Permalänk
Avstängd

vatten kylning. push o pull ?

Hej jag har en fråga tycker ni att jag ska ha dubbla fläktar på kylaren eller ska jag bara ha en som blåser ut från chassit ?

http://www.sweclockers.com/galleri/8811-min-dator/redigera?sa...

har en nuctua fläkt ledig

Permalänk
Medlem

Du tjänar kanske 2-5 grader på push pull om du tycker att lite högre ljudnivå är värt det så kör på.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

aha det blir inte mkt större skillnad ?

nuctua låter inte så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

nuctua låter inte så mkt

Det vet jag, jag kör själv med Noctua kylare och fläktar. Men behövs inte den extra kylningen tycker jag att man ska skippa att stoppa in fler fläktar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Du tjänar kanske 2-5 grader på push pull om du tycker att lite högre ljudnivå är värt det så kör på.

noctua låter inte mycke å fläktarna har en tendens att låta"annars" när man kör pnp, dom kanske låter lite mer men dom får ett behagligare ljud, så är de iaf när man har tjocka radiatorer enligt min erfarenhet.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Avstängd

Jag kollade tempen på cpu i går, laddade ner typ core temp ! Kan säga så här att det var imponerande ! vi pratar om 20-22 grader när datorn inte jobbade och när jag spelade 33-37 grader och samma typ när jag spelade bf 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ultracpu:

Jag kollade tempen på cpu i går, laddade ner typ core temp ! Kan säga så här att det var imponerande ! vi pratar om 20-22 grader när datorn inte jobbade och när jag spelade 33-37 grader och samma typ när jag spelade bf 3

Vad ligger din rumstemp på? För det låter väldigt lite (läs: för lite) För att det ska vara sant i idle.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

om du inte överklockar så behöver du ej push n pull. kommer bara låta onödigt mycket och du kommer knappast få ut någon mer prestanda ur det.

Permalänk
Avstängd

nja det är vanlig rums temp. jag använder bara en fläkt på kylaren

men ni får gärna kolla in mina bilder tycer ni jag ska lägga upp fler ?

Permalänk
Medlem

Varför inte dra kall luft utifrån chassit?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

Hej jag har en fråga tycker ni att jag ska ha dubbla fläktar på kylaren eller ska jag bara ha en som blåser ut från chassit ?

http://www.sweclockers.com/galleri/8811-min-dator/redigera?sa...

Helt klart värt, jag kör 2 st noctua fläktar på min i5 750 @ 4.1 och fläktarna kan snurra på runt 600-900 RPM utan minsta problem. Jag tycker det är bättre än att ha en fläkt som snurrar i 1000-tals RPM, det låter bara en massor.

Permalänk
Avstängd

okej får se hur jag gör

Permalänk
Avstängd

Jag satte dit en till fläkt till på kylaren vet inte kanske blir någon grad skillnad

så det sitter två fläktar på kylaren och sen har jag en nuctua fläkt fram som blåser in och sen kommer jag sätta dit en liten fläkt på sidan men den är bort tagen för tillfälligt, och den lilla fläkten är oxå in blås

Permalänk
Avstängd

vid push n pull bör du ha 2stycken likadana fläktar för att dom inte ska motarbeta varandra och orska onödigt ljud. tex en 1200rpm fläkt och en 800rpms cirkulationsfläkt går inte så bra ihop.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

det förstår jag väll du jag kan datorer oxå

Permalänk
Avstängd

det sitter två fläktar på kylaren

Permalänk
Avstängd

kolla gärna in mitt galleri