Bolt-Thru-Kit för socket 1156 till Thermalright Ultra-120. VAR!? :'(

Permalänk
Medlem

Bolt-Thru-Kit för socket 1156 till Thermalright Ultra-120. VAR!? :'(

Jag har sett flera gamla trådar i forumet som berör exakt samma fråga, men ofta är sidorna det länkas till döda, produkten har utgått osv.

Så är det någon som vet idag var tusan man kan få tag på ett mounting Bolt-Thru-Kit för socket 1156 till en Thermalright Ultra-120 eXtreme (Rev A)?! Har letat som desperat på alla möjliga sidor men produkten verkar ha utgått hos de flesta.

Eller finns det kanske någon vänlig själ där ute som använder ultra 120 kylaren men har slutat använda 1156 och kan sälja vidare det till mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummangr:

Jag har sett flera gamla trådar i forumet som berör exakt samma fråga, men ofta är sidorna det länkas till döda, produkten har utgått osv.

Så är det någon som vet idag var tusan man kan få tag på ett mounting Bolt-Thru-Kit för socket 1156 till en Thermalright Ultra-120 eXtreme (Rev A)?! Har letat som desperat på alla möjliga sidor men produkten verkar ha utgått hos de flesta.

Eller finns det kanske någon vänlig själ där ute som använder ultra 120 kylaren men har slutat använda 1156 och kan sälja vidare det till mig?

Kontakta thermaltake själva för att se om dem fortfarande säljer, fick själv tag i ett bolt-thru-kit på det viset.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Inet har haft. Vet inte om dom fortfarande har men kolla där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekken:

Inet har haft. Vet inte om dom fortfarande har men kolla där..

Har redan kollat och skrivit till dem. Men det verkar inte som om dom någonsin kommer få in produkten igen

Skrivet av broschi:

Kontakta thermaltake själva för att se om dem fortfarande säljer, fick själv tag i ett bolt-thru-kit på det viset.

Tack för tipset, skrev till dem nu så jag får se vad dom svarar. Var det hos deras support (support@thermalright.com) du fick tag på ditt eller? För du menar väl thermalright inte thermaltake? :S

Permalänk
Medlem

Hittade artikeln hos inet men den hade utgått.

https://www.inet.se/produkt/6308710/thermalright-bolt-thru-ki...

Thermalrights art nr är i vart fall: 100700478

Permalänk
Medlem

Skickat pm till dig med en länk där du kan köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummangr:

Tack för tipset, skrev till dem nu så jag får se vad dom svarar. Var det hos deras support (support@thermalright.com) du fick tag på ditt eller? För du menar väl thermalright inte thermaltake? :S

japp, blandar ihop dessa ganska ofta,. Men båda frågorna/antaganden är det rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Jag köpte ett BTK till Venomous X för att kunna montera min 120-extreme på socket 1155 för ett år sedan. Jag kontaktade support2@thermalright.com och de hade begränsad direktförsäljning med betalning via paypal. 17$ betalade jag inkl frakt.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Jag köpte ett BTK till Venomous X för att kunna montera min 120-extreme på socket 1155 för ett år sedan. Jag kontaktade support2@thermalright.com och de hade begränsad direktförsäljning med betalning via paypal. 17$ betalade jag inkl frakt.

Minns du typ hur länge du fick vänta på den leveransen? Jag har inte fått svar från thermalright än men venomous BKT hittade jag på frozencpu.com men enligt dom skulle det ta 15-30 dagar i leverans och ska man behöva vänta en tolftedels år på en plåtbit för trehundra spänn e det fan nästan bud på att köpa en helt ny kylare

Permalänk

Tror det tog ca 1-2 veckor att få hem delen.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig? Fick du tag på en BTK till din kylare och i såna fall var det direkt från Thermalright ?

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken - hu har det gått?

Permalänk

Är det någon som har någon aning om det går att få tag på en sådan här fortfarande?

Uppdatering: Finns att beställa från CoolerKit.se som är en förlängning av den danska butiken. Den var ej i lager men via telefon sa de att de fortfarande tillverkas och förmodligen kommer komma in inom någon vecka.