Permalänk

CPU_LED

jag undrar varför min dator inte startar eftersom när jag startar den så lysser bara CPU_LED lampan rött vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem en gång ett långt tag tills jag insåg att mitt ena Ram-minne var paj.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det första man gör är att öppna manualen. Den brukar ha svar på sånt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

jag har tittar i manualen men det säger inget om CPU_LED lampan bara DRAM_LAD lampan.

Permalänk

det kånstidga är att när jag bara her en( i rätt slot) så funkar det inte och det är 4 ram sticks men när jag har all i så funkar det att starta datorn och komma till bios för min M5A99FX PRO R2.0 moderkort. men nu så fär jag en blue screen i 1 sec när jag startar windows i normalt lägge eller alla dom andra lägena. efter jag får denna blue screen i 1 secund så lysser min DRAM_LED lampa.

Permalänk

Hände det bara rakt av? Har du nyss byggt datorn? Formaterat? Bytt några komponenter? Ge oss lite info så kanske vi kan hjälpa dig. Fulla specs på burken underlättar också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk

RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
RAM COOLING: Kingston HyperX Cooling Fan
MOTHERBOARD: ASUS M5A99FX PRO R2.0, Socket-AM3+
CPU COOLER: Corsair H40 Hydro Series CPU Kylare + 2x Corsair SP120 Quiet Edition 120mm Fans
CPU: AMD FX-8150 8-Core Processor
NEON: NZXT Sleeved LED Kit Cable 1M Blue
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart
CD: Sony Optiarc DVD RW Writer, AD-5280S
SECOND HARDDRIVE: Seagate Barracuda 1TB
GPU: gtx 460 2gb
Hårdisk: Seagate Barracuda 1TB
PSU: 650w 80+ gold

kan det vara att jag inte har ställt in min hårdisk till fabrik inställningarna?

VIDEO OM MITT PROBLEM http://www.youtube.com/watch?v=7r132TeEeP8

Permalänk
Hedersmedlem

Det är så att man/du måste ominstallera när du har nya grejer i burken, om du inte redan har gjort detta vill säga. Har du kört den i IDE läge innan, HDD:n alltså, så kanske den försöker komma in med AHCI nu vilket hänger starten?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jag har provat med en tom HDD och jag har provat med min gamla HDD den med operativ systemet i, på min -gamla dator igen men den ger ifrån sig döds pipet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ElmoGamer:

jag har provat med en tom HDD och jag har provat med min gamla HDD den med operativ systemet i, på min -gamla dator igen men den ger ifrån sig döds pipet.

Har du testat att reseta bios/EFI?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Hittar den DVD-enheten? Så att du kan ominstallera systemet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jag tänkte sava sak men tyvär så vet jag inte vart den är, jag får ta och letta efter den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElmoGamer:

jag tänkte sava sak men tyvär så vet jag inte vart den är, jag får ta och letta efter den.

Annars kan du försöka installera genom USB.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold