Vertikala stäck-Fel drivutiner?

Permalänk
Medlem

Vertikala stäck-Fel drivutiner?

Hej!

Det är så när jag spelar tex Leauge of legends så får jag vertikala stäck på vissa ställen av skärmen!

Grafikkortet är ett EVGA 680 OC och är inte mer överklockat än vad det är när det kom! Så allt är som det ska, har inte rör något!

Har testat

*Andra drivrutiner(har haft både gamla och de nyaste)
*VSYNC av eller på
*I olika upplösningar

Vad kan det berro på? I övrigt så har jag en i5 3570k, 16gb ram, 650w osv!

Tack!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Hej!

Det är så när jag spelar tex Leauge of legends så får jag vertikala stäck på vissa ställen av skärmen!

Grafikkortet är ett EVGA 680 OC och är inte mer överklockat än vad det är när det kom! Så allt är som det ska, har inte rör något!

Har testat

*Andra drivrutiner(har haft både gamla och de nyaste)
*VSYNC av eller på
*I olika upplösningar

Vad kan det berro på? I övrigt så har jag en i5 3570k, 16gb ram, 650w osv!

Tack!

Jag har exakt samma problem.

Efter lite forskning om problemet på google så har jag kommit fram till att jag har något som kallas screen tearing. Detta händer när FPS'en är högre än skärmens refresh rate, eller något liknande.

Jag kör fortfarande på en 19" VGA skärm med en DVI adapter mellan graffen och kabeln, det borde vara mitt problem. Ska pröva med HDMI på morgondagen men om det inte funkar så är det antagligen grafikkortet som håller på att ge upp redan.

Jag återkommer!

EDIT:
Vad har du för skärm? kan vara screen tearing i ditt fall också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Jag har exakt samma problem.

Efter lite forskning om problemet på google så har jag kommit fram till att jag har något som kallas screen tearing. Detta händer när FPS'en är högre än skärmens refresh rate, eller något liknande.

Jag kör fortfarande på en 19" VGA skärm med en DVI adapter mellan graffen och kabeln, det borde vara mitt problem. Ska pröva med HDMI på morgondagen men om det inte funkar så är det antagligen grafikkortet som håller på att ge upp redan.

Jag återkommer!

EDIT:
Vad har du för skärm? kan vara screen tearing i ditt fall också

Shysst med ett svar!

Har också haft något tanke åt det hållet! Men jag kör med en Hdmi på en helt ny Acer 24tums led belyst skärm!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Shysst med ett svar!

Har också haft något tanke åt det hållet! Men jag kör med en Hdmi på en helt ny Acer 24tums led belyst skärm!

Idag gav grafikkortet upp!
Crysis gick inte att spela Pga linjer överallt ( typ transparenta vågor) och metro 2033 såg ut som en jäkla discotek (bokstavligen). Det kommer blinkande prickar överallt och sedan kraschar kortet. För att toppa det hela så fick jag även coil whine på grafikkortet, fan vad kul.

Mitt nätagg har börjat låta som en trött humla på en varm sommardag så det är bara o packa ihop och åka iväg med.

Båda två köptes för ca 1 månad sen så de ligger fortfarande mer än väl under garanti.

Jag rekomenderar att du kör Furmark, ett stresstest för graffen, och se om du får samma resultat.

Återkom gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Jag har exakt samma problem.

Efter lite forskning om problemet på google så har jag kommit fram till att jag har något som kallas screen tearing. Detta händer när FPS'en är högre än skärmens refresh rate, eller något liknande.

Jag kör fortfarande på en 19" VGA skärm med en DVI adapter mellan graffen och kabeln, det borde vara mitt problem. Ska pröva med HDMI på morgondagen men om det inte funkar så är det antagligen grafikkortet som håller på att ge upp redan.

Jag återkommer!

EDIT:
Vad har du för skärm? kan vara screen tearing i ditt fall också

Synd att dina grejer dog...
Angående tearing så uppstår det som du säger när antalet bilder per sekund överstiger skärmens uppdateringsfrekvens. Det ger hur som helst horisontella "linjer" och kan se ut på följande sätt:

Vsync tar bort detta genom att synkronisera antalet bilder per sekund till skärmens uppdateringsfrekvens.

Har man grafikkorsartefakter (grafikbuggar) i form av oliktfärgade linjer/prickar så är det troligtvis fel på grafikkortet. Linjer brukar betyda kasst vram.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Synd att dina grejer dog...
Angående tearing så uppstår det som du säger när antalet bilder per sekund överstiger skärmens uppdateringsfrekvens. Det ger hur som helst horisontella "linjer" och kan se ut på följande sätt:
http://withfriendship.com/images/j/45065/Screen_tearing-image...

Vsync tar bort detta genom att synkronisera antalet bilder per sekund till skärmens uppdateringsfrekvens.

Har man grafikkorsartefakter (grafikbuggar) i form av oliktfärgade linjer/prickar så är det troligtvis fel på grafikkortet. Linjer brukar betyda kasst vram.

Grafikkortet vad paj..

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Grafikkortet vad paj..

Mitt kort var också sönder.
Fick ett helt nytt MSI GTx 660Ti med borderlands 2 på köpet, väldigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com