Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweezy:

Men Blåfiltret hjälper till (enligt mig) att få det att se kvalitétsmässigt ut.. det är som att säga " aah tänk vad billigt att smälla på en stylish glasbaksida på en mobil som inte är så jävla bra" Vips så har du en iphone 4s! Som räknas som mobilen med mest kvalitétkänsla i världen typ.. (av den stora allmänheten)
Färgfilter osv gör så jävla mkt för ett spel, och om de har gjort ett snyggt färgfilter så att de inte behöver fixa små defekter som man kan få med andra färger.. varför skulle de fixa det? om det inte finns någon anledning?

Som sagt, jag trivs med blåfiltret, men skulle gärna se att de kunde ge alternativ till spelare som vill ändra färgerna utan att använda "Illegal" mods!

David din lilla rackare, det står inte att det är själva blåfiltret som de har problem med. För att få fram det så ändrar du saker i samma mapp som man ändrar saker i för att fuska, därför reagerar anti-cheat programmet på det, därav bann.

Sen att de inte har fixat det själva är en annan femma

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpan77:

Jag skrev inte ara om verkligehet.. Jag skrev också om känslan när man spelar.. Jag får en mer dyster och mörk känsla i spelet när jag spelar och det är blått.. Jag har inte sagt att det inte ska vara mindre blått än vad det är, men jag tycker ändå att lite blått som de har nu är inte negativt heller.. Känslan blir bättre och man sätter sig in i spelet mer..iaf vad gäller mig och mina polare..

Jag tänker inte ifrågasätta dina känslor, men jag har svårt att förstå hur en blåaktig ton skulle göra att man lättare kan sätta sig in i spelet.
Personligen gillar jag färger och vill jag spela ett spel med realism så anser jag att ett blått filter gör raka motsatsen än skapar just realism. Detta är förstås helt och hållet en smaksak, men det är ju hela grejen med den här diskussionen också.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag förstår vad det är de försöker göra och det är rätt tänkt. Men de löser ett svårt problem på ett alltför enkelt och fult sätt tycker jag.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Efter att ha sett detta kan jag inte mer än konstatera att jag vill ha lite färg på tillvaron. Hoppas Dice tar till sig och låter modden leva alternativt implementerar ett eget alternativ.

Visa signatur

I5 2500k @ 4.5ghz | 8gb ddr3 | Fractal Design Arc | Gigabyte 670oc | ASUS P8P67 PRO B3 | Antec Kuhler H2O 620 |

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Menar du allvar? Så bara för att de har gjort spelet så vet de bättre än de som köper och använder deras produkt?
Jo, tjenare.

Tja, nu vet jag inte om du faktiskt förväntar dig en diskussion om detta men utifall att;

Jag hävdar inte att de vet vad som är bättre för varje individuell användare, men jag tror (och hoppas verkligen.) att de vet vad som är bättre för sin produkt.

Skulle de vara så att allt som gjordes var att färgerna ändrades skulle jag stå bakom det. Men så är det ju inte nu.

Och jag säger detta i relation till denna situation, inte alla tänkbara scenarion.

Mvh tyrenberg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Tja, nu vet jag inte om du faktiskt förväntar dig en diskussion om detta men utifall att;

Jag hävdar inte att de vet vad som är bättre för varje individuell användare, men jag tror (och hoppas verkligen.) att de vet vad som är bättre för sin produkt.

Skulle de vara så att allt som gjordes var att färgerna ändrades skulle jag stå bakom det. Men så är det ju inte nu.

Och jag säger detta i relation till denna situation, inte alla tänkbara scenarion.

Mvh tyrenberg

Skickades från m.sweclockers.com

Dajs har flera gånger tidigare visat att de inte har en jäkla aning om vad som är bäst för deras produkt. Jag kan tex återigen ta upp exemplet med att de vägrade införa stöd för widescreenskärmar i tidigare spel, för det ansågs vara fusk att vissa kunde se mer av kartan än andra. Det slutade bara med att många övergav spelet (deras produkt). Man kunde se exakt lika mycket på en 4:3-skärm om man höjde FOV, men det kunde man inte ändra i spelet utan att fippla med spelfiler. Du förstår säkert resten själv.

I vanliga ordning är de helt ute och cyklar och försöker tvinga oss att spela på ett sätt som de har bestämt åt oss. Det kan knappast gynna deras produkt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

DICE's och i synnerhet Hallings vanliga arrogans. De vet vad som är bäst och vad vi vill ha, inte vi själva. Okej att de bannar folk som använder sig av modden då den ger fördelar, men kan man inte ta till sig synpunkter? Samma respons kommer de ju med när BF2-veteraner vill ha saker mer BF2-lika. "Det vill inte spelarna, de vill ha smala och små kartor" t. ex...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åkan:

De som vill modda låt de få det, men då ska de moddade servrarna inte räknas in som rankade utan bara vara orankade eftersom det är mer rättvist.

Hmm. Men om detta filter skulle vara styrt av en server setting så skulle ju alla på respektive server fortfarande spela på samma villkor. Alltså, de som går in på en server utan blåfilter skulle inte ha någon fördel/nackdel då alla skulle ha blåfiltret avslaget. Och om alla spelar med samma förutsättningar så borde väl inte vara några problem att ta med även dessa servrar som rankade?

För övrigt är det ett intressant alternativ att dela upp banorna per server med eller utan blåfilter likt de andra serverspecifika inställningarna. Kommer ju som sagt inte ge någon eventuell fördel till någon och användarna kan fortfarande välja om de vill spela med eller utan detta filter. Logga in på de servrarna som passar just dig ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simpan77:

Är du verkligen så dum så du tror att han menar på det sättet?
Har du ingen förståelse och kan du inte läsa uttryck?

Krig är kallt = Det är kallt på så sätt att:

1. man skjuter varandra.
2. Miljön är hemsk
3. man kommer till ett rent helvete, tror du det var glatt och alla var glada på t ex omaha beach?
Tänk efter så fattar du att han inte menar att det är kallt gradvis....
Det är "kallhjärtat"..

Varför är miljön hemsk?
En tropisk ö är fortfarande tropisk. Och inte blir verkligheten täckt av ett blå-grått filter. Tycker folk här ska ta och titta på riktiga videor från t.ex. Irak eller sluta anta saker.. eller helt enkelt sluta titta på B-krigsfilmer.

Ja folk skjuter varandra, men det gör inte så att man ser svart och vitt. Det är trotsallt ett jävla spel och folk borde få ha sitt spel att se ut som de själva föredrar. Jag föredrar en mer realistisk ton, dvs färgglad precis som verkligheten är.

Nej folk var inte glada på omaha, men blev regnbågarna gråa för det? Nope. Naturen kör sitt egna race. Och stranden var väl trotsallt bara sand och sten ändå så rätt dumt exempel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mooter:

Om det är fusk eller hack eller whatever bryr jag mig inte om. Jag är glad att DICE har lite konstnärlig integritet och vill förmedla deras vision i spelet. Ska man börja tillmötesgå folk enligt någon sorts modell där det som är "lättast att tycka om" ska gälla blir det snabbt en utförsbacke där man till slut hamnar bland mästerverk som Transformersfilmerna, Call of Duty 34, etc..

Det har ingenting att göra med hacks eller något.
Det handlar om att DICE inte bryr sig för fem öre vad spelarna vill ha. De ser att folk förbättrar deras egna spel -GRATIS- och DICE blir sura då de inte kan göra något åt det annat än att förbjuda det och hitta på strunt som att folk kan ändra rekylen..vilket inte går.

Vill folk fuska - ArtificialAiming. Där ser du ut som vilken spelare som helst, du kommer inte bli bannad för du är alltid ett steg före PB och ingen misstänker dig.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Men om detta filter skulle vara styrt av en server setting så skulle ju alla på respektive server fortfarande spela på samma villkor. Alltså, de som går in på en server utan blåfilter skulle inte ha någon fördel/nackdel då alla skulle ha blåfiltret avslaget. Och om alla spelar med samma förutsättningar så borde väl inte vara några problem att ta med även dessa servrar som rankade?

För övrigt är det ett intressant alternativ att dela upp banorna per server med eller utan blåfilter likt de andra serverspecifika inställningarna. Kommer ju som sagt inte ge någon eventuell fördel till någon och användarna kan fortfarande välja om de vill spela med eller utan detta filter. Logga in på de servrarna som passar just dig ;).

Ja, det har du ju rätt i, vet inte hur jag tänkte när jag skrev det, tänkte nog kanske mer generellt t.ex. om någon gjort en WW2, Framtids eller leka runt mod så kan ju inte de räknas ihop med dina BF3 poäng utan i så fall ha ett eget ranking system eller hamna som oränkade servrar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att DICE borde fundera kring detta problem på ett mer nyanserat vis.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

liknar farcry

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att de som väljer att använda denna cheat borde bannas. Jag tycker dock att BF3 ser betydligt mycket bättre ut utan det blå filtret, men alla borde ha samma förutsättningar så långt som det går. Vill man ha bort filtret får man helt enkelt engagera sig i att få Dice att implementera ett filter option.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har rensat tråden liten. Sluta bråka, håll er till ämnet och skriv inlägg som tillför diskussionen något.

Moderator Shimonu

Permalänk

Whoops!
Var lite otydligt.
Jupp, man måste förstås ändra lite själv på de olika färgerna.
Jag körde de där nya öken banan bara så jag behövde inte ändra på blå färg.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Nej det har de inte, det är bara ett filter som de lagt ovanpå originalfärgerna som användes när spelet var i Alfa-stadiet under våren/tidig sommar. Filtret är pålagt i efterhand och kan slås av och på genom en enkel variabel.
Förresten, vem bryr sig om vad DICE tycker är snyggt, kunden har alltid rätt. Låt folk välja vad de vill spela med.

Jag tror inte du förstår hur det fungerar, även om det är en enkel variabel för att aktivera av och avaktivera det filtret så krävs det mycket bakomliggande jobb eftersom dom måste sitta och justera alla de bakom liggande färgerna på texturerna för att skapa en balans med "filtret" (color grading:en).

" Filtret är pålagt i efterhand och kan slås av och på genom en enkel variabel."

Det är ungefär som att säga: "Det är jätte enkelt att byta färg på den här fler färgade ikea lampan (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00192363/) det är bara att klicka på en strömbrytare".

Någon har ändå suttit och tillverkat all teknik som redan fungerar som t.ex. gjort ett data chip och programmerat det samt dragit alla kablar, etc.

Kolla från 5:08 så visar dom en breakdown hur bilden är upp byggd, och 8:25 så visar dom sin color gradnig (de blå filtret) och förklarar lite varför de har valt att göra så.

Här pratar dom lite mer i detalj hur dom gör sin color grading (5:34)

Jag kan rekommendera att kolla alla 5 delarna av båda presentationen på youtube, dom är faktiskt väldigt intressanta. Första presentationen visar dom lite mer överlag hur allt fungerar, andra presentationen går dom in lite mer i detalj

"kunden har alltid rätt. Låt folk välja vad de vill spela med."
Btw kunden har verkligen inte alltid rätt, i så fall skulle alla som vill spela med hacks, få köra med wallhack.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Jag tror inte du förstår hur det fungerar, även om det är en enkel variabel för att aktivera av och avaktivera det filtret så krävs det mycket bakomliggande jobb eftersom dom måste sitta och justera alla de bakom liggande färgerna på texturerna för att skapa en balans med "filtret" (color grading:en).

" Filtret är pålagt i efterhand och kan slås av och på genom en enkel variabel."

Det är ungefär som att säga: "Det är jätte enkelt att byta färg på den här fler färgade ikea lampan (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00192363/) det är bara att klicka på en strömbrytare".

Någon har ändå suttit och tillverkat all teknik som redan fungerar som t.ex. gjort ett data chip och programmerat det samt dragit alla kablar, etc.

Kolla från 5:08 så visar dom en breakdown hur bilden är upp byggd, och 8:25 så visar dom sin color gradnig (de blå filtret) och förklarar lite varför de har valt att göra så.

Här pratar dom lite mer i detalj hur dom gör sin color grading (5:34)

Jag kan rekommendera att kolla alla 5 delarna av båda presentationen på youtube, dom är faktiskt väldigt intressanta. Första presentationen visar dom lite mer överlag hur allt fungerar, andra presentationen går dom in lite mer i detalj

Visst, de ville skapa en känsla av kyla när du hoppar fallskärm, men det förklarar inte varför det där jävla blåa filtret exister på marknivå på ställen där det odiskutabelt inte har med det att göra. För man hoppar väl inte fallskärm i en tunnelbana, eller?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Visst, de ville skapa en känsla av kyla när du hoppar fallskärm, men det förklarar inte varför det där jävla blåa filtret exister på marknivå på ställen där det odiskutabelt inte har med det att göra. För man hoppar väl inte fallskärm i en tunnelbana, eller?

I den andra filmen förklarar en annan snubbe det ju. De ville ha en film-känsla. När han bygger banan ser det förjävligt ut eftersom ingenting är 255 255 255 resp. 0 0 0 eftersom "the artist" (alltså någon annan som jobbar med känsla) ska ha full tillgång till hela spektrumet. Konstnären väljer sedan blåton för att få fram en filmkänsla.

Uppenbarligen lyckades han/hon/hen/de skapa känslan då spelet säljer som smör, oavsett vad vissa människor tycker.

Missförstå mig inte, jag skulle också vilja ha mer färg och mindre blått, men det är ett val de gjort för att ge en känsla i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClAyMan:

I den andra filmen förklarar en annan snubbe det ju. De ville ha en film-känsla. När han bygger banan ser det förjävligt ut eftersom ingenting är 255 255 255 resp. 0 0 0 eftersom "the artist" (alltså någon annan som jobbar med känsla) ska ha full tillgång till hela spektrumet. Konstnären väljer sedan blåton för att få fram en filmkänsla.

Uppenbarligen lyckades han/hon/hen/de skapa känslan då spelet säljer som smör, oavsett vad vissa människor tycker.

Missförstå mig inte, jag skulle också vilja ha mer färg och mindre blått, men det är ett val de gjort för att ge en känsla i spelet.

Det är den första 'riktiga' uppföljaren i BF-serien sedan tvåan kom ut 2005. Spelet har marknadsförts stenhårt med enorma resurser (som alltid när det gäller EA) och den serien har alltid varit populär. Klart att det säljer. Jag tror att det har väldigt lite med att göra huruvida de lyckades skapa en filmkänsla om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag tycker gulf of oman och sharqi peninsula bara såg äckliga ut med denna mjukvara aktiv hoppas att det finns en inställning i mjukvaran för justeringar. Men däremot på wake Island blir det ju faktiskt en tropisk och nu kan faktiskt se strike at karkand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Fast om du gör så så blir det blåa bara mer blått. Du får ändra var kanal för sig istället. Sänka den blåa kanalen då givet vis, boosta rött och grön en smula.

Jag ändrar i Nvidias kontrollpanel, finns något liknande i Catalyst för AMD antar jag.

Den här bilden är bra att justera på:
http://i61.photobucket.com/albums/h58/serbusfish/Original-1.j...

Försök få kaklet på väggarna och pelarna så vitt som möjligt utan att övriga färger försvinner, sen boostar du det röda på bortre väggen lite, samt lägger till lite grönt.

Tog kort på min skärm, sorry för dålig kvalla men ni ser ju hur mycket bättre det kan bli om man pillar lite:

Orginal:
http://i.imgur.com/VeLr4.jpg

Tweak:
http://i.imgur.com/UPjNz.jpg

Hehe självklart svårt att kunna jämföra på detta sätt. Men min skärm som är hyffsat kalibrerad tycker att den första bilden ser bäst ut, den sista bilden däremot ser det ut som om du har bytt ut belysningen i spelet till stearinljus

Så det är snarare din skärm som verkar vara felkalibrerad än att DICE gjort något fel?!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Så det är snarare din skärm som verkar vara felkalibrerad än att DICE gjort något fel?!

Knappast, tror snarare att din skärm är kaputt.. Med dessa inställningar så blir såklart färgerna i Windows miljö och andra spel helt åt helvete, därför skulle det vara väldigt smidigt med olika presets så man kunde byta när man ska lirar defekta spel som BF3.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Knappast, tror snarare att din skärm är kaputt.. Med dessa inställningar så blir såklart färgerna i Windows miljö och andra spel helt åt helvete, därför skulle det vara väldigt smidigt med olika presets så man kunde byta när man ska lirar defekta spel som BF3.

Tveksamt att en IPS-skärm i kombination med en spyder resulterar i något som är "kaputt"

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Tveksamt att en IPS-skärm i kombination med en spyder resulterar i något som är "kaputt"

Exakt, därför kan man inte häva ur sig något sådant.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Dajs har flera gånger tidigare visat att de inte har en jäkla aning om vad som är bäst för deras produkt. Jag kan tex återigen ta upp exemplet med att de vägrade införa stöd för widescreenskärmar i tidigare spel, för det ansågs vara fusk att vissa kunde se mer av kartan än andra. Det slutade bara med att många övergav spelet (deras produkt). Man kunde se exakt lika mycket på en 4:3-skärm om man höjde FOV, men det kunde man inte ändra i spelet utan att fippla med spelfiler. Du förstår säkert resten själv.

I vanliga ordning är de helt ute och cyklar och försöker tvinga oss att spela på ett sätt som de har bestämt åt oss. Det kan knappast gynna deras produkt.

Jo jag förstår vad du menar, och i den situationen kan jag hålla med om att de handlade fel. Men å andra sidan så kan jag inte säga hur många % av användarna som då vet hur man ändrar FOV. Så jag kan se varför dom tycker de blir obalanserat med.

Som jag försökte påpeka menade jag att jag stod bakom dom i detta beslutet, det betyder inte att jag menar att de alltid har rätt. Men i detta tillfälle tror jag det. Det handlar ändå om spelbalans. Och det inte något som man kan vara lättsam med.

Och som sagt; skulle de bara vara färgerna skulle jag höjt på ögonen, men så är det inte.
Jag tror du förstår hur jag resonerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Mods håller spel vid liv.

kunde inte säga det bättre själv ....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Jo jag förstår vad du menar, och i den situationen kan jag hålla med om att de handlade fel. Men å andra sidan så kan jag inte säga hur många % av användarna som då vet hur man ändrar FOV. Så jag kan se varför dom tycker de blir obalanserat med.

Som jag försökte påpeka menade jag att jag stod bakom dom i detta beslutet, det betyder inte att jag menar att de alltid har rätt. Men i detta tillfälle tror jag det. Det handlar ändå om spelbalans. Och det inte något som man kan vara lättsam med.

Och som sagt; skulle de bara vara färgerna skulle jag höjt på ögonen, men så är det inte.
Jag tror du förstår hur jag resonerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta var alltså runt 2006, det var då widescreen slog igenom ordentligt. Om de som spelutvecklare inte kan acceptera att tiderna förändras och att tekniken går framåt, är de illa ute redan där i sitt resonemang. Dessutom, okej, det gick att ändra FOV i spelet, men alla fick inte fram konsolen i spelet och det var egentligen enda hindret. Jag minns att det var krångligt att fixa, men vem som helst kunde egentligen göra det. Det som hände var att ett community erbjöd config-filer där konsolen var aktiverad och FOV:en höjd så att det skulle passa även 4:3-skärmar. DiCE gjorde inget åt saken överhuvudtaget, varken införde stöd för widescreen eller gjorde det möjligt att ändra FOV i spelmenyn. Hade det varit idag skulle vi säkert blivit avstängda från spelet. Man 'fipplar' ju med spelfilerna. Usch och fy.

Jag vet inte om jag vill kalla det för spelbalans, snarare ren och skär dumhet. I det här fallet med denna mod kan jag inte uttala mig om huruvida andra funktioner skulle fixa övertag på det ena eller andra sättet, då jag inte spelar BF3 (av flera anledningar), men en mod som enbart tar bort det blå filtret borde ju rimligtvis behandlas på vanligt DiCE-vis - ignoreras. Det är det de gör bäst och borde göra även i detta fallet. Tycker jag.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Detta var alltså runt 2006, det var då widescreen slog igenom ordentligt. Om de som spelutvecklare inte kan acceptera att tiderna förändras och att tekniken går framåt, är de illa ute redan där i sitt resonemang. Dessutom, okej, det gick att ändra FOV i spelet, men alla fick inte fram konsolen i spelet och det var egentligen enda hindret. Jag minns att det var krångligt att fixa, men vem som helst kunde egentligen göra det. Det som hände var att ett community erbjöd config-filer där konsolen var aktiverad och FOV:en höjd så att det skulle passa även 4:3-skärmar. DiCE gjorde inget åt saken överhuvudtaget, varken införde stöd för widescreen eller gjorde det möjligt att ändra FOV i spelmenyn. Hade det varit idag skulle vi säkert blivit avstängda från spelet. Man 'fipplar' ju med spelfilerna. Usch och fy.

Jag vet inte om jag vill kalla det för spelbalans, snarare ren och skär dumhet. I det här fallet med denna mod kan jag inte uttala mig om huruvida andra funktioner skulle fixa övertag på det ena eller andra sättet, då jag inte spelar BF3 (av flera anledningar), men en mod som enbart tar bort det blå filtret borde ju rimligtvis behandlas på vanligt DiCE-vis - ignoreras. Det är det de gör bäst och borde göra även i detta fallet. Tycker jag.

Jag hoppas du är medveten om att det inte var det enda modden gjorde? Annars såklart hade jag inte stått bakom DICE i detta beslut.

Visa signatur

Citera gärna för svar.