Permalänk

Gigabyte GTX 670 Problem

Hej! Köpte just ett GTX Gigabyte 670 bara så att det skulle fungera med min skärm i spelen. Jag börja med att avinstallera mina gamla drivrutiner innan jag stoppa in det, lätt som en plätt in med grafikkortet. Installerade mina nya drivrutiner för mitt 670. Men det som händer är att jag inte får mer fps som den egentligen ska ge! Själv är jag inget data snille men känns lite som om jag har lika mycket fps som mitt gamla grafikkort (GTX560ti). Men just nu vet jag inget som kan vara felet och skulle vara riktigt tacksam om nån skulle kunna tipsa mig vad det kan bero på!

PS. Skärmen är en BenQ XL2410T

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

hur många fps får du? och i vilket spel?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperropase:

Hej! Köpte just ett GTX Gigabyte 670 bara så att det skulle fungera med min skärm i spelen. Jag börja med att avinstallera mina gamla drivrutiner innan jag stoppa in det, lätt som en plätt in med grafikkortet. Installerade mina nya drivrutiner för mitt 670. Men det som händer är att jag inte får mer fps som den egentligen ska ge! Själv är jag inget data snille men känns lite som om jag har lika mycket fps som mitt gamla grafikkort (GTX560ti). Men just nu vet jag inget som kan vara felet och skulle vara riktigt tacksam om nån skulle kunna tipsa mig vad det kan bero på!

PS. Skärmen är en BenQ XL2410T

Vilka är dom övriga komponenterna i din dator?

Permalänk
Medlem

Har du vsync på?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Processor - Intel Core 2500K

Ramminne - Corsair 8G CL9 1600Mhz

Nätagg - Silver Power 620w

Moderkort - MSi P67A C45 B3

Hårddisk - 1Tb (800G utrymme kvar)

Permalänk
Permalänk
Medlem

installerea om nvidias drivrutiner. (306.23) Välj och altid välj Custom. ALDRIG express. boka i clean installl och kör. Och prata inte fps och spel som CS-GO. Jag har fortfarande ca 1400fps i magic 2012. jag får inte mer pga att det är ett api problem.

Edit1:
Vid dom fpsen så får jag coil whining bdw.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

tack! Fast mer fps fick jag dock inte

Permalänk
Medlem

Det var synd. Blev något bättre?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Kortet kanske klockar ner sig? Starta om datorn det funka för mig när mitt kort klocka ner sig, annars har du nog fått ett måndags ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem

Vad hade du för fps i bf3 med 560ti?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Nej, men kanske omformaterar för känns så likt mitt gamla grafikkort

Permalänk

Har testat starta om och får samma fps varje gång som från första början

Permalänk

I Battlefield 3 fick jag runt 60-80 fps på medium med mitt gamla och har typ lika mycke fps med mitt nya

Permalänk
Medlem

Testa med 3dmark 11 så vet du hur det ligger till, istället för att gissa vad du har i olika spel.

Permalänk
Medlem

Kör GPU-Z och kolla temperaturer och ifall GPU jobbar på 100% eller inte.

[Själv har jag adaptiv V-sync på i BF3 så min kör inte 100%]

Jag antar att det är ett skrivfel men du skrev att du får lägre FPS på LOW än på MEDIUM?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Kör GPU-Z och kolla temperaturer och ifall GPU jobbar på 100% eller inte.

[Själv har jag adaptiv V-sync på i BF3 så min kör inte 100%]

Jag antar att det är ett skrivfel men du skrev att du får lägre FPS på LOW än på MEDIUM?

Förmoderligen inte. Jag fick det på bd3 beta. Det berode på att när vissa instölningar i frosbyte sänktes så så sänktr den även diretx level. Så det blev en massa extra berälmomgar för att visa sama sak på skärmen. Så det är värt att kolla low med och high och skriva ner fps. sen börja testa de olika instälngarna manuelt.

Edit:
http://www.geforce.com/whats-new/articles/johan-andersson-gef...
Tror det finns en del info dör för de som tycker det är intresant.

minna är:
Custom
Ultra
Medium
Low
ULTRA
ULTRA
LOW
OFF
HIGH
OFF
16x
OFF

det för bra fps och att det ska vara lått att se andra spelare. samt max fov och color blinde på. för att jag tycker man ser namnen ovanför folk bättre då. Detta ör baserat på ett nvidia 480 efter att kollat på dice presentatin av spelmotorn.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperropase:

Jo, det är fel skrivet. Får ju mer fps på low men aldrig över 120fps och det måste jag få för att spela på min skärm, men kortet ger inte det och den ska ge mer

Och du har inte bytt upplösning efter bytet?

Installera t.ex. EVGA Precision-x, där kan du kontrollera vad du har för värden på t.ex. clock medan du spelar, så att det ser rätt ut. Kör sedan Heaven eller 3d mark eller liknande för att kunna jämföra med andra användare med liknande setup.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Och du har inte bytt upplösning efter bytet?

Installera t.ex. EVGA Precision-x, där kan du kontrollera vad du har för värden på t.ex. clock medan du spelar, så att det ser rätt ut. Kör sedan Heaven eller 3d mark eller liknande för att kunna jämföra med andra användare med liknande setup.

Har haft samma upplösning hela tiden, men ska testa ladda ner 3d benchmark.

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

hur många fps får du? och i vilket spel?

I Battlefield 3 får jag på medium 50-70 fps.
Och på low kanske 60-80.

I CS-GO får jag runt 260-140 och det är mycket likt mitt gamla graffe