Pris? [Prisfråga för moderkort+CPU (Phenom II 955 Black)+grafikkort (HD6870) - mod]

Permalänk
Medlem

Pris? [Prisfråga för moderkort+CPU (Phenom II 955 Black)+grafikkort (HD6870) - mod]

Tänkte ev sälja mitt moderkort med tillhörande processor samt grafikkort i ett paket. Är det säljbart samt vad kan man få för det?

Moderkort: MSI 890GXM-G65
Processor: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Fungerar en Corsair A50-kylare till en Intel i5-processor? Om inte, tänkte jag även sälja den med i paketet.

/Anders

Bättre rubrik
Permalänk
Medlem

Processorn får du ungefär 800-900kr för, det andra vet jag inte.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theunit:

Processorn får du ungefär 800-900kr för, det andra vet jag inte.

Beggat tror jag inte han får mer än 400 - 600:- för CPU:n det nadra kan ke hälften av nyvärdet, typ.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Beggat tror jag inte han får mer än 400 - 600:- för CPU:n det nadra kan ke hälften av nyvärdet, typ.

Det jag sa stämmer vet detta då jag nämligen ganska nyligen sålde en precis likadan processor här på forumet. Och jag fick 1100kr inkl frakt för min.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tackar. Men vad kan man få för graffekortet då?

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Processorn får du ungefär 800-900kr för, det andra vet jag inte.

http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...
?

Permalänk
Medlem

Ja, fråga inte mig fick min 955 såld för 1100kr inkl frakt för någon månad sen så.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anteå:

Tackar. Men vad kan man få för graffekortet då?

du får nog allt för 2k,

cpu: 500

mobo: 700

gpu: 800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theunit:

Ja, fråga inte mig fick min 955 såld för 1100kr inkl frakt för någon månad sen så.

tradera, inte sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

tradera, inte sant

Nej, här på Sweclockers. Säger bara till dig TS, läs ovanför vad jag skrev så lägg inte ut cpun för lite, utan kör budgivning. Alle du skrev 500kr, jag fick min såld för 1000kr. Så.. och var många som bjöd 800-900.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theunit:

Nej, här på Sweclockers. Säger bara till dig TS, läs ovanför vad jag skrev så lägg inte ut cpun för lite, utan kör budgivning. Alle du skrev 500kr, jag fick min såld för 1000kr. Så.. och var många som bjöd 800-900.

ok. Skrev för han ska egentligen få för de. Han kan såklart få mer om en annan bjuder högre. Det bästa är att lägga ut de på en annons och skriva att det är budgivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Det jag sa stämmer vet detta då jag nämligen ganska nyligen sålde en precis likadan processor här på forumet. Och jag fick 1100kr inkl frakt för min.

Den kostar ju 900 ny?

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla svar.
Om man bara vill sälja sitt grafikkort då och köpa ett nytt, vilket skulle Ni rekommendera om man har en budget på < 3000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

ok. Skrev för han ska egentligen få för de. Han kan såklart få mer om en annan bjuder högre. Det bästa är att lägga ut de på en annons och skriva att det är budgivning.

Precis, budgivning är bäst

Skrivet av Noobenu:

Den kostar ju 900 ny?

Som jag sa innan, ingen aning om varför folk vill betala 1000kr för den men det gör dom. Va väl 4-5st som bjöd 800-900kr också.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theunit:

Ja, fråga inte mig fick min 955 såld för 1100kr inkl frakt för någon månad sen så.

Får en bättre, helt ny med garanti för mindre pris http://www.dustinhome.se/product/5010366889/amd-phenom-ii-x4-...

Så, 900 kr är skäligt pris tycker du?:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theunit:

Nej, här på Sweclockers. Säger bara till dig TS, läs ovanför vad jag skrev så lägg inte ut cpun för lite, utan kör budgivning. Alle du skrev 500kr, jag fick min såld för 1000kr. Så.. och var många som bjöd 800-900.

Mitt förtroende för sweclockers har fått sig en törn nu Din frakt verkar lite dyr, 100 kr för en cpu, OBS inget negativt menat, tänkte bara tipsa om
Postens "Skicka lätt" ifall du ska sälja nåt igen. Motsvarar rek. brev, fast man får skriva ut adresslapp och sånt: http://skicka.posten.se/Skicka/Pages/serviceSettings.aspx?Ser...

Hur som helst ligger en AMD 955 på mellan 5-600 om man kollar avslutade auktioner på Tradera, så mer än så är nog bara en bonus.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Som jag sa innan, ingen aning om varför folk vill betala 1000kr för den men det gör dom. Va väl 4-5st som bjöd 800-900kr också.

Ja, det är ju knappast ditt fel att många har noll koll när det gäller priser.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Mitt förtroende för sweclockers har fått sig en törn nu Din frakt verkar lite dyr, 100 kr för en cpu, OBS inget negativt menat, tänkte bara tipsa om
Postens "Skicka lätt" ifall du ska sälja nåt igen. Motsvarar rek. brev, fast man får skriva ut adresslapp och sånt: http://skicka.posten.se/Skicka/Pages/serviceSettings.aspx?Ser...

Hur som helst ligger en AMD 955 på mellan 5-600 om man kollar avslutade auktioner på Tradera, så mer än så är nog bara en bonus.

Han ville ha med standardfläkten så frakten blev lite dyrare han ville ha den fort också, så tror frakten blev något dyrare om man väljer express. Men inte så insatt i postens leveransmetoder.

Skrivet av Jalle64:

Ja, det är ju knappast ditt fel att många har noll koll när det gäller priser.

Alltså, jag visste inte vad den var värd heller direkt, la bara ut den för budgivning och den gick snabbt upp till 800kr, för att sedan sluta på 1000+frakt. Så visst överpris, men det var många som ville betala det. Säger bara vad jag fick min såld för, men TS gör som du vill!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

sålde en 955a nyss för 400kr vilket i min mening faktiskt är rimligt!

Att du fick din såld för 1000kr tycker jag var väldigt elakt om det var nyligen! Närman kan få en bättre, nyare fullagarnti m.m för 880~kr på inet ink frakt! (senast jag kolla)

Om nu många buda så mycket så undrar jag vad tusan dom tänkte på!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theunit:

Det jag sa stämmer vet detta då jag nämligen ganska nyligen sålde en precis likadan processor här på forumet. Och jag fick 1100kr inkl frakt för min.

Då hade du ren tur som sålde till en okunnig idiot ska jag säga dig..
Processorn kostar inte mer än 800 kr som ny ens..

Iallafall.. Så vill du sälja den lätt får du nog sälja för 500 kr, finns säkert folk som är villiga att gå med på att lägga på mer pengar.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Mitt förtroende för sweclockers har fått sig en törn nu Din frakt verkar lite dyr, 100 kr för en cpu, OBS inget negativt menat, tänkte bara tipsa om
Postens "Skicka lätt" ifall du ska sälja nåt igen. Motsvarar rek. brev, fast man får skriva ut adresslapp och sånt: http://skicka.posten.se/Skicka/Pages/serviceSettings.aspx?Ser...

Hur som helst ligger en AMD 955 på mellan 5-600 om man kollar avslutade auktioner på Tradera, så mer än så är nog bara en bonus.

Posten tar inget ekomomiskt ansvar för varan med skicka lätt, så länge köpare och säljare är överrens att säljaren inte tar något ansvar för varan så fort den är överlämnad till posten så ser jag inget fel med skicka lätt.

Permalänk
Medlem

Hmm, ok låter som jag haft tur mest. Men jag håller på budgivning iallafall!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Precis, budgivning är bäst

http://i.imgur.com/L6svV.png
Där har du bevis, varför ska jag sticka? Om du läser tidigare inlägg, och droppar attityden så skulle allt bli lättare.

Som jag sa innan, ingen aning om varför folk vill betala 1000kr för den men det gör dom. Va väl 4-5st som bjöd 800-900kr också.

Sluta trolla, alla här kan ju se att processorn du sålde är en i7 950. Det är bara att läsa namnet på fliken.

Stick nu.

Permalänk

Alltså vad i he...

Sälja en Phenom II x4 955 för 1100 och dessutom fick flera bud.

Jag har sagt det förr och säger det igen, finns så många användare här som har noll kunskap.
Men när jag påpekar felaktigheter så får man bara höra att man ska hålla käft så jag antar att folk här VILL betala överpris.

Herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Alltså vad i he...

Sälja en Phenom II x4 955 för 1100 och dessutom fick flera bud.

Jag har sagt det förr och säger det igen, finns så många användare här som har noll kunskap.
Men när jag påpekar felaktigheter så får man bara höra att man ska hålla käft så jag antar att folk här VILL betala överpris.

Herregud.

mmm kvailten har gått lite utför här på sweclockers
trollen har ökat markant

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theunit:

Hmm, ok låter som jag haft tur mest. Men jag håller på budgivning iallafall!

Ja, du verkar själv ha dålig koll på vad du sålde om det nu är så som Calcutta skriver.
Det skiljer en del på tillgänglighet vs pris på denna jämfört med AMD:s.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lappen81:

Posten tar inget ekomomiskt ansvar för varan med skicka lätt, så länge köpare och säljare är överrens att säljaren inte tar något ansvar för varan så fort den är överlämnad till posten så ser jag inget fel med skicka lätt.

Det har du faktiskt rätt i, ändrat mitt inlägg. Tackar för påpekandet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calcutta:

Sluta trolla, alla här kan ju se att processorn du sålde är en i7 950. Det är bara att läsa namnet på fliken.

Stick nu.

Döm inte folk innan du har fått ett svar tack Sålde både min i7 950, som jag uppgraderade med en 3570k. Också sålde jag processorn jag hade innan 950 som var en Amd 955, och annonsen fick rubrik "i7 950" kanske var dumt att döpa den så. Men jaja, låter iallafall TS bestämma själv hur han vill att säljandet ska gå till.

Ingen idé att vara otrevlig heller.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Döm inte folk innan du har fått ett svar tack Sålde både min i7 950, som jag uppgraderade med en 3570k. Också sålde jag processorn jag hade innan 950 som var en Amd 955, och annonsen fick rubrik "i7 950" kanske var dumt att döpa den så. Men jaja, låter iallafall TS bestämma själv hur han vill att säljandet ska gå till.

Ingen idé att vara otrevlig heller.

Varför står det då "0 annonser" på din användarsida här på Sweclockers?

Blev du nyss bannad och/eller fick du för dig att det var tid att skapa ett nytt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Varför står det då "0 annonser" på din användarsida här på Sweclockers?

Blev du nyss bannad och/eller fick du för dig att det var tid att skapa ett nytt konto?

För att jag inte har någon annons uppe nu? Läs på lite innan du felaktigt anklagar mig.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.