Western Digitals nya RE-serie går upp till 4 TB

Permalänk

Ge mig en Green 4TB disk för runt 1900 - 2000kr nu då! Köper direkt.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Snusfri

Kör man server så vill man ha RE-diskarna, Green diskarna är fruktansvärt slöa och har tyvärr inte mycket till kvalité.
Har haft några som dött i min fileserver (som stått på nästan dygnet runt nu sen sommaren 2007).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EpicBoobs:

Kör man server så vill man ha RE-diskarna, Green diskarna är fruktansvärt slöa och har tyvärr inte mycket till kvalité.
Har haft några som dött i min fileserver (som stått på nästan dygnet runt nu sen sommaren 2007).

Green-serien är en konsument-disk som mår bäst att vara så sval det bara går.
Temperaturhöjningar får aluminiumkroppen att ändras så pass mycket i storlek att läs och skrivhuvudena förskjuts utanför toleranserna, och kan dämed orsaka datakorruption. Ett vanligt problem med dagens terabyte-diskar där informationen ligger så extremt tätt packad på skivorna, att termodynamiken i aluminiumet är tillräckligt för att orsaka läs och skrivfel.

Enterpiseserier och liknande som används för servrar är bättre kalibrerade att klara ett större temperaturspann.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av NonnePonne:

390 EUR för 4TB?! Kommer ihåg när jag köpte min 2TB'are, var under 70e................. När ska dessa löjliga priser gå ner igen, tvärvägrar betala hutlösa summor för lagring, USH

Menar du att green diskar och server diskar borda kosta samma ? Kan inte vara mycket du köper då

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att de flesta som köper en 4TB-disk strax efter köpet får ett hembesök av Farbror Blå, som bestämt undrar vad man som privatperson skulle tänkas lagra på en 4TB-disk. "Är allt detta lagligt?" frågar Farbror Blå när han klickar sig igenom IMG/MKV-fil efter IMG/MKV-fil.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt vem dock kommer jag inte köpa dessa dock säkert i framtiden om det visar sig att mina re4 diskar håller många år.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det stämmer väl ändå inte?
USB är ett seriellt gränssnitt och är ganska vanligt.
Det mesta nätverkskommunikation är seriell.
Seriell ATA är nu betydligt vanligare än Parallell ATA.
De flesta modernare system med någon form av SCSI kör väl SAS istället för parallella SCSI varianter som Ultra Wide SCSI och dyl.

Så ja "serieporten", RS-232 är väl inte så välanvänd av de flesta nu längre.
Men seriell kommunikation som fenomen används ganska flitigt. Tycker nog snarare att det verkar som att det är mera parallella gränssnitt som får nyare seriella motsvarigheter. Blir oftast smidigare kablar och längre kabellängder med seriella gränssnitt.

Du har ju helt rätt, jag som uttryckte mig dåligt/fel!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Det är skillnad i pris på en BMW 318 och en BMW M3 CRT, visst är det konstigt när båda är en BMW i 3-serien...
Fast egentligen borde jag kanska jämföra BMW M3 och BMW M3 CRT som oxå skiljer sig i pris, det är ju M3 båda två

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt vad jag skrev sku ja ju inte tagit något av dina exempel.. Bil som färdmedel (hårddisk som lagrings kapacitet) så skulle jag ju kört på billigaste bilen som uppfyller mitt syfte. Vilket säkerligen inte är en bmw..

Man sku kanske kunna jämföra en billig bil X för 80 000kr som drar 8l/100 mot en bil y för 200 000kr som drar 6l/100... men blir inte riktigt samma sak... Varför vill folk tvingat alltid ta bilar som jämförelse när det handlar om datorkomponenter... Blir bara knas. Förstår ditt exempel, men det relaterar inte riktigt på vad jag skrivit eller tänkt

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Tycker mest folk är gnälliga. Det är väl helt komplett irrelevant att en billig grön disk var billig för ett år sedan i en nyhet om serverdiskar som alltid varit mycket dyrare än de billiga prylarna du använder.

Greendiskarna kostar idag mellan 800 och 900 kr för 2 TB.

Så du jämför priserna på helt olika saker och gnäller på påhittade höga priser? Vad blandar du in RAID i det hela för. Nyheten handlar om att det nu börjar dyka upp nya produkter igen efter att de torkat ur sina renrum och först ut är serverorienterade hårddiskar i upp till 4 TB. Det finns ju ingen som helst koppling till inbillade höga priser på billiga diskar. Som sagt, RE4 kostar lika mycket idag som den gjorde innan förra sommaren och den lanserades på en bit över 3000 kr för 2 TB. Så priser på dessa diskarna är inget direkt märkvärdigt.

Värst vad folk har blivit gnälliga på Sweclockers.

Hellre gnällig än gaggig

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Erm... WD är la inte precis först ut med detta, eller?
https://www.inet.se/produkt/4304895/4tb-hitachi-deskstar-7200...

Alldeles för dyrt för att köpas än på ett år eller så, men den kommer la förhoppningsvis att driva ner priserna lite.

Först på server sidan. Skillnad på desktop- och server-diskar.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför är SAS diskarna dyrare än SATA diskarna?

Varför använder konsument moderkort SATA istället för SAS?

Alla borde ju använda samma gränssnitt.

Fler funktioner i SAS, dyrare, onödigt för desktop-marknaden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_attached_SCSI#Comparison_...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NonnePonne:

Enligt vad jag skrev sku ja ju inte tagit något av dina exempel.. Bil som färdmedel (hårddisk som lagrings kapacitet) så skulle jag ju kört på billigaste bilen som uppfyller mitt syfte. Vilket säkerligen inte är en bmw..

Man sku kanske kunna jämföra en billig bil X för 80 000kr som drar 8l/100 mot en bil y för 200 000kr som drar 6l/100... men blir inte riktigt samma sak... Varför vill folk tvingat alltid ta bilar som jämförelse när det handlar om datorkomponenter... Blir bara knas. Förstår ditt exempel, men det relaterar inte riktigt på vad jag skrivit eller tänkt

Jämförelsen är den samma, samma tillverkare olika modeller, en för vardagsbruk och en för prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Jämförelsen är den samma, samma tillverkare olika modeller, en för vardagsbruk och en för prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Men nej... det är det ju inte. Skulle säkert fungerat ifall det bara funnits bmw som gör bilar, men så är det ju inte. Hårddisktillverkare finns det ju bara 2(3?) av.

För guds skull när skall folk inse att bilar och datorer är något man inte ska börja jämföra med varandra, det fungerar bara helt enkelt inte...

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Först på server sidan. Skillnad på desktop- och server-diskar.

Jo visst är det det ^_^

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NonnePonne:

Hellre gnällig än gaggig

Hellre rätt en helt uppåt väggarna fel. Serverdiskar och greendiskar är olika saker. Fast du kanske klagar på att priset på Xeon är högre än i3 också? För det är samma logik.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NonnePonne:

Men nej... det är det ju inte. Skulle säkert fungerat ifall det bara funnits bmw som gör bilar, men så är det ju inte. Hårddisktillverkare finns det ju bara 2(3?) av.

För guds skull när skall folk inse att bilar och datorer är något man inte ska börja jämföra med varandra, det fungerar bara helt enkelt inte...

Fast nu var det ju så att han jämförde en WD Green mot en WD RE, så du menar alltså att det inte är samma tillverkare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Hellre rätt en helt uppåt väggarna fel. Serverdiskar och greendiskar är olika saker. Fast du kanske klagar på att priset på Xeon är högre än i3 också? För det är samma logik.

Jomen precis, vi kör på de va. O så slutar vi detta. Agree to disagree. För att detta förstör helheten i tråden och känns däremot också jävligt onödigt. Ifall du vill klaga på xeon priser så skapa en ny tråd om det, detta börjar rent av spåra ur.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Fast nu var det ju så att han jämförde en WD Green mot en WD RE, så du menar alltså att det inte är samma tillverkare?

Skickades från m.sweclockers.com

*suck* nej det menar jag inte. Läs alla inlägg av mig så kanskle du får en bild av vad jag menar... Som lite sido information från min sida, så ska man ändå inte blanda ihop bilar med datorkomponenter, vi ser t.ex med ditt inlägg att det skapar en hel del förvirring.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NonnePonne:

*suck* nej det menar jag inte. Läs alla inlägg av mig så kanskle du får en bild av vad jag menar... Som lite sido information från min sida, så ska man ändå inte blanda ihop bilar med datorkomponenter, vi ser t.ex med ditt inlägg att det skapar en hel del förvirring.

Det går alldeles utmärkt att jämföra med bilar, kastruller av olika fabrikat, whiskey, skruvmejslar...you name it, så länge folk inte är så instängda i sig själva att de inte kan associera över huvud taget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Det går alldeles utmärkt att jämföra med bilar, kastruller av olika fabrikat, whiskey, skruvmejslar...you name it, så länge folk inte är så instängda i sig själva att de inte kan associera över huvud taget

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom du inte har varit medlem så länge och förmodligen missat de flesta gånger nån använt bilar i sina jämförelser så låter ja det gå... Ifall du har bra jämförelser o förståeliga så är det ju bra och att jämföra med "kastruller, whiskey, skruvmejslar" kan säkerligen fungera.

Men bilar har gång på gång visats att det bara inte fungerar. Oftast brukar orsaken till detta vara att personen som använder bilar i sin jämförelser, inte vet tillräckligt mycketr om bilar eller sen inte tillräckligt mycket om komponenter. Du o andra sidan verkar bara argumentera för argumentationens skull, vilket inte tar oss nånstans...

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NonnePonne:

Eftersom du inte har varit medlem så länge och förmodligen missat de flesta gånger nån använt bilar i sina jämförelser så låter ja det gå... Ifall du har bra jämförelser o förståeliga så är det ju bra och att jämföra med "kastruller, whiskey, skruvmejslar" kan säkerligen fungera.

Men bilar har gång på gång visats att det bara inte fungerar. Oftast brukar orsaken till detta vara att personen som använder bilar i sin jämförelser, inte vet tillräckligt mycketr om bilar eller sen inte tillräckligt mycket om komponenter. Du o andra sidan verkar bara argumentera för argumentationens skull, vilket inte tar oss nånstans...

Fast jag förstår fortfarande inte vad som är svårt att förstå i jämförelsen på en BMW 318 och en BMW M3, man behöver inte vara en bill-Einstein för att veta att det är 2st bilar i 3-serien men den ena är väldigt slö jämfört med den andra, det var så jag jämförde WD Green mot WD RE, fast det är tydligen helt ok att folk tror att RE är en överprisad HDD och därför jämför den med en Green i så fall, blir lite som att man skulle vara på jakt efter en fin och rökig 18-årig single malt whiskey, men det visar sig att den kostar 1200kr så jag köper en flaska Bell's istället för 239kr, för en whiskey är ju en whiskey...yeah, right

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Fast jag förstår fortfarande inte vad som är svårt att förstå i jämförelsen på en BMW 318 och en BMW M3, man behöver inte vara en bill-Einstein för att veta att det är 2st bilar i 3-serien men den ena är väldigt slö jämfört med den andra, det var så jag jämförde WD Green mot WD RE, fast det är tydligen helt ok att folk tror att RE är en överprisad HDD och därför jämför den med en Green i så fall, blir lite som att man skulle vara på jakt efter en fin och rökig 18-årig single malt whiskey, men det visar sig att den kostar 1200kr så jag köper en flaska Bell's istället för 239kr, för en whiskey är ju en whiskey...yeah, right

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ger upp.. Vi kan väl agree to disagree, för detta är tid jag skulle kunna använda på något annat. Ifall du mot förmodan vill förstå mitt poäng så kolla mina inlägg lite längre bak, jag förklarar där vad jag menar..

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

är det ett skämt eller? Jag köpte mina gigantiska 500gb diskar för 600 spänn styck på sin tid och det är i princip samma pris.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

är det ett skämt eller? Jag köpte mina gigantiska 500gb diskar för 600 spänn styck på sin tid och det är i princip samma pris.

Förstår inte det roliga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Hellre rätt en helt uppåt väggarna fel. Serverdiskar och greendiskar är olika saker. Fast du kanske klagar på att priset på Xeon är högre än i3 också? För det är samma logik.

Skrivet av Justbecause:

Fast nu var det ju så att han jämförde en WD Green mot en WD RE, så du menar alltså att det inte är samma tillverkare?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NonnePonne:

Jomen precis, vi kör på de va. O så slutar vi detta. Agree to disagree. För att detta förstör helheten i tråden och känns däremot också jävligt onödigt. Ifall du vill klaga på xeon priser så skapa en ny tråd om det, detta börjar rent av spåra ur.

Skrivet av NonnePonne:

*suck* nej det menar jag inte. Läs alla inlägg av mig så kanskle du får en bild av vad jag menar... Som lite sido information från min sida, så ska man ändå inte blanda ihop bilar med datorkomponenter, vi ser t.ex med ditt inlägg att det skapar en hel del förvirring.

Skrivet av Justbecause:

Det går alldeles utmärkt att jämföra med bilar, kastruller av olika fabrikat, whiskey, skruvmejslar...you name it, så länge folk inte är så instängda i sig själva att de inte kan associera över huvud taget

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NonnePonne:

Eftersom du inte har varit medlem så länge och förmodligen missat de flesta gånger nån använt bilar i sina jämförelser så låter ja det gå... Ifall du har bra jämförelser o förståeliga så är det ju bra och att jämföra med "kastruller, whiskey, skruvmejslar" kan säkerligen fungera.

Men bilar har gång på gång visats att det bara inte fungerar. Oftast brukar orsaken till detta vara att personen som använder bilar i sin jämförelser, inte vet tillräckligt mycketr om bilar eller sen inte tillräckligt mycket om komponenter. Du o andra sidan verkar bara argumentera för argumentationens skull, vilket inte tar oss nånstans...

Skrivet av Justbecause:

Fast jag förstår fortfarande inte vad som är svårt att förstå i jämförelsen på en BMW 318 och en BMW M3, man behöver inte vara en bill-Einstein för att veta att det är 2st bilar i 3-serien men den ena är väldigt slö jämfört med den andra, det var så jag jämförde WD Green mot WD RE, fast det är tydligen helt ok att folk tror att RE är en överprisad HDD och därför jämför den med en Green i så fall, blir lite som att man skulle vara på jakt efter en fin och rökig 18-årig single malt whiskey, men det visar sig att den kostar 1200kr så jag köper en flaska Bell's istället för 239kr, för en whiskey är ju en whiskey...yeah, right

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NonnePonne:

Jag ger upp.. Vi kan väl agree to disagree, för detta är tid jag skulle kunna använda på något annat. Ifall du mot förmodan vill förstå mitt poäng så kolla mina inlägg lite längre bak, jag förklarar där vad jag menar..

Är det ett VM i offtopic idag eller? Jag hade lust att skriva i tråden men erat jävla BABBEL fick mig att glöma vad jag ville ha sagt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannepanne:

Är det ett VM i offtopic idag eller? Jag hade lust att skriva i tråden men erat jävla BABBEL fick mig att glöma vad jag ville ha sagt

Hahaha, detta är ingenting, då ska du läsa tråden om Apple's kartapp, den övergick från att tala om en mjukvara till att 1/1000 promille fått repig iPhone 5 levererad och började diskutera Foxconn (som inte har ett skit med kartappen att göra)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

Western Digital är utan dess like hårddiskmässigt, handlar inget annat än WD för dom fungerar alltid felfritt i många år. Har just inhandlat ett par externa 3TB My Book-diskar från WD och dom fungerar klockrent precis som alla andra WD-diskar jag haft genom åren

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Hahaha, detta är ingenting, då ska du läsa tråden om Apple's kartapp, den övergick från att tala om en mjukvara till att 1/1000 promille fått repig iPhone 5 levererad och började diskutera Foxconn (som inte har ett skit med kartappen att göra)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ibland blir det fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Western Digital är utan dess like hårddiskmässigt, handlar inget annat än WD för dom fungerar alltid felfritt i många år. Har just inhandlat ett par externa 3TB My Book-diskar från WD och dom fungerar klockrent precis som alla andra WD-diskar jag haft genom åren

Jag har bara haft felfria Quantum-, IBM-, Seagate-, Maxtor- och Samsungdiskar, däremot har en av mina WD-diskar pajjat.

Kul att det fungerar bra i ditt fall, men för att ens kunna dra några som helst generella slutsatser av det hela bör du nog ha lite mer underlag.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dimman:

Jag har bara haft felfria Quantum-, IBM-, Seagate-, Maxtor- och Samsungdiskar, däremot har en av mina WD-diskar pajjat.

Kul att det fungerar bra i ditt fall, men för att ens kunna dra några som helst generella slutsatser av det hela bör du nog ha lite mer underlag.

Rent generellt skulle jag vilja påstå att det är samma skit från alla företag. Oftast fungerar de bra men då och då lyckas alla släppa en serie som är dålig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24