HTC one X+ eller Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Avstängd

HTC one X+ eller Samsung Galaxy Note 2

har letat efter telefon så länge nu och har äntligen hittat några jag är intresserad av

samsung galaxy note 2 är inte den snyggaste telefonen jag har sett sen har jag aldrig varit intresserad av samsung men storleken och pennan som den har fick mig väldigt intresserad samt att batteri tiden verkar vara otrolig från vad jag har hört

htc one x+ ser otrolig ut enda som fattas för att göra den snyggare är att den var fyrkantig men annars så ser den helt otrolig ut helt svart och matt svart baksida röd upplyste knappar

problemet är nu att jag inte kan bestämma mig pågrund av att samsung telefonen har penna

vilken telefon ska jag välja vill ha bästa batteri tid samt bäst skärm vill självklart också ha bäst hårdvara men det ser ut som dem båda kommer ha väldigt likvärdig hårdvara hade egentligen aldrig valt en samsung men pennan var det som fick den att sticka ut så nu är valet svårt

pris kommer antagligen vara lika note 2 kostar runt 5300 så skulle gissa att priset för one x+ hade varit likadant one x+ släpps också väldigt väldigt snart tror dem sa någon gång denna månaden

Permalänk
Avstängd

Har haft 2st htc x one första blev doa direkt den andra slutade skärmen funka på ett visst ställe efter en update från htc.
Ok telefon men strulat mycket för mig och många andra. den har blivit mera stabil efter 4 updates men jag har blivit avskräckt från htc tyvärr.
Note ser grym ut men visst är det svårt att välja jag personligen ska byta telefon och det blir nog en sg3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bicepscurl:

Har haft 2st htc x one första blev doa direkt den andra slutade skärmen funka på ett visst ställe efter en update från htc.
Ok telefon men strulat mycket för mig och många andra. den har blivit mera stabil efter 4 updates men jag har blivit avskräckt från htc tyvärr.
Note ser grym ut men visst är det svårt att välja jag personligen ska byta telefon och det blir nog en sg3.

så one x eller one x+ har inte bra bygg kvalite?

Permalänk
Avstängd

Jo det har dom, men jag har haft problem med båda mina htc x one.
Hade det inte varit för det döda stället på min htc x one hade den varit bra den sista för den har funkat bra i övrigt.
Men det gäller att få ett bra ex av htc x tyvärr. det är en chansning i mina ögon men det finns dåliga telefoner av alla märken.

Permalänk

Har galaxy note. Kommer aldrig köpa samsung igen..

Byggkvaliteten är fruktansvärd. Plasten känns som den skall falla samman i handen.
Massa förinstallerat/ändrat skräp i OS, MASSOR med värdelösa appar som samsung har fått betalt för att integrera.
Det tog hundra år för samsung att uppdatera till ICS, vilket gjorde telefonen lite mer användbar. Innan det var den nästan oanvändbar.
Ljudjacket gick sönder efter några veckor, aldrig tappad.

Ja det enda plusset är väl att den fungerar.

Min sambo har en HTC one x, absolut skönaste materialet och formen.
Mitt råd: Htc one x + nexus 7. Drömsetup.

Permalänk
Medlem

HTC's telefoner håller bra för tappande m.m. men i övrigt verkar de haft problem med sina komponenter, skärmar m.m. emellanåt. Har bara haft HTC Desire när det begav sig men även den hade lite felaktigheter i skärmen då.

Galaxy Note 2 är nog det bättre valet men se till att leta rätt på ett bra case att ha den i också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Har galaxy note. Kommer aldrig köpa samsung igen..

Kan du säga mer utförligt varför?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Kan du säga mer utförligt varför?

Uppdaretade nyss (;

Permalänk

Jag hade valt beroende på hur skärmstorlek man vill ha.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk

Jan ju tillägga att även om det är bra med en penna. Du har absolut ingen plats att vila handen som man normalt gör när man skriver eller ritar med penna (eftersom det är touch överallt). Vilket leder till väldigt klumpigt och obekvämt ritande/skrivande. Bra att tänka på om det är pennan det hänger på.

Lägger även till att notens touchknappar som sitter längst ner är en evig pain då man alltid kommer åt "backa" knappen av misstag.

Permalänk
Sötast

Om du är sugen på One X så vänta på One X+ då det är en uppdaterad modell och borde inte ha barnsjukdomar.

+ Batteritiden på OneX är kort sagt horribel och One X+ kommer med ett större batteri
One X har utan tvekan den bästa skärmen på marknaden och varje gång man tar upp den ur fickan så är "WOW!" känslan framme =D

Allt i allt så var One X en otroligt bra lur i alla avseenden inklusive kameran.
Dess nackdel var batteritiden och faktumet att HTC hade enorma problem med de första batcherna, jag DOA'de själv 2 telefoner och många andra likaså.

Materialet på baksidan av One X är riktigt underbart, det känns mjukt på något sätt... lent och skönt, inte alls plastigt

Ja... jag är enormt sugen på + också

Edit: Jag missade att det var X+ du efterfrågade men du förstår nog mig ändå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Om du är sugen på One X så vänta på One X+ då det är en uppdaterad modell och borde inte ha barnsjukdomar.

+ Batteritiden på OneX är kort sagt horribel och One X+ kommer med ett större batteri
One X har utan tvekan den bästa skärmen på marknaden och varje gång man tar upp den ur fickan så är "WOW!" känslan framme =D

Allt i allt så var One X en otroligt bra lur i alla avseenden inklusive kameran.
Dess nackdel var batteritiden och faktumet att HTC hade enorma problem med de första batcherna, jag DOA'de själv 2 telefoner och många andra likaså.

Materialet på baksidan av One X är riktigt underbart, det känns mjukt på något sätt... lent och skönt, inte alls plastigt

Ja... jag är enormt sugen på + också

Edit: Jag missade att det var X+ du efterfrågade men du förstår nog mig ändå

hur är batteri tiden på note samt one x+

tex om jag använder telefonen tungt med full ljus konstant 3g med uppdatering av tex facebook och spel ibland wifi avstängt bluetooth avstängt gps avstängt eftersom sånt behöver jag inte

hur länge skulle telefonen hålla? några timmar eller en dag? har läst att en galaxy note 2 kan gå igenom över en dag på sån användning är det verkligen sant?

och vilken telefon skulle då hålla längre?

Permalänk
Sötast

Ingen som vet innan dess att den är släppt, tyvärr...

Permalänk
Sötast
Skrivet av zzcool:

hur är batteri tiden på note samt one x+

tex om jag använder telefonen tungt med full ljus konstant 3g med uppdatering av tex facebook och spel ibland wifi avstängt bluetooth avstängt gps avstängt eftersom sånt behöver jag inte

hur länge skulle telefonen hålla? några timmar eller en dag? har läst att en galaxy note 2 kan gå igenom över en dag på sån användning är det verkligen sant?

och vilken telefon skulle då hålla längre?

Ingen som vet innan dess att den är släppt, tyvärr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Ingen som vet innan dess att den är släppt, tyvärr...

wow självklart förstår inte varför jag ens frågade det

men hur var det med one x ?

enligt htc så ska + ha 40% bättr ebatteri toid så för att göra det enklare så har one x+ ungefär dubbel

Permalänk
Sötast
Skrivet av zzcool:

wow självklart förstår inte varför jag ens frågade det

men hur var det med one x ?

enligt htc så ska + ha 40% bättr ebatteri toid så för att göra det enklare så har one x+ ungefär dubbel

One X hade en ganska usel batteritid när den släpptes, men jag vet inte om det har förbättrats genom patcher sedan dess.

Kolla denna tråden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579392

Här har du tusentals personer som laddat upp deras statistik sen får du själv gissa dig till hur One X+ blir

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

One X hade en ganska usel batteritid när den släpptes, men jag vet inte om det har förbättrats genom patcher sedan dess.

Kolla denna tråden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579392

Här har du tusentals personer som laddat upp deras statistik sen får du själv gissa dig till hur One X+ blir

tittar just nu men förstår inte riktigt statistiken hur fungerar det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

Kan du säga mer utförligt varför?

Det gjorde han ju, läste du bara första meningen?

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Sötast
Skrivet av zzcool:

tittar just nu men förstår inte riktigt statistiken hur fungerar det?

Kollar vi dessa 2

http://dl.dropbox.com/u/5836066/2012-04-06_20-01-05.png
http://dl.dropbox.com/u/5836066/2012-04-06_20-01-10.png

Så ser vi att :

Luren har 35 % batteri kvar
69% av batteriförlusten är skärmen (Total tid skärmen var igång var 2H 19Minuter)
6% var operativsystemet
osv
osv

Total tid sedan senaste laddning: 6H 38 min.

Totalt sett så var det 35% batteri kvar, efter 6H sedan senaste fulladdning och skärmen var igång totalt 2H20min av den tiden.

Du bör dock INTE bry dig om de första 50-100 sidorna i tråden iallafall, för det är FÖRSTA gången telefonen laddas sedan köpet.

Batteritiden blir bättre efter ett par laddningar så desto senare du läser i tråden desto större chans att du får rättvis statistik

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Uppdaretade nyss (;

Skrivet av Justbecause:

Det gjorde han ju, läste du bara första meningen?

Kanske du inte läste hans svar på mitt inlägg?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

förstår inget...

Har en Galaxy note och den har faktiskt varit en otroligt bra telefon. inga problem direkt testade att slänga in linux me för att spela diablo på den.
förstår inte ett ord av dessa problem som folk har med den, låter mest som om de bara smutskastar den ena eller den andra beroende på vad som ligger dem närmast hjärtat.

Jag har ingen direkt erfarenhet av htc men min note fungerar jättebra.

+
batteritid. håller ca 26 timmar med ljudspelaren 6-9 timmar med film. (går att tweaka efter användning me)
prestandan är bra, snabb som ett as.
Ljudet, ljudkortet är groteskt bra faktiskt.
Anpassningsbar, går att tweaka efter behag prestanda, operativ, visuellt går allt att fixa som man vill.

-
storleken, något klumpig om man är petig, går dock att ha i framfickan när man cyklar om man nu inte har supersnäva byxor.
dröjde innan de släppte ICS.

Har försökt att diskutera det med andra som har denna men hittar inte så mycket fel eller buggar.
Men om nu Note II är bättre än min så är det nog ett riktigt monster.
det enda jag kan säga om htc är att de har det ganska tufft just nu så framtiden är lite osäker men telefonerna ligger väll i samma klass? så är nog mer en smaksak

Permalänk
Medlem

Jag har nu note 2 och det är den bästa telefon jag haft! Hade Htc sensation xl innan och jag var aldrig riktigt nöjd med den, den dog 2 gånger per dag, var seg och hade dåligt batteri. Note 2 är snabb, har bra batteri och är hur skön som helst. Men jag tycker att du ska gå och känna på telefonerna innan du köper nån.

Permalänk
Medlem

Kanske ska snegla lite på WP8?
Har en One X nu men skulle jag köpa nytt skulle det helt klart bli en Nokia Lumia 920 när den kommer.
Enda negativa med den är väl att den är ganska rejäl, speciellt med vikten då. Men kameran, trådlösa laddningen m.m väger upp det imo.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D