Mååååste ha hjälp med detta. Film på PC till Itunes till Ipad. Blir tokig!

Permalänk

Mååååste ha hjälp med detta. Film på PC till Itunes till Ipad. Blir tokig!

Jag har ett i min värld jätte problem (trots mina 47 år) men som för många är jätte enkelt och det handlar om ett antagligen uttjatat ämne, nämligen att se film på Ipad.
Så här ser det ut för mig just nu:
- Olika filmer på min PC i olika format.
- Köpt Goodplayer för 22kr genom Appstore (säkert jättebra)
- Försöker få över filmerna till I tunes , men inte ens det klarar jag av.
- Min hustru slog precis igen ytterdörren o sa innan hon gick att jag är dum på riktigt.
- Planet till Hong.Kong går imorgon
Jag är alltså oerhört dålig på detta och söker snabb hjälp.....antagligen steg för steg.
(Om det finns någon som är riktigt duktig på detta och kan tänka sig att ta det per telefon så är det helt okej för min del.)

Mvh / Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falsterbo:

Jag har ett i min värld jätte problem (trots mina 47 år) men som för många är jätte enkelt och det handlar om ett antagligen uttjatat ämne, nämligen att se film på Ipad.
Så här ser det ut för mig just nu:
- Olika filmer på min PC i olika format.
- Köpt Goodplayer för 22kr genom Appstore (säkert jättebra)
- Försöker få över filmerna till I tunes , men inte ens det klarar jag av.
- Min hustru slog precis igen ytterdörren o sa innan hon gick att jag är dum på riktigt.
- Planet till Hong.Kong går imorgon
Jag är alltså oerhört dålig på detta och söker snabb hjälp.....antagligen steg för steg.
(Om det finns någon som är riktigt duktig på detta och kan tänka sig att ta det per telefon så är det helt okej för min del.)

Mvh / Lasse

I iTunes försöker du föra över via "mappen" filmer eller direkt till appen?

EDIT: La in ett citat för att du ska se den så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falsterbo:

Jag har ett i min värld jätte problem (trots mina 47 år) men som för många är jätte enkelt och det handlar om ett antagligen uttjatat ämne, nämligen att se film på Ipad.
Så här ser det ut för mig just nu:
- Olika filmer på min PC i olika format.
- Köpt Goodplayer för 22kr genom Appstore (säkert jättebra)
- Försöker få över filmerna till I tunes , men inte ens det klarar jag av.
- Min hustru slog precis igen ytterdörren o sa innan hon gick att jag är dum på riktigt.
- Planet till Hong.Kong går imorgon
Jag är alltså oerhört dålig på detta och söker snabb hjälp.....antagligen steg för steg.
(Om det finns någon som är riktigt duktig på detta och kan tänka sig att ta det per telefon så är det helt okej för min del.)

Mvh / Lasse

Ladda ned programmet "handbrake".

I handbrake öppnar du upp din filmfil, och i högerkanten väljer du sedan vilken enhet den ska anpassas för. (I det här fallet iPad.)
Sedan startar du, och då konverteras filen till ett iOS-vänligt format.

Därefter kopplar du in din iPad så att iTunes startar. Sedan väljer du - jag tror det är under arkiv - "lägg till mapp i bibliotek". Då klickar du dig fram till den plats där du har din/dina konverterade filmfiler och väljer den för att lägga till den i iTunes.
Sedan klickar du på din iPad i vänstermarginalen, och väljer sedan fliken "film" - eller vad den nu heter - på övre delen av skärmen. Där ska dina filmer i mappen du la till nu finnas. Sedan klickar du i - markerar - de filmer du ska föra över, och sedan klickar du på "utför" långt ner till höger på skärmen. Då synkas din iPad med de nya filmerna.
Efter detta finns filmerna tillgängliga under "Videor" på din iPad!

Kan ha blivit något fel i namn eller ordning ovan, men där har du ett vinnande koncept...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder AirVideo. Det består av en serverdel som man kör på sin dator och en klientdel i telefonen. Man kan dels strömma filmen direkt från datorn i ett format som funkar med telefonen och dels köa filmerna för konvertering. Då konverterar AirVideo filmerna på datorn och laddar sedan ner den i telefonen's videobibliotek.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

http://webbtanten.se/se-pa-film-i-ipad/

Tror inte ens du behöver konvertera filerna i goodplayer. Följ guiden som webbtanten här har skrivit.
Väldigt simpelt! I stort sett bara drag and drop!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Ladda ned programmet "handbrake".

I handbrake öppnar du upp din filmfil, och i högerkanten väljer du sedan vilken enhet den ska anpassas för. (I det här fallet iPad.)
Sedan startar du, och då konverteras filen till ett iOS-vänligt format.

Därefter kopplar du in din iPad så att iTunes startar. Sedan väljer du - jag tror det är under arkiv - "lägg till mapp i bibliotek". Då klickar du dig fram till den plats där du har din/dina konverterade filmfiler.
Sedan klickar du på din iPad i vänstermarginalen, och väljer sedan fliken "film" - eller vad den nu heter - på övre delen av skärmen. Där ska dina filmer i mappen du la till nu finnas. Sedan klickar du i - markerar - de filmer du ska föra över, och sedan klickar du på "utför" långt ner till höger på skärmen. Då synkas din iPad med de nya filmerna.
Efter detta finns filmerna tillgängliga under "Videor" på din iPad!

Kan ha blivit något fel i namn eller ordning ovan, men där har du ett vinnande koncept...

Detta fungerar, jag gör själv på detta sätt!

Dock är jag fundersam på hur appen goodplayer fungerar för ska du konvertera mycket film och sitter på en någorlunda gammal dator kommer det lite tid om det är högupplösta saker du ska konvertera.

Kom också ihåg att bocka för rutan "Hantera musik och videor manuellt" i iTunes på den skärm som kommer upp när du markerar din iPad i listan.

När du markerat din iPad i iTunes bör du även kunna välja program längst upp (ovanför bilden på en iPad) i listen. Där scrollar du sedan ner till fildelning och kollar om goodplayer är i den listan. OM goodplayer är med kan du _troligen_ dra dina (okonverterade) filer direkt till appen och sen synka för att få in dem direkt och sedan spela upp. Kan ju vara värt ett försök innan du konverterar filmer i flera timmar Säg gärna till om det funkar för isåfall ska jag köpa appen själv

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

http://webbtanten.se/se-pa-film-i-ipad/

Tror inte ens du behöver konvertera filerna i goodplayer. Följ guiden som webbtanten här har skrivit.
Väldigt simpelt! I stort sett bara drag and drop!

Aha där ser man, jag tycks ha rätt. Verkar vara dags att skaffa Goodplayer för hittills har jag kört handbrake vilket drivit mig så nära vansinnets brant att jag nästan övervägt att köpa en i7'a bara för att kunna konvertera snabbare.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Detta fungerar, jag gör själv på detta sätt!

Dock är jag fundersam på hur appen goodplayer fungerar för ska du konvertera mycket film och sitter på en någorlunda gammal dator kommer det lite tid om det är högupplösta saker du ska konvertera.

Kom också ihåg att bocka för rutan "Hantera musik och videor manuellt" i iTunes på den skärm som kommer upp när du markerar din iPad i listan.

När du markerat din iPad i iTunes bör du även kunna välja program längst upp (ovanför bilden på en iPad) i listen. Där scrollar du sedan ner till fildelning och kollar om goodplayer är i den listan. OM goodplayer är med kan du _troligen_ dra dina (okonverterade) filer direkt till appen och sen synka för att få in dem direkt och sedan spela upp. Kan ju vara värt ett försök innan du konverterar filmer i flera timmar Säg gärna till om det funkar för isåfall ska jag köpa appen själv

Som du ser här: http://itunes.apple.com/se/app/goodplayer/id416756729?mt=8 så behöver man inte konvertera.
Jag själv använder mig utav http://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id407976815?mt=8 och den fungerar på samma sätt. Där VET jag att man inte behöver konvertera. Den har även en inbyggd FTP-server så du trådlöst med ett ftp-program föra över filer till din ipad.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ha så skoj i HongKong!
Var där i somras, två helt underbara veckor och jag vill bara tillbaka!

Permalänk

nej du behöver inte konvertera filmerna! du går in i applications menyn och lägst ner på sidan så kan du se appen och sedan är det bara att markera och sedan bläddra bland dina filmer du vill lägga över.
går tom att föra över från nas till dator till ipad!
jag kör så mycket lätt sedan brukar apparna ha en inbyggd guide hur man lägger filmerna i deras appar!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Visst behöver man inte konvertera, men konverterar man så får man troligtvis en mindre fil att lägga in plus att man tar bort risken för laggande 1080p-material, om källmaterialet nu är sådant. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Som du ser här: http://itunes.apple.com/se/app/goodplayer/id416756729?mt=8 så behöver man inte konvertera.
Jag själv använder mig utav http://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id407976815?mt=8 och den fungerar på samma sätt. Där VET jag att man inte behöver konvertera. Den har även en inbyggd FTP-server så du trådlöst med ett ftp-program föra över filer till din ipad.

Lite off topic men vad är det för film på bilden för goodplayer? (första länken).

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Lite off topic men vad är det för film på bilden för goodplayer? (första länken).

Ingen aning faktiskt! En annan rolig grej är att de har ett piratkopierat tv-serieavsnitt med på sista bilden i informationen om den spelaren

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Lite off topic men vad är det för film på bilden för goodplayer? (första länken).

Det är Big Buck Bunny
http://www.bigbuckbunny.org/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Drog just in goodplayer själv men märkte till mitt förtret att hd stödet är uselt. Tydligen är det powerplayer som gäller för HD material. Bara lite info för framtida sökande sådär.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

ja oj vad enkelt det är att spela upp film på en ipad!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av timpaatkins:

ja oj vad enkelt det är att spela upp film på en ipad!

Nu ska du inte vara så

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Eller, köp Android, koppla in den med USB kabeln till datorn, dra över filen till din surfplatta, spela upp den. Så enkelt som det skall vara. har du problem med filmformatet, ladda ner Dice från google play, den klarar allt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Eller, köp Android, koppla in den med USB kabeln till datorn, dra över filen till din surfplatta, spela upp den. Så enkelt som det skall vara. har du problem med filmformatet, ladda ner Dice från google play, den klarar allt.

Efter att ha dragit ner goodplayer så kör jag numera allting trådlöst till ipaden rakt in i appen. Så det blir starta itunes (om man nu inte redan har det igång), dra filerna till appen och sen kan du se dom. Så enkelt som det ska vara.

Ser inte riktigt skillnaden mellan de två för att vara helt ärlig. Båda kräver en app

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Med goodplayer så går du in i itunes när du har Ipaden inkopplad, trycker på ipaden och sedan fliken videor långt ner så ser du appar och då väljer du good player och sedan lägger du filmerna i rutan bredvid, verkställ.:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."