Firefox laggar på youtube

Permalänk

Firefox laggar på youtube

jag har problem med firefox, när jag går på youtube laggar det sönder, går inte att använda.
jag slog av de via aktivitetshanteraren och såg att flash player plugin tog mkt minne.
jag har inga problem med youtube då jag använder internet explorer, men jag hatar att använda internet explorer.

jag har testat att höja intervallcachet eller vad de nu var de hette men det hjälpte inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Insert_name:

jag har problem med firefox, när jag går på youtube laggar det sönder, går inte att använda.
jag slog av de via aktivitetshanteraren och såg att flash player plugin tog mkt minne.
jag har inga problem med youtube då jag använder internet explorer, men jag hatar att använda internet explorer.

jag har testat att höja intervallcachet eller vad de nu var de hette men det hjälpte inte.

Tömd cache?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

värt att nämnas är att det är en ny dator som gjort såhär ändå sen jag slog på den första gången i måndags.

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem att lira Youtube med Firefox aurora

Permalänk
Medlem

Google äger väl you tube så det kanske kan
hjälpa till

Permalänk
Medlem

Ibland kan det vara någon gammal version av Flash som ligger kvar och stör och då kan det hjälpa att avinstallera Flash enligt anvisningarna på http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-player... innan man installerar det på nytt.

Permalänk
Inaktiv

Var ser man vilken flash version man kör? Har adobe någon testsida som oracle har för java tex?

Permalänk
Moderator
Moderator

Har du kollat att GPU-accelerationen är påslagen?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Var ser man vilken flash version man kör? Har adobe någon testsida som oracle har för java tex?

Jag kan se det i Kontrollpanelen - Program och funktioner. Där är tre st Adobe Flash... 11.5.502.146 listade.
När det gäller Firefox kan man också kolla på https://www.mozilla.org/sv-SE/plugincheck/

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - system&säkerhet - flash player - avancerat - kontrollera nu - nu är du framme vid adobe:s egna hemsida för att kontrollera om flash är installerat.

Flash för W7 brukar vara samma nummer för IE och Firefox. Medan IE för W8 är 11.3.X