Problem med Windows 7, byter fönster av sig själv.

Permalänk

Problem med Windows 7, byter fönster av sig själv.

Hej!
Jag har haft problem med mitt Windows 7 en längre tid.
När jag använder program så som Chrome, VLC osv, så är det som att datorn "avaktiverar" programmet och väljer bort det. I praktiken beter den sig som om jag skulle trycka på aktivtetsfältet, men ej på ett fönster, så att mitt aktiva fönster blir omarkerat. Det gör t.ex att när jag kollar film i VLC i helskärmsläge så kan helt plötsligt aktivitetsfältet(botten-baren) dyka upp. Eller när jag skriver i Chrome så avmarkeras fönstret och jag måste markera det med muspekaren igen för att fortsätta skriva. Detta kan ske var 20e sekund till var 5e minut.
Tacksam för hjälp, och fråga gärna om det är något för jag har själv svårt att beskriva det som ni ser!
VH

Permalänk
Vila i frid

Skriv ett brev till Bill Gates och klaga på att det inte går att stänga av "nu stjäl jag fokus för lusern" som det fanns t.ex. i XP.

Permalänk
Medlem

Jag har fått dessa symptom ibland när jag har haft sidor med flash-element öppna, dock i Firefox. Om du stänger eventuella tabbar med Flash i och kontrollerar att flash-pluginet verkligen stängts av så borde problemet försvinna, om det nu är Flash som orsakar problemet för dig också. Är egentligen inte helt hundra på att det faktiskt är Flash, men otroligt nog har det enbart inträffat när jag haft Flash-sidor öppna. Plus att https://bugbase.adobe.com/index.cfm?event=bug&id=3223393 finns, den är dock markerat fixed fast kommentarer verkar säga annat.