Permalänk
Geeks Gaming

Black ops 2 deathblow

Här är deras deathblow som kommer alltid någon månad innan spelet släpps.

Och det är de jag har gått och väntat på länge innan jag bestämde mig om jag skulle köpa eller inte.

Vilket nu är ett inte

http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...

säger bara välkomna alla fuskare

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hur är detta sämre än Black ops (1), MW2, MW3? Känns som att det knappast kan vara sämre?

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte vad det är jag ska se på länken? Vad menar du med Black Ops 2 deathblow?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Ok o hur skiljer sig detta från mw2 och mw3?
O jag antar att du spelade dom?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mr_svahn:

Jag förstår inte vad det är jag ska se på länken? Vad menar du med Black Ops 2 deathblow?

Läs själva nyheterna, deathblow är kanske ett starkt ord men det är väldigt dåliga nyheter.

Skrivet av Tino:

Hur är detta sämre än Black ops (1), MW2, MW3? Känns som att det knappast kan vara sämre?

På väldigt många sätt men tar de jag tänker på först och ser som viktigast.

Historiskt sett är det enda sättet att hålla fuskare borta att ta det i egna händer. I Black Ops kunde man själv administrera servrarna man hyrde.
En allvarlig drawback nu när administrationen ska ske från deras sida är att det nästan garanterat kommer leda till att det istället blir samma skräp som MW2 och MW3 på den fronten. Det har lovats friskt vid varenda release om att anti-cheat hit och dit ska fungera så jäkla bra men sen sitter man där och kastas in i match efter match med "aimbottare" osv.

Black Ops gav dig en serverlista och man slapp lobbies, samma stil som äldre FPS (COD4, CS osv), vilket var väldigt positivt imo. Du hade även full kontroll över saker som map cycle och dylikt, och det var även möjligt att banna saker som exempelvis granatkastare för dem som pillade lite, du kunde skapa ett litet community med stammisar som gillade samma spelinställningar och banor. Med det de kallar "matchmaking" är allt det bortblåst.

För er som bara spelat MW2 och MW3 och inte spelat Black Ops (eller ev. COD4) så kanske det är svårt att se varför allt detta spelar så stor roll. Men det är minst sagt dåliga nyheter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Ganska uppenbart att det kommer bli ren dynga. Om jag förståd det rätt så blir det inte ens serverlista att välja bland utan ett lobbysystem som i mw3. Skillnaden är att det inte är ngn spelare som är host utan trey fucks "dedikerade" servrar.

Man kan ju också undra vart dessa så kallade dedikerade servrar finns, förmodligen jävligt långt borta från Sverige.

Kommer inte heller att finnas några statiska planer dvs man vet aldrig vart man spelar och inga inställningar kommer gå att göra. Funderar starkt på att avbeställa skiten. Köpte inte mw2 o mw3 på grund utav detta o förmodligen blev black ops det sista codet som var spelvärt, om än bara lite.

Permalänk
Geeks Gaming

Saken är den att vi kommer inte kunna ha kontroll över servrarna.
De vill säga
Kan inte bestämma kartor
Kan fixa egna regler.
Många störiga personer man inte kan slänga ut.
Och det bästa av allt.
Ingen kan kicka ut fuskare YAY!!!! Är mw2 all over again

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag är lite delad till detta. Jag tycker det är sjukt roligt att spela med folk och teama upp med sina vänner. Men å andra sidan så blir det inte på samma vis när man har matchmaking. Det är ju lite av charmen att man hittar ett par servrar där man spelar med folk och känner igen varandra. Det är jävligt dålig attityd i Mw3 och det är pga folk kommer in, beter sig som svin och sen är det bara en ny lobby. I Blops fanns servrar där småbarn blev bannade efter ett par varningar om dom wainade och höll på.
Hur kommer det funka med nuketown2025 eller vad dom döpt den till? Kommer det bli som dlc till mw3 att det totalt splittar communityn?

Jag är kluven, vi får se hur det blir.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Moddare kommer säkert fixa en modifierad "öppen" version som med MW2 och MW3, alltså med egna dedikerade servrar, ingame console osv.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av MrNubcake:

Moddare kommer säkert fixa en modifierad "öppen" version som med MW2 och MW3, alltså med egna dedikerade servrar, ingame console osv.

Detta räknas som hack och kommer inte vara tillåtet. Och inlägget borde egentligen tas bort

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jahapp, down the drain we go...

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Att dom inte fattar att man vill kunna styra över sina egna servrar. Själv gillar jag MW3, är mkt fart och det gillar jag, men det där jävla lobby systemet suger ju APRÖV. och det finns fuskare överallt. det enda man kan göra är att repporta och inget mer, man vill ju självklart kunbna kicka ut dom som fuskar..

Puss och hej! B

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

blir att avboka omgående.!!!! fann minns inte ens vars ja förbokat dyngan...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Jag ställer mig lite smått tveksam till att det just är deras egna servrar som används. Men förhoppningsvis kan man ändra i någon cfg så att man inte joinar servrar där man har över en viss ms (tror detta gick att ställa in i MW2).

Fuskare finns i alla spel och jag har ändå lärt mig att leva med det. Lämna lobbyn och sök nytt helt enkelt, tar 5 sekunder max. Sen har jag lirat på servrar i Black Ops där fuskare har varit inne i games hur länge som helst utan att det händer något. Samma sak med BF3 för den delen.

För mig är Call of Duty fortfarande en bra spelserie, men MW3 var nog den största smörjan de levererat hittills.

Jag gillar i alla fall lobbysystemet. Att samla ihop polarna och bara söka ett game och kunna lira tillsammans på ett smidigt sätt, samtidigt som det har sina nackdelar förstås (ändra inställningar för competetive games osv).

Call of Duty 2 är fortfarande det bästa i serien enligt mig.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Att dom inte fattar att man vill kunna styra över sina egna servrar. Själv gillar jag MW3, är mkt fart och det gillar jag, men det där jävla lobby systemet suger ju APRÖV. och det finns fuskare överallt. det enda man kan göra är att repporta och inget mer, man vill ju självklart kunbna kicka ut dom som fuskar..

Puss och hej! B

Det är ju inte "era" servrar det gäller utan deras. Dom har egna servrar med ett eget antifusk system som privata servrar inte får ta del av.... Vilket betyder att ni får skapa egna med admins som kickar folk istället för att ett antifusk system gör det.

Permalänk
Medlem

Detta var tråkiga nyheter Treyarch säger fuck you till pc spelarna, vilket infinityward oxå har gjort dom senaste åren. vill jag spela i en hackad lobby kan jag ju lika gärna spela mw2,mw3. Det blir som med mw3 det va kul första veckan sen kom alla hackers och ja nu går det ju inte att spela skiten. Avbokate mitt ex nyss men det är trist att treyarch gör detta är det nån jag trodde man kunde lita på för en bra pc version när det har snackats om pc mycket från deras sida med dx11 stöd osv. Sammtidigt som man ger hackers fritt fram!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iamdanne:

Det är ju inte "era" servrar det gäller utan deras. Dom har egna servrar med ett eget antifusk system som privata servrar inte får ta del av.... Vilket betyder att ni får skapa egna med admins som kickar folk istället för att ett antifusk system gör det.

Som jag förstår det kommer man inte kunna ha en egen server, inte ens orankad.

Skrivet av bobzombie:

Detta var tråkiga nyheter Treyarch säger fuck you till pc spelarna, vilket infinityward oxå har gjort dom senaste åren. vill jag spela i en hackad lobby kan jag ju lika gärna spela mw2,mw3. Det blir som med mw3 det va kul första veckan sen kom alla hackers och ja nu går det ju inte att spela skiten. Avbokate mitt ex nyss men det är trist att treyarch gör detta är det nån jag trodde man kunde lita på för en bra pc version när det har snackats om pc mycket från deras sida med dx11 stöd osv. Sammtidigt som man ger hackers fritt fram!

Det kan funka om dom, som dom säger, har ett team från dag 1 som tar hand om fuskare. Jag kommer ihåg hur fuskarna minskade när man kunde rapportera dom och faktiskt få demot kollat och spelarna avstängda - inte genom vac utan dom blev helt enkelt blockade från spelet. Detta var under en kort period i MW3 och det var flera tusen som blev avstängda.

Har en känsla av att vi inte får några servrar till Sverige utan det kommer nog vara samma ställe som man kunde hyra ifrån till black ops, utav gameservers. Det har jag ju inte någon källa på utan det är bara vad jag tror.
http://www.gameservers.com/blackops/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om man inte kan fixa privata server så är det väll inget större problem om nu antifusk systemet funkar som det ska. Liksom fixa egna regler osv är ju bara helt onödigt i COD, det är ju inte som BF precis. Finns ju massor med playlists med har olika regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Som jag förstår det kommer man inte kunna ha en egen server, inte ens orankad.

Det kan funka om dom, som dom säger, har ett team från dag 1 som tar hand om fuskare. Jag kommer ihåg hur fuskarna minskade när man kunde rapportera dom och faktiskt få demot kollat och spelarna avstängda - inte genom vac utan dom blev helt enkelt blockade från spelet. Detta var under en kort period i MW3 och det var flera tusen som blev avstängda.

Har en känsla av att vi inte får några servrar till Sverige utan det kommer nog vara samma ställe som man kunde hyra ifrån till black ops, utav gameservers. Det har jag ju inte någon källa på utan det är bara vad jag tror.
http://www.gameservers.com/blackops/

Jo visst kan dom det men då ska det spelas in skickas och ta ett beslut, vilket tar för lång tid om någon fuskar ska han ju ut fort. Vilket bra servrar med egna admins kan hålla koll på och snabbare agera.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Fuskare har de alltid funnits å kommer alltid finnas. Så ja ser inte riktigt problemet?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Det är ju helt värdelöst och exakt samma skit som tidigare spel. Men det visste vi ju redan förra året

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av snozan:

Fuskare har de alltid funnits å kommer alltid finnas. Så ja ser inte riktigt problemet?

För hade det varigt public server files till spelet så hade man kunnat kicka och bana fuskarna direkt från server.
Nu kommer det bli som Mw2-3 att nu måste man rapportera dom och 99% chans att dom inte blir banade

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För hade det varigt public server files till spelet så hade man kunnat kicka och bana fuskarna direkt från server.
Nu kommer det bli som Mw2-3 att nu måste man rapportera dom och 99% chans att dom inte blir banade

De hade förmodligen blivit ett jävla gnäll då med. Då är de upp till admin att bestämma om nån hackar eller inte. Kompetensen bland vissa admins är ibland så låg att man föredrar hackare.

Så va de på min "favorit" server i COD4. Hade admin en dålig dag kunde han kicka folk till höger å vänster ibland räckte de med att nån sköt honom med P90.

Treyarch har ju faktiskt fixat någonting mer än bara VAC. Är de inte bättre å vänta å se hur de blir innan man börjar plocka fram eldfacklor å grepar?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av snozan:

De hade förmodligen blivit ett jävla gnäll då med. Då är de upp till admin att bestämma om nån hackar eller inte. Kompetensen bland vissa admins är ibland så låg att man föredrar hackare.

Så va de på min "favorit" server i COD4. Hade admin en dålig dag kunde han kicka folk till höger å vänster ibland räckte de med att nån sköt honom med P90.

Treyarch har ju faktiskt fixat någonting mer än bara VAC. Är de inte bättre å vänta å se hur de blir innan man börjar plocka fram eldfacklor å grepar?

Därför man bara kör på servrar med bra admins.
Jag vet själv hur det är. Men typ som när vi körde mycket CoD4 och hade smockade servrar så kolla vi alltid. Spela in.. tog screenshoots och massa sånt innan vi bana någon för hack.

Det kommer liksom bli som Mw2-3 då 19 av 20 spel så va de fuskare.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Jo visst kan dom det men då ska det spelas in skickas och ta ett beslut, vilket tar för lång tid om någon fuskar ska han ju ut fort. Vilket bra servrar med egna admins kan hålla koll på och snabbare agera.

Jo, det är sant. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tog för fuskarna att bli bannade men det funkade okej. Däremot så var det någon stor säkerhetsbugg i spelet som gjorde att dom var tvungna att sluta med det i mw3. Vi får hoppas att blops2 har bättre säkerhet helt enkelt. Jävligt tråkigt att vi inte får servrar med admins men vad fan, det kan bli bra så länge dom faktiskt fixar fuskare och sånt. Jag tror på det iaf!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.