Anonymous attackerar svenska webbplatser

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

du är ett av hundra inlägg som säger precis samma sak, tror inte det funnits nån som hävdat motsatsen.

Det som jag tycker är o andra sidan intressant, eftersom alla kallar dom noobs, är hur de fått access till datorerna som utför attackerna. För det vore väl lite dumt att använda sin egen dator. Har de en massa webbsidor uppe som vanliga användare går in på och blir infekterade?

Jo jag må vara en av några inlägg (100 är att ta i) men då folk inte verkar fatta det utan säger att alla i anon är p12or så blir det upprepning. Skulle inte förvåna mig ifall dom som gjorde dessa ddos attackerna antingen satt på skoldatorer (skulle det förvåna dig om vi kolla på tiderna som sidorna gick ner) eller på deras hemdatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

du är ett av hundra inlägg som säger precis samma sak, tror inte det funnits nån som hävdat motsatsen.

Det som jag tycker är o andra sidan intressant, eftersom alla kallar dom noobs, är hur de fått access till datorerna som utför attackerna. För det vore väl lite dumt att använda sin egen dator. Har de en massa webbsidor uppe som vanliga användare går in på och blir infekterade?

Proxy's. VPN osv. Var nog flera som inte skyddade sig alls.

Vart ju 20st inne på irc'en som använde telia adsl t.ex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Ungdomar med Loic.. det mest roande är ju att de anser sig vara hackers och att det de gör på något sätt hjälper till i något syfte.

Yep, Scriptkiddies överallt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Blir förvånad över hur många av människorna här på SweC som är totalt jävla blinda för fakta... för av allt, snorungarna som ddosade sidor var inte från Anonymous, tyvärr är det för enkelt att använda deras "banner" när man gör något som man tror verkar häftigt. För det andra så är det så jävla många här som inte fattar vad anon faktist strider för http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uUDwAU... utbilda er lite om vad dom gör. Anon i sin kärna är något som myndigheter borde frukta därför dom kan ställa till med mer oreda än vad myndigheterna tror. Resterande av er som sitter och skyller anon för något som va gjort av några p12or ni kan inte ha riktigt alla hemma och borde nog ta till att at reda på lite fakta.

Sen kan man ju undra om det dom gör verkligen fungerar, eller om dom bara ser löjliga ut?

Vet dock för lite om dom för o ens ha en åsikt, men vad jag ser så verkar dom ju inte vara något hot direkt. (Mer än ett dyrt irritations moment)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Sen kan man ju undra om det dom gör verkligen fungerar, eller om dom bara ser löjliga ut?

Vet dock för lite om dom för o ens ha en åsikt, men vad jag ser så verkar dom ju inte vara något hot direkt. (Mer än ett dyrt irritations moment)

Brydde du dig ens om att kolla länken jag skickade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Brydde du dig ens om att kolla länken jag skickade?

Japp

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Om en seriös och farlig attack motsvarar inbrott i din lägenhet så va detta ungefär som att proppa igen brevinkastet med en massa skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jo jag må vara en av några inlägg (100 är att ta i) men då folk inte verkar fatta det utan säger att alla i anon är p12or så blir det upprepning. Skulle inte förvåna mig ifall dom som gjorde dessa ddos attackerna antingen satt på skoldatorer (skulle det förvåna dig om vi kolla på tiderna som sidorna gick ner) eller på deras hemdatorer.

Det är intressant för när man intervjuvat de som har blivit attackerade så har det låtit som att det är infekterade datorer som utgör attackerna och som användare är det svårt att veta att ens dator används till det syftet.
I början av förra veckan hörde jag också om att attackerna kom från ca 70000 ip adresser (fler om man räknar med hur många datorer kan ligga bakom en ip). Kan det vara så många såkallade anon som attackerar?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Et
Vill man bygga ett funktionellt samhälle kan inte alla veta allt om alla hela tiden, precis som det nog inte är en bra idè att alla får varsin ak5a. Den "informationsfriheten" de står för är ju ganska absurd, sedan att flertalet av anon-användarna tycker illegal fildelning ska vara okej är ju bara sorgligt.

De gör mer skada än nytta.

Permalänk

Jag är inte ens säker på att vad Anonymous står för är så himla ädelt. Håller med tidigare kommentarer om att det lika gärna kan vara ett gäng bedragare som ligger bakom loggan. BS