Alla med ASUS 7970 DirectCU II kort vänligen hjälp!

Permalänk
Medlem

Alla med ASUS 7970 DirectCU II kort vänligen hjälp!

Hej, jag skulle behöva hjälp av någon som har ett ASUS 7970 DirectCU II (inte TOP) kort.

Jo, det är så att jag har försökt överklocka och ville ha kontroll över volten. Long story short, jag skulle behöva båda original BIOS:en till kortet.
Så om någon vänlig själ skulle kunna vara snäll och skicka båda eller ett av BIOS:en(och skriva vilket läge på brytaren "mot utgångarna" eller "bort ifrån").

Jag vet att någon kommer skriva "techpowerup har BIOS", men jag har provat alla och inget är original BIOS utan alla är antingen TOP eller moddade.

Permalänk
Medlem

Tänkte att många inte vet hur detta görs så jag gör en liten guide här:
1. Ladda ner GPU-Z ifrån Techpowerup.com
2. Starta programmet och klicka på ikonen på bilden och "save to file"

3. När du sparat filen någonstans där du lätt hittar den, ladda upp den med t.ex.http://temp-share.com.
4. Skriv in länken här tillsammans med läget på BIOS switchen som sitter på samma ställe som på bilden här under.(Det är inte samma kort, men den sitter på samma ställe)

Exempel:

Citat:

http://temp-share.com/show/FHKd9oz16
ifrån crossfire kopplingarna.

Jag kan sedan spara dessa filer i en .zip fil och hosta dem igenom mitt droppbox konto här i tråden om någon skulle behöva dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Hej, jag skulle behöva hjälp av någon som har ett ASUS 7970 DirectCU II (inte TOP) kort.

Jo, det är så att jag har försökt överklocka och ville ha kontroll över volten. Long story short, jag skulle behöva båda original BIOS:en till kortet.
Så om någon vänlig själ skulle kunna vara snäll och skicka båda eller ett av BIOS:en(och skriva vilket läge på brytaren "mot utgångarna" eller "bort ifrån").

Jag vet att någon kommer skriva "techpowerup har BIOS", men jag har provat alla och inget är original BIOS utan alla är antingen TOP eller moddade.

varför inte köra på TOP?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

varför inte köra på TOP?

Jag har kört med TOP BIOS men grafikkortet slutar fungera lite random då och då.

Permalänk
Medlem

Kan erbjuda en Beta-key till SMITE, för den som ger mig båda BIOS:en.

Permalänk
Medlem

Finns inte den biosen här?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Finns inte den biosen här?

Nej, om du läser mitt första inlägg så ser du att jag provat alla där.

Permalänk

Lånar tråden lite. Funderar på att köpa ett 7970 DirectCu 2 eftersom det är sånt trevligt pris på dustin. Men jag vill ju gärna kunna överklocka ordentligt och höja spänningen. Har TS eller någon annan här någon koll på om det går?
Google ger mig tyvärr ett väldigt luddigt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gräsetärgrönt:

Lånar tråden lite. Funderar på att köpa ett 7970 DirectCu 2 eftersom det är sånt trevligt pris på dustin. Men jag vill ju gärna kunna överklocka ordentligt och höja spänningen. Har TS eller någon annan här någon koll på om det går?
Google ger mig tyvärr ett väldigt luddigt svar.

Tyvärr så verkar volten vara låst på något sätt, vilket jag tycker är väldigt dåligt på ett eftermarknadskort med värstingkylare. Jag ska klaga hos ASUS, TOP korten verkar kunna låsas upp via BIOS men non TOP korten verkar vara hårdvarulåsta.

Permalänk
Medlem

Jag kan också bekräfta att volten är tyvärr låst på icke-TOP varianten av det kortet vilket är faktiskt jätte dumt med tanke på att kortet har en så enorm kylare som väcker intresse för överklockning och det är det första men tänker på när man köper ett kort men senare får man reda på att nej så är inte fallet.

Jag har överklockat mitt lite @960Mhz Mem:1425 MHz och det varkar vara stabilt än så länge, har inte provat klocka högre men kan inte riktigt klaga på prestandan jag får redan out of the box så att säga. Få ju runt 40-65 på MAX i bf3 så

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Jag kan också bekräfta att volten är tyvärr låst på icke-TOP varianten av det kortet vilket är faktiskt jätte dumt med tanke på att kortet har en så enorm kylare som väcker intresse för överklockning och det är det första men tänker på när man köper ett kort men senare får man reda på att nej så är inte fallet.

Jag har överklockat mitt lite @960Mhz Mem:1425 MHz och det varkar vara stabilt än så länge, har inte provat klocka högre men kan inte riktigt klaga på prestandan jag får redan out of the box så att säga. Få ju runt 40-65 på MAX i bf3 så

Jag får 1100MHz som högst och 1575MHz på minnet, men med volthöjning så kan man nog nå 1200MHz minst.