Klarar nu eller framöver någon android/winrt/win7 platta följande?

Permalänk
Medlem

Klarar nu eller framöver någon android/winrt/win7 platta följande?

Går det och vilken modell

1. Ansluta ett 4g modem ifrån telenor och ansluta (kanske behöver adapter, speciella drivrutiner, ja jag vet inte)?
2. Använda alla flash siter (vilka plattor klarar det)?
3. Tillräckligt stor skärm för att spela på chess.com utan att man klickar på fel rutor?
4. Köra den stationära via splashtop?
5. Skicka hd film till skärm via hdmi från viaplay?
6. Wifi som klarar ett tvåvåningshus där vissa väggar är av betong?
7. Inte förlorar flash stödet framöver?

Jag vill ha android främst beroende på priset men förstår inte fullt ut vad som händer med flash framöver och om det går att ansluta 4g modem. En ren win8 klarar förmodligen hela listan men verkar bli dubbla ipad priser på dem så nog bättre andra köper dem :). Ha också funderingar angående hårdvara och hd filmer via viaplay, svårt att läsa sig till fullt ut vad olika enheter klarar.

Mvh

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av afcsw:

Går det och vilken modell

1. Ansluta ett 4g modem ifrån telenor och ansluta (kanske behöver adapter, speciella drivrutiner, ja jag vet inte)?
2. Använda alla flash siter (vilka plattor klarar det)?
3. Tillräckligt stor skärm för att spela på chess.com utan att man klickar på fel rutor?
4. Köra den stationära via splashtop?
5. Skicka hd film till skärm via hdmi från viaplay?
6. Wifi som klarar ett tvåvåningshus där vissa väggar är av betong?
7. Inte förlorar flash stödet framöver?

Jag vill ha android främst beroende på priset men förstår inte fullt ut vad som händer med flash framöver och om det går att ansluta 4g modem. En ren win8 klarar förmodligen hela listan men verkar bli dubbla ipad priser på dem så nog bättre andra köper dem :). Ha också funderingar angående hårdvara och hd filmer via viaplay, svårt att läsa sig till fullt ut vad olika enheter klarar.

Mvh

Kolla denna, vet inget om pris (det snackas $199), nån av dem (eller bägge?) klarar säkert dina krav.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Kolla denna, vet inget om pris (det snackas $199), nån av dem (eller bägge?) klarar säkert dina krav.

Kanske jag som missat en länk eller något för jag förstår inte vilka enheter du hänvisar till?

Gillar dock helt klart priset så är nyfiken vilka produkter det gäller?

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk

Microsoft Surface Pro (och förmodligen RT) kommer garanterat uppfylla de kraven, eftersom det i själva verket är en vanlig PC i tablet-format. Möjligtvis med undantag för Wifi genom massa betongväggar då, det vet vi inte förrän den har lanserats.

http://www.microsoft.com/surface/en/us/default.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av afcsw:

Kanske jag som missat en länk eller något för jag förstår inte vilka enheter du hänvisar till?

Gillar dock helt klart priset så är nyfiken vilka produkter det gäller?

Du missade ingen länk, jag gjorde det. Full Strike hjälpte oss dock båda.;)

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Microsoft Surface Pro (och förmodligen RT) kommer garanterat uppfylla de kraven, eftersom det i själva verket är en vanlig PC i tablet-format. Möjligtvis med undantag för Wifi genom massa betongväggar då, det vet vi inte förrän den har lanserats.

http://www.microsoft.com/surface/en/us/default.aspx

Jo Pro en kommer med stor sannolikhet klara mina krav, angående den är det väl mer det att jag ska klara priset :), ja tror pro kommer kosta dubbla priset av en ipad vilket känns dyrt för mig. Rt n kommer vara inom budget men har fått för mig att bara flash sidor som microsoft godkänt kommer fungera eller nåt i den stilen. Hoppas jag har fel, att bli censurerad av Microsoft är inget jag vill betala för, av samma anledning uteslöt jag Apple direkt.

Jag misstänker att det blir så illa att jag blir tvungen att köpa en android fast jag vill ha en windows, är det någon som vet mer om flash situationen än de få rader text som finns på Adobes sida som säger att efter android 4.0 blir det inget flash mer? Kommer alla enheter med 4.0 fungera, eller bara de som finns på adobe lista över android enheter med flash kompatibilitet? och vad händer när man behöver uppdatera flash på sin 4.0 enhet i framtiden, kommer det fungera?

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Du missade ingen länk, jag gjorde det. Full Strike hjälpte oss dock båda.;)

:), ni verkar båda tro på rt, jag hoppas ni har rätt därför att jag föredrar windows eftersom det mesta jag använder är kompatibelt med det operativsystemet, men rt verkar skulla bli lite annorlunda, verkar vara något i stil med ipad när jag läser på nätet.

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Skrivet av afcsw:

Jo Pro en kommer med stor sannolikhet klara mina krav, angående den är det väl mer det att jag ska klara priset :), ja tror pro kommer kosta dubbla priset av en ipad vilket känns dyrt för mig. Rt n kommer vara inom budget men har fått för mig att bara flash sidor som microsoft godkänt kommer fungera eller nåt i den stilen. Hoppas jag har fel, att bli censurerad av Microsoft är inget jag vill betala för, av samma anledning uteslöt jag Apple direkt.

Jag misstänker att det blir så illa att jag blir tvungen att köpa en android fast jag vill ha en windows, är det någon som vet mer om flash situationen än de få rader text som finns på Adobes sida som säger att efter android 4.0 blir det inget flash mer? Kommer alla enheter med 4.0 fungera, eller bara de som finns på adobe lista över android enheter med flash kompatibilitet? och vad händer när man behöver uppdatera flash på sin 4.0 enhet i framtiden, kommer det fungera?

Vart har du läst det? Kan aldrig tänka mig att MS skulle försöka begränsa något sådant, för övrigt så är det ju windows så du kan installera vilken browser du vill, Chrome eller Firefox tex. Kommer funka lika fint som det gör på din vanliga stationära dator. För Android däremot blir det nog värre med flash framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Vart har du läst det? Kan aldrig tänka mig att MS skulle försöka begränsa något sådant, för övrigt så är det ju windows så du kan installera vilken browser du vill, Chrome eller Firefox tex. Kommer funka lika fint som det gör på din vanliga stationära dator. För Android däremot blir det nog värre med flash framöver.

Tack för svaren, hinner inte nu men ska försöka hitta någon länk imorgon där jag läst om apple liknande begränsningar i rt.

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Skrivet av afcsw:

Tack för svaren, hinner inte nu men ska försöka hitta någon länk imorgon där jag läst om apple liknande begränsningar i rt.

Ang. priset på Pro så visst är det dyrt om du jämför med andra tablets, men det är orättvist då det faktiskt är en fullfjädrad dator och inte bara en tablet. Jämför den istället med existerande ultrabooks i 10000-kronorsklassen så stämmer det bättre överrens, och det är nog många beredda att lägga på en bärbar dator. Ballmer har sagt att den kommer kosta max. $700-$800 dessutom.

Permalänk
Medlem

Här kommer nån länk

http://www.neowin.net/news/microsoft-offers-more-info-on-flas...

Microsoft said that websites that will be listed in the Flash section of the company's Compatibility View list will be able to run under the Metro version of IE 10.

Låter rätt mycket som censur

For example, how responsive is the content to touch? Does it work well with the onscreen keyboard? Is it battery-life friendly? Do visual prompts comply with the Metro style user experience guidelines? Sites that rely on capabilities that are not supported within the Metro style experience, for example, Flash rollover events and P2P functionality, and don’t degrade gracefully in their absence are better off running in IE with Flash on the desktop.

Inom ramarna som nämns tror jag microsoft kan undanhålla det mesta innehåll de inte gillar för internet explorer på rt

http://news.cnet.com/8301-1001_3-57431475-92/google-agrees-wi...

effectively restricting user choice to IE10, and now the maker of Chrome says it's worried, too.

Tveksamt om man kommer kunna köra andra browsers på ett vettigt sätt på rt verkar det som

http://www.tomshardware.com/news/Microsoft-Surface-Price-Rele...

Today brings us rumors of something more specific than that. Just yesterday word on the street was that the ARM-based Surface would cost $600 and the Wintel model $799 at the very least. The Next Web is now reporting that while the Windows RT Surface will cost $599, the Intel version of the tablet is going to cost closer to $1000. TNW cites a source close to Microsoft in reporting that the Tegra 3 powered RT model will retail for $599 and the Ivy Bridge Windows 8 Pro model will sell for $999.

Even with the innovative keyboard cover, these prices are definitely pause for thought. At a time when tablets are largely seen as companion devices designed to complement your laptop or PC as opposed to replace it, customers might find the idea of spending $1000 on a 10.6-inch tablet ludicrous. To that end, the cheaper ARM-based model might be more appropriately priced, but it's still at least a hundred dollars more than similar devices available today.

För de som jagar en ultrabok håller jag absolut med om att windows surface pro verkar väldigt lovande men för oss som jagar en platta, i normala platt prisklasser verkar rt oroväckande kontrollerat.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.flash...

Flash Player WILL NOT be supported on any device shipped with or upgraded to an Android version beyond Android 4.0.x

Jag var verkligen inställd på en windows surface men desto närmare lanseringen kommer och mer information blir tiilgänglig börjar jag ställa in mig på att det nog måste bli en android beroende på rt begränsningar och pro pris. Därför är det tråkigt att adobe är så otydliga på sin hemsida om hur android enheter med 4.0 egentligen kommer supportas framöver, angående 4.1 jellybean är de dock tydliga att det inte kommer vara rekommenderat att använda flash.

http://www.adobe.com/devnet-apps/flashruntimes/certified-devi...

Installing Flash Player on an uncertified device may result in unexpected behavior and can potentially destabilize your device.

Även många intressanta 4.0 android enheter saknas på denna lista, betyder det att de inte fungerar med flash eller bara att adobe glömt inkludera dem på denna lista?

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem

Det betyder att Adobe Flash inte längre stödjs på mobila enheter. Det är ett tag sedan Adobe lade ner utvecklingen av flash för telefoner och plattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det betyder att Adobe Flash inte längre stödjs på mobila enheter. Det är ett tag sedan Adobe lade ner utvecklingen av flash för telefoner och plattor.

Jo, jag förstår det men saken är den att uppenbarligen fungerar det fortfarande på en del enheter, det jag undrar är vilka enheter det fungerar på och hur länge det troligtvis kommer fungera, t ex finns det en archos turbo som jag tycker verkar intressant, den har android 4,0 så jag misstänker flash fungerar men finns flera frågetecken, tex vad göra om adobe tar bort filerna från deras sida? Hur veta om det fungerar eller inte på specifika android 4,0 enheter?

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem

Verkar som min oro gällande prissättning på win 8 plattor var något obefogad och detta gör att android funderingarna nog kan läggas åt sidan.

http://tablet-news.com/2012/10/09/acers-ultra-thin-iconia-w51...

499$ vilket ligger närmare vad svaren i tråden uppskattade än mina gissningar. Vad jag förstår så är 499$ för det riktiga windows 8, lenovo har också en på gång för 629$ läste jag igår på nåt forum.

Jag antar att man kan köra en adapter till mini usb och därigenom ansluta sitt 4g modem? Jag antar också att telenors modem kommer fungera gällande wiindows 8?

Tror ni man med en usb hub skulle kunna köra riktigt tangentbord, mus och 4g på en gång samt ansluta skärm via hdmi så man i princip bär med sig en stationär dator?

Angående priset så tycker jag ett pris i nivå med en ipad känns rimligt men dubbla priset hade varit för högt.

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3