Permalänk
Medlem

Vilket Call of Duty?

Testade spela lite MW3 multiplayer i helgen när det var free weekend. Ganska skoj faktiskt och inga direkt uppenbara fuskare heller. Men nu undrar jag vad som är bäst att köpa, CoD 4 MW eller MW3? Och då tänker jag endast på multiplayer eftersom singleplayer inte intresserar mig. I vilket är det minst fuskare? Får man alla kartor om man köper MW nu eller kostar det forfarande extra? Eller ska man vänta tills ett CoD spel släpps för nästa generations konsoler?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

tycker MW3 är riktigt kasst i MP. blir uttråkad direkt. satsa på MW eller MW2. förstår inte riktigt hur de lyckats göra MW spelen sämre och sämre för varje gång (eller ja, det är väl högst subjektivt vad man tycker är kul). Jag röstar på CoD4MW

och i CoD4 fick PC spelarna alla nya maps gratis då de ingick som vanliga patchar

Permalänk
Medlem

Cod 4, bara för att activision fortfarande var snälla då.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Testade spela lite MW3 multiplayer i helgen när det var free weekend. Ganska skoj faktiskt och inga direkt uppenbara fuskare heller. Men nu undrar jag vad som är bäst att köpa, CoD 4 MW eller MW3? Och då tänker jag endast på multiplayer eftersom singleplayer inte intresserar mig. I vilket är det minst fuskare? Får man alla kartor om man köper MW nu eller kostar det forfarande extra? Eller ska man vänta tills ett CoD spel släpps för nästa generations konsoler?

Enligt mig gick det bara utför efter CoD 4, och det var också då jag gick över till andra spel. Men om du verkligen vill spela ett CoD spel rekommenderar jag 4'an, fusk har jag dock ingen aning om!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Moderator
Moderator

Imo COD4 (eller Black Ops). I de spelen kan man åtminstone administrera servrar så eventuella fuskare kan sparkas ut manuellt.

Om du inte stötte på några fuskare i MW3 när du lirade i helgen kan jag bara gratulera till turen, de finns överallt. :<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

cod4 för mp

WaW för custom zombies:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

onödig att köpa dessa spel...varför kan du inte satsar på nya spel som BO2 kommer ut om en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

onödig att köpa dessa spel...varför kan du inte satsar på nya spel som BO2 kommer ut om en månad

Då vänder vi på det, varför köpa black ops 2?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Cod 4 och black ops. mw3 relaterar jag bara till p12 som spelar xbox. no offense

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Testade spela lite MW3 multiplayer i helgen när det var free weekend. Ganska skoj faktiskt och inga direkt uppenbara fuskare heller. Men nu undrar jag vad som är bäst att köpa, CoD 4 MW eller MW3? Och då tänker jag endast på multiplayer eftersom singleplayer inte intresserar mig. I vilket är det minst fuskare? Får man alla kartor om man köper MW nu eller kostar det forfarande extra? Eller ska man vänta tills ett CoD spel släpps för nästa generations konsoler?

Har du diablo 3 ? byter isf mitt mw3 mot ditt diablo 3

Permalänk
Medlem

OK, tackar för svaren. Kanske jag köper CoD 4 då medan jag väntar på att de gör ett bra spel igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Bästa online enligt mig är CoD4 och Mw2. Black ops är grymt kul både online, singleplayer och zombies!

Visa signatur

/Felix

Permalänk

Battlefield serien finns ju också!;)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk

Jag är ingen Call Of Duty snubben, men jag rekommenderar MW2 riktigt starkt med min åsikt (:

Permalänk
Medlem

Tycker MW2 är bäst, men det är så dött på PC nuförtiden, så kör på CoD4.
Där har du promod och allt, så det lär leva ett tag till

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Battlefield serien finns ju också!;)

Han frågade vilket CoD spel som rekommenderas, Inte battlefield

OT, Gillade verkligen att lira MW2 förut på xboxen, Men nu så taggas det inför Black ops 2 ! Ser grymt roligt ut

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

OK, tackar för svaren. Kanske jag köper CoD 4 då medan jag väntar på att de gör ett bra spel igen.

Cod 4 PC är riktigt nice, egna servrar och massa med mods om man vill det. Är rädd att det aldrig kommer komma ett bra Cod igen:( MW3 är det sämsta på fpset på länge imo...tur att BF3 är lite Cod vänligt:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

MW2 för singleplayer, Cod 4 (MW) for multiplayer, WaW om du gillar andra världskriget och zombies? Black Ops om du gillar lite CS stuk på spelet

MW3 är skräp avinstallerades efter 30 min singleplayer och 25 min multiplayer.. fyfan vad dåligt

Permalänk
Medlem

Testade också MW3 då och det var flera hackers. Mötte 1 speedhacker, någon som fick massor av killstreaks utan att behöva döda någon osv. Riktigt tråkigt. Ingen som verkade bry sig heller så man kunde ju inte göra något.
Testat MW2 med och det är liksom samma där, fast värre. Nu kanske du inte vill ha det men Black Ops tycker jag är det bästa Cod (av dem jag spelat, inte testat Cod4 än). Där är det knappt fuskare alls, någon då och då men inte många alls.
Något jag hatar med MW2+MW3 är att du kan inte välja riktiga servrar utan alla är bara host och ofta blir det dålig host, börjar lagga osv. I BO är det dedicated servers och du kan välja vilken du vill, där finns med servrar med speciella regler typ som "Bara Sniper" eller "Bara knife" osv.

Permalänk
Medlem

Cod4 Helt klart.
Gick utför rätt snabbt efter det spelet, tom så att det började redan med 4an.
Menar då perks, dock slipper man dessa i Promod.
Finns också lite mer seriösa servers med riktade regler som gör spelet mycket roligare, där slipper man oftast fuskare också.

CoD2 är inte så dyrt heller och fortfarande hysteriskt roligt, inget mög att hålla på med, bara välj vapen och kör.

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Han frågade vilket CoD spel som rekommenderas, Inte battlefield

OT, Gillade verkligen att lira MW2 förut på xboxen, Men nu så taggas det inför Black ops 2 ! Ser grymt roligt ut

Jo visst, men med tanke på mitt tidigare svar och eftersom att TS velade, tyckte jag att mitt inlägg passade!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Då vänder vi på det, varför köpa black ops 2?

YES YES YES YES YES YES . Ut med gamla, in med nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

YES YES YES YES YES YES . Ut med gamla, in med nya

Kan du svara på frågan?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Köper du ett gammalt Modern Warfare-spel kommer du stöta på 1 av 3 saker:

1. Fullständigt hackad lobby.
2. Aimbot/WH
3. God mode

Därför spelar jag MW3

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Köper du ett gammalt Modern Warfare-spel kommer du stöta på 1 av 3 saker:

1. Fullständigt hackad lobby.
2. Aimbot/WH
3. God mode

Därför spelar jag MW3

haha är ju samma skit där lol

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Köper du ett gammalt Modern Warfare-spel kommer du stöta på 1 av 3 saker:

1. Fullständigt hackad lobby.
2. Aimbot/WH
3. God mode

Därför spelar jag MW3

Får man fråga om du spelat cod4?
Dedikerade servrar och aktiva admins-> banna alla fuskare

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Köper du ett gammalt Modern Warfare-spel kommer du stöta på 1 av 3 saker:

1. Fullständigt hackad lobby.
2. Aimbot/WH
3. God mode

Därför spelar jag MW3

När du nämner "lobby" så mistänker jag att du snackar om konsoller. Gamla cod spel på PC stämmer INTE överens med dina påståenden. Tyvärr så har du helt fel

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

När du nämner "lobby" så mistänker jag att du snackar om konsoller. Gamla cod spel på PC stämmer INTE överens med dina påståenden. Tyvärr så har du helt fel

Både MW2 och MW3 hade lobbies på PC samt konsoll

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Både MW2 och MW3 hade lobbies på PC samt konsoll

Och jag som trodde att mw 3 var nytt.. vi snackar cod4 och waw, där dina listade problem är icke existerande.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Och jag som trodde att mw 3 var nytt.. vi snackar cod4 och waw, där dina listade problem är icke existerande.

Nu försöker du få mig att se dum ut. Nåväl, visst. I cod 4 och world at war fanns inte lobbies. Låt mig ändå mig till server, så kanske dina behov tillmötesgås

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube