Permalänk
Medlem

Hjälp, problem med PowerSwtich!

Tänkte formatera om datorn helt och installera om windows 7 igen då jag får mycket Bluescreens. Men kan inte göra detta p.g.a powerswitchen.

När jag har powerswitchen inkopplad på moderkortet och sedan stoppar in strömsladden till nätagget hoppar datorn igång automatiskt för att sedan lägga av, tar jag då ut powerswitchen och ger en impuls med powerswitchkontakten startar den och allt är frid och fröjd dock utan att powerswitchen sitter i.

Tror ni att jag har kortslutit moderkortet så att det ligger ström där hela tiden?, eller att det är något fel på powerswitchknappen eller sladden?

Kan för tillfället inte testa med en annan powerswitch då jag inte har en.

Specs;
Intel core i5 2500k @ 3.3ghz (har varit oclockad sen jag köpte den)
Corsair vengeance 1600mhz 9-9-9-24 1.5V 2x4GB
OCZ Agility series 3 60gb (firmwire 2.15) Operativ systemet ligger på denna
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 Bios ver; F11
Plexgear 600W nätagg
Western digital caviar blue 5000@500gb 16mb (lagring)
Gainward 660ti phantom 2gb (vilket jag ganska nyligen installerat)
Cd/Dvd brännare och läsare

Kanske blev lite rörigt inlägg med BSOD och powerswitch men det jag för tillfället villa ha reda på är vad ni tror om powerswitch problemet, tänkte ta tag i Blue Screens problemet när jag har formaterat om datorn helt då det legat och spökat sen början på detta år.

Hoppas att min inlägg bringar någon klarhet i mitt problem, är väldigt kass på att förklara saker.

Tacksam för svar Mvh Viken

Permalänk
Medlem

vad händer om du slår på strömmen när power knappen inte sitter i, startar den upp och sedan dör igen då?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

vad händer om du slår på strömmen när power knappen inte sitter i, startar den upp och sedan dör igen då?

Det gjorde den inte, betyder det att det inte kan ligga ström på hela tiden?. Och tror jag lyckades lösa problemet nu, hur vet jag inte, kanske slarvade dit den första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikeeN:

Det gjorde den inte, betyder det att det inte kan ligga ström på hela tiden?. Och tror jag lyckades lösa problemet nu, hur vet jag inte, kanske slarvade dit den första gången.

låter som den va kopplad fel?

okej, så det fungerar nu då

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

låter som den va kopplad fel?

okej, så det fungerar nu då

Måste vara så att jag kopplade den fel men nu när jag satt dit den och sen stoppade i strömsladden startade datorn inte av sig själv iaf. Så problemet är löst får tacka för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VikeeN:

Måste vara så att jag kopplade den fel men nu när jag satt dit den och sen stoppade i strömsladden startade datorn inte av sig själv iaf. Så problemet är löst får tacka för hjälpen!

Okej, bra det löste sig!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com