Permalänk

"hemliga" områden

Hittade ingen sådan tråd, så jag skapar en!
Har ni hittat några typ "hemliga" områden? lita typ dolda eller nått, posta här vetja
spelade nyss Ascalonian Catacombs explorable mode och efter vi dödat sista bossen, som gick smärtfritt så började vi hoppa runt lite, varpå jag ser en inbjudande trappa, detta är vad jag hittade högst upp.

väl dold ingång

pelarna satt ihop med typ osynliga broar, under fanns vatten

Dold text
Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem

Indiana Jones ish med broarna där

Permalänk
Medlem

coolt! Vill också hitta lite dolda ställen!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

jag undrar mest vad rummet är till för, ifall det typ är något som blivit kvar efter en slopad idé eller liknande.

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritzarnold:

jag undrar mest vad rummet är till för, ifall det typ är något som blivit kvar efter en slopad idé eller liknande.

Fanns inte en kista i slutet eller nåt? De har ju ett par jumppuzzles som tenderar att vara "hemliga". Nu för tiden är väl inget "hemligt" längre i MMOn pga. internet, men det är ändå kul att Anet har tagit sig mödan att gömma undan lite kul saker.

Permalänk
Skrivet av wotanziu:

Fanns inte en kista i slutet eller nåt? De har ju ett par jumppuzzles som tenderar att vara "hemliga". Nu för tiden är väl inget "hemligt" längre i MMOn pga. internet, men det är ändå kul att Anet har tagit sig mödan att gömma undan lite kul saker.

näe, bara en "hylla" där det mycket möjligt kunde stått en kista, men icket.

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem

Har hittat två ställen. Ett i nybörjarzonen för Sylvari samt ett hoppussel utanför Lions gate, liten skattkista med blåa prylar finns och hitta längst upp. Lite kul sådär.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker "The Ways" på andra, tredje och fjärde bilden? Från The Wheel of Time, eller "Vägarna" som jag tror de kallades på svenska?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Bara jag som tänker "The Ways" på andra, tredje och fjärde bilden? Från The Wheel of Time, eller "Vägarna" som jag tror de kallades på svenska?

Dold text

aldrig hört talas om ^^ vad är det xD

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritzarnold:
Dold text

aldrig hört talas om ^^ vad är det xD

Hmm en bestseller fantasy serie på idag 14 böcker. Är nog den mest sålda fantasy berättelsen genom tiderna efter Tolkiens Sagan om Ringen. Ifall någon känner för att läsa en bra fantasy serie finns det ingen bättre än "The Wheel of Time" Enligt mig. Och jag har läst det mesta i fantasy världen

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Bara jag som tänker "The Ways" på andra, tredje och fjärde bilden? Från The Wheel of Time, eller "Vägarna" som jag tror de kallades på svenska?

När du säger det så ser man ju det direkt!

För lite övrigt info om Wheel of Time så kommer ju sista (sista-sista) boken ut nästa år, färdigställd av Brandon Sanderson (Robert Jordan dog tyvärr innan han skrev klart sista). Har ni hunnit läsa utdragen ur prologen, kapitel 1 och kapitel 11?

http://www.tor.com/stories/2012/04/a-memory-of-light-prologue...
http://www.tor.com/stories/2012/07/read-an-excerpt-from-chapt...
http://www.tor.com/stories/2012/09/a-memory-of-light-chapter-...

Kul läsning om man gillar serien och går och väntar på slutet.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem
Skrivet av bellasoda:

När du säger det så ser man ju det direkt!

För lite övrigt info om Wheel of Time så kommer ju sista (sista-sista) boken ut nästa år, färdigställd av Brandon Sanderson (Robert Jordan dog tyvärr innan han skrev klart sista). Har ni hunnit läsa utdragen ur prologen, kapitel 1 och kapitel 11?

http://www.tor.com/stories/2012/04/a-memory-of-light-prologue...
http://www.tor.com/stories/2012/07/read-an-excerpt-from-chapt...
http://www.tor.com/stories/2012/09/a-memory-of-light-chapter-...

Kul läsning om man gillar serien och går och väntar på slutet.

Han dog tidigare än innan sista boken (var planerat som 1, men blev 3), var 5 årsdag för typ 1 månad sedan. Grät när han dog, inte bara för att jag förfasade att serien inte skulle få ett värdigt slut utan för att han var en otrolig person som ändå kändes lite som en vän efter att man läst så mycket om honom. Brandon Sanderson som skrivit sista 2 böckerna och nu sista som kommer i Januari. Har verkligen gjort ett bra jobb! Otroligt imponerande och väldigt bra. Tog nyligen upp hans fristående böcker han skrev innan WOT. De är också OTROLIGT bra!

Jag har läst det utdraget samt första kapitlet. Med blandade känslor, kommer bli en sådan episk bok. Men samtidigt efter den bok är det verkligen...slut... En historia som jag följt större delen av mitt liv är borta, avslutat... Jag kommer känna en ofantlig tomhet när detta är till ända... Många blandade känslor inför detta, ska försöka ta min tid att läsa sista men vet att när jag väl sätter mig kommer jag sträck läsa den, bara för att det kommer vara så episkt bra!

Tai'shar Manetheren!

(Ursäkta off-topic)

EDIT:

Trodde du länkat den, men det hade du inte: http://www.tor.com/stories/2012/09/a-memory-of-light-chapter-...

Det är hela kapitel 1 från nya boken AWESOME!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErDraug:

Hmm en bestseller fantasy serie på idag 14 böcker. Är nog den mest sålda fantasy berättelsen genom tiderna efter Tolkiens Sagan om Ringen. Ifall någon känner för att läsa en bra fantasy serie finns det ingen bättre än "The Wheel of Time" Enligt mig. Och jag har läst det mesta i fantasy världen

Med en tår i ögat så måste jag nog säga att Harry potter har gått om WoT när det gäller försäljningssiffror tyvärr.

Permalänk
Medlem

Tror att jag precis hittade ett hemligt område...

Permalänk

labyrint caven, den i Lions Arch väst om fort marriner... hoppar man upp (vilket kanske flesta gjort) och ner i gapet så har du dödens labyrint å slingra dig ut ur.

Visa signatur

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155,
Intel® Core i5-2500 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB,
Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5,
Corsair SSD Force Series F115, 115GB,
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9