Har köpt spel från CDON för download. Hur gör jag nu?

Permalänk

Har köpt spel från CDON för download. Hur gör jag nu?

Har köpt TLAD som är add-on till GTA IV från CDON. Fick intrycket av att jag skulle kunna ladda ner spelet från deras redownload-sida, men det enda jag har fått är en produktnuycel. I övrigt uppges det bara att det inte finns några filer för nedladdning. Har varit i kontakt med CDON:s kundservice, men de bara hänvisar mig till Rockstars hemsida för ytterligare info.

Är det någon som vet varifrån man laddar hem spelet och hur man går tillväga? Vore tacksam för svar då CDON inte är till någon hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crawdaddy:

Har köpt TLAD som är add-on till GTA IV från CDON. Fick intrycket av att jag skulle kunna ladda ner spelet från deras redownload-sida, men det enda jag har fått är en produktnuycel. I övrigt uppges det bara att det inte finns några filer för nedladdning. Har varit i kontakt med CDON:s kundservice, men de bara hänvisar mig till Rockstars hemsida för ytterligare info.

Är det någon som vet varifrån man laddar hem spelet och hur man går tillväga? Vore tacksam för svar då CDON inte är till någon hjälp.

Det är kanske en Steam-nyckel? Gå in på Steam och testa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

aktivera via steam -> games -> activate a product on steam

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Har varit inne på Steam och där finns det bara GTA IV - Complete Edition det är ifs inte samma sak, får dessutom bara alternativet att köpa spelet, men det har jag ju redan köpt från CDON. Hur kan jag testa produktnyckeln?

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Du startar steam sedan väljer du i menyn spel och aktivera en produkt på steam.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kör den inte Games for Windows Live då?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Hedersmedlem

https://cdon.se/customer/customercase/d20bf457c79e4ff881ec318...

Tack för att du kontaktade oss.

Spelet du har köpt är ett tillägg till spelet "Grand Theft Auto IV".
Det är via spelmenyn till GTA IV som du anger produktnyckeln till spelet du har köpt för att låsa upp tillägget.

Kanske detta?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ok..har testat Steam nu, men fick meddelande om att den angivna koden är felaktig. Hur testar jag koden i Games for Windows? Har varit inne där också och där finns spelet, men samma sak där.. jag erbjuds bara att köpa det..

Permalänk
Medlem

Gå in på Redeem Code.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

@MultiMan.. Jo visst, det var det svaret jag fick först av CDON. Testade det också, men det går ju inte om inte spelet är nerladdat o instalerat på burken. Jag trodde det skulle ske via CDON...men icke..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crawdaddy:

@MultiMan.. Jo visst, det var det svaret jag fick först av CDON. Testade det också, men det går ju inte om inte spelet är nerladdat o instalerat på burken. Jag trodde det skulle ske via CDON...men icke..

Du måste ju installera själva spelet först. Det verkar ju som du endast har köpt ett tillägg till spelet, så det kräver ju att du redan har licens till själva spelet. Du har inte bara köpt fel?
Länka gärna vad du faktiskt har köpt (kolla i din orderhistorik)

Skrivet av MultiMan:

https://cdon.se/customer/customercase/d20bf457c79e4ff881ec318...

Tack för att du kontaktade oss.

Spelet du har köpt är ett tillägg till spelet "Grand Theft Auto IV".
Det är via spelmenyn till GTA IV som du anger produktnyckeln till spelet du har köpt för att låsa upp tillägget.

Kanske detta?

Hur f*n hittade du TS:s ärende????

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kent:

Du måste ju installera själva spelet först. Det verkar ju som du endast har köpt ett tillägg till spelet, så det kräver ju att du redan har licens till själva spelet. Du har inte bara köpt fel?
Länka gärna vad du faktiskt har köpt (kolla i din orderhistorik)

Hur f*n hittade du TS:s ärende????

Är det verkligen hans ärende?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Är det verkligen hans ärende?

Ingen aning, därför frågade jag.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kent:

Ingen aning, därför frågade jag.

Nja du frågade hur han hittade TS ärende, därav låter det som att det faktiskt är hans, tror dock inte det.

TS:
Visst ska man aktivera det i Steam eller GTAIV. Är steam, gta iv och GFWL fullt uppdaterat?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kent:

Ingen aning, därför frågade jag.

Google-fu via Flashback.

Så nej, jag vet inte om det är TS fråga, även om det varit kul att låtsas med tanke på din reaktion.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ok..verkar som att det blir lite rörigt. Här kommer hela min konversation med CDON:s kundservice fr o m i onsdags t o m fredag. Så kan ni bedöma själva. Det enda jag vill veta är varifrån ska jag hämta mitt spel...

Fråga 2012-10-03 06:54
Hej,
köpte ett spel för download igår (ordernr 35008660). Får besked att det inte finns några filer för nerladdning ännu. Hur länge ska det vara så?

Svar 2012-10-03 14:39
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår digitalavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Svar 2012-10-03 16:33
Här är spelet du har beställt ifrån oss;
http://cdon.se/spel/downloads/grand-theft-auto-iv-%C2%A0-the-...

Som du kan se under "Systemkrav" fliken så framgår där att detta är ett tilläggsspel.
Du behöver alltså grundspelet "Grand Theft Auto IV" som du kan hitta här;
http://cdon.se/spel/downloads/grand-theft-auto-iv-16262185

Det är i spelmenyn till GTA IV som du anger din produktnyckel till tillägget för att få tillgång till detta. Det är alltså ingenting via vår hemsida du behöver ladda ner när det kommer till tillägget.

Produktnyckeln till tillägget hittar du på "Mina sidor -> Redownloads -> Spel" och klicka på speltiteln.

Fråga 2012-10-04 09:31
Jo, jag fattar att det är ett tilläggsspel och att jag behöver GTA IV.
Jag har grundspelet och har ju fått en ny produktnyckel, men...
Har provat att starta GTA IV, men där finns ingen option att köra TLAD med hjälp av bara en nyckel. Jag måste väl ladda ner själva TLAD först. Var gör jag det?

Svar 2012-10-04 12:14
Vi ber dig vänligen att kontakta spelets support för hjälp med detta.

http://support.rockstargames.com/categories/10257-grand-theft...

Fråga 2012-10-04 13:07
Hej,
Väldigt konstigt svar tycker jag, ni måste väl ta ansvar för era kunder. Menar ni att jag själv ska kontakta speltillverkaren för en produkt som ni har sålt där det anges att den är nerladdningsbar via er?

Jag har köpt ett spel av er för nerladdning. På er sida anger ni att:

"på redownload-sidan måste du verifiera din digitala produkt för att få tillgång till filer och produktnycklar. Du har ångerrätt fram tills att produktnyckeln blivit tillgänglig. Ladda ner spelet till den dator du vill installera spelet på. Installationen startar så fort nedladdningen är färdig."

Jag får intryck av att jag antingen ska få ladda ner filer från er server eller automatiskt skickas vidare till ett annat ställe där jag kan ladda ner det jag har köpt av er.

Det enda jag har fått är en produktnyckel så frågan återstår..Var laddar jag ner filerna till den produkt som jag har köpt av er?

Svar 2012-10-05 10:03
Det ska finnas en pdf med instruktioner som du kan ladda hem.

Fråga 2012-10-05 10:24
ska finnas en pdf?? Jag vill inte ha någon pdf. Jag vill ha min produkt som jag köpt och betalt för hos er och såvitt jag vet var det ett spel. Ni skriver ju det själva i den här konversationen.

"Här är spelet du har beställt ifrån oss;"
http://cdon.se/spel/downloads/grand-theft-auto-iv-%C2%A0-the-...

Svar 2012-10-05 16:31
Pdf:en innehåller instruktioner om hur du aktiverar speltillägget.

Fråga 2012-10-05 16:59
ok..maila den till mig eller lägg upp en länk här..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Google-fu via Flashback.

Så nej, jag vet inte om det är TS fråga, även om det varit kul att låtsas med tanke på din reaktion.

Ahh, erkänn istället. Du är en av dessa okunniga tomtar som sitter i CDON:s "Tekniska support"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

kan det möjligtvis vara så att man aktiverar koden i Games for Windows-LIVE klienten?

Permalänk
Medlem

Other Requirements: Initial activation requires internet connection; Online play requires log-in to Games For Windows - Live and Rockstar Games Social Club (13+ to register); software installations required including Sony DADC SecuROM, Adobe Flash, DirectX, Games for Windows - LIVE, and Internet Explorer.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Gå in på Redeem Code.

Tack!! äntligen..håller på att tanka ner nu. Att det ska vara så svårt för CDON att informera om detta..

Permalänk
Medlem

Om jag klicka för fort så jag glömde spara nyckeln till Mafia 2 igår 25/7 som jag köpte på cdon.com... går de att hitta nyckeln om dom dragit pengar från kontot? eller måste jag köpa om de för att skriva av nyckeln så jag kan ladda ner de? Steam kom jag in i men jag hitta inte spelet eller nyckeln.

Skrev fel datum
Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

Om jag klicka för fort så jag glömde spara nyckeln till Mafia 2 igår 25/7 som jag köpte på cdon.com... går de att hitta nyckeln om dom dragit pengar från kontot? eller måste jag köpa om de för att skriva av nyckeln så jag kan ladda ner de? Steam kom jag in i men jag hitta inte spelet eller nyckeln.

Om du har ett konto på CDON så borde du kunna hitta din nyckel där under beställningar någonstans eller liknande.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag hittade de som du beskrev men jag bör rensa datorn eller formatera den. Måste jag köpa nytt Mafia II sen eller finns den kvar på steam???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pgu579:

Jag hittade de som du beskrev men jag bör rensa datorn eller formatera den. Måste jag köpa nytt Mafia II sen eller finns den kvar på steam???

Om spelet är aktiverat i Steam finns spelet kvar på kontot. Kom ihåg att spara inloggningsuppgifter till Steam-kontot i fråga bara.