns det någon app eller funktion som möjligör detta?
Hittar ingen inbyggd funktion i telefon tyvärr.

Jag har också letat för att komma fram till av det krävs en viss kernelfunktion som iaf på de flesta telefonmodeller inte är på som default.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

vidarbeforda från hemtelefonen till ett skype nummer som du köper, sen kan du klura ut resten.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Har hemligt hemtelefonnummer, blir aldrig uppringd av säljare osv xD

Permalänk
Avstängd

Ett annat tips är ju att gå med i http://www.nix.nu/ på den tiden som jag hade hemtelefon så blev jag aldrig uppringd sen jag gått med där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Ett annat tips är ju att gå med i http://www.nix.nu/ på den tiden som jag hade hemtelefon så blev jag aldrig uppringd sen jag gått med där.

Kör också med NIX och det var underbart den första tiden, efter ett par månader.. vilket lugn..

Nu ringer de på mobilen istället.. som inte går att föra in i NIX-registret.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kör också med NIX och det var underbart den första tiden, efter ett par månader.. vilket lugn..

Nu ringer de på mobilen istället.. som inte går att föra in i NIX-registret.

Finns program som löser det. Kör själv med Blackballer och den fimpar alla samtal som inte finns i telefonboken eller är hemliga, hamnar rakt i röstbrevlådan och telefonen gör inte ett ljud.
Är man inte känd av mig, så kan man skicka brev. Det är inte rättighet att nå vem man vill hur som helst enligt mig.

Har en gammal ZTE som ligger hemma där jag ger ut nummer till myndigheter, tandläkare, apotek o.s.v.

För inspelning kör jag med autocall recorder, kostade 9 spänn om jag minns rätt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Eller något annat passande. Undvik bara att säga "JA"... eller liknande.

Bäst att säga Nej, annars hamnar du sannolikt i deras "ring upp igen lista"

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

För att slippa bli lurad av "hederliga" företag. Dvs dom som inte klipper ihop samtalen själva och klipper in ditt "JA" i ett avtal. Så lyssna bara extra noga när säljaren börjar med avtalet. Det brukar oftast börja med att dom säger "TM 101" eller liknande.

Pratar dom för snabbt så be dom starta om och läsa långsamt så att du kan höra allt som ingår i avtalet.