D-Link introducerar DIR-506L – batteridriven router som får plats i byxfickan

Permalänk
Melding Plague

D-Link introducerar DIR-506L – batteridriven router som får plats i byxfickan

För den som ofta befinner sig på resande fot släpper D-Link en liten och lätt batteridriven router, som bland annat erbjuder en uppsjö anslutningsmöjligheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv använder man sin iPhone när man ska ha trådlöst till laptopen... Funkar bra så länge man befinner sig i Sverige

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Intressant. Men kommer aldrig mer köpa Dlink produkter. Har 3st router här hemma mellan 500-800kr st och alla 3 lika värdelös.

Permalänk
Medlem

Intressant produkt.. skulle behövt den på resan nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hoppas att WD gör någon liknande produkt, har inte haft de bästa erfarenheterna av Dlink jag sälv.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Reklam eller? Allvarligt, bara 802.11b/g?

Finns helt klart bättre alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235835
Mindre, billigare, längre batteritid, 802.11b/g/n, stödjer OpenWRT. No brainer.

Permalänk

Dyr, och jag förstår inte varför de inte ger direkt n stöd? Hade passat perfekt för mig när jag reser till farsan som bara har en dator, med 100/100 fiberlina, men nej då.. Aj want max boost

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

D-Link borde bara ge upp med att tillverka produkter, har aldrigt ägt något som fungerat trivsamt från dem och ingen annan jag känner heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Reklam eller? Allvarligt, bara 802.11b/g?

Finns helt klart bättre alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235835
Mindre, billigare, längre batteritid, 802.11b/g/n, stödjer OpenWRT. No brainer.

TP-Link är ju skräp om nåt..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenix:

TP-Link är ju skräp om nåt..

Jag har bara positiva erfarenheter av TP-link, har hjälpt många kunder sätta upp 3G-zoner mha deras produkter.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Najsisen:

Själv använder man sin iPhone när man ska ha trådlöst till laptopen... Funkar bra så länge man befinner sig i Sverige

Yepp de är najs

Sen kommer aldrig en Dlink innanför min dörr ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Som andra säger inget n support å varför fortsätter dlink att envisas med shareport programmet för att kunna accessa sina tillkopplade enheter... kan ju inte vara pga säkerhet lr så med tanke på att man redan är ansluten till enheten antingen trådat lr wifi.
näe det fanns en tid då dlink låg i "the fast lane" men under de senaste 3 åren har ju deras förfall blivit värre å värre.

Permalänk
Avstängd

Kan man inte använda en mobiltelefon för samma ändamål?

Tänk om man alla körde en decentraliserad distriburad Wi-Fi peer-to-peer nätverk i telefonen.
Helt anonymt, helt decentraliserat, går inte stänga ner, fri delning av information för alla.

Permalänk
Medlem

samma för mig, har bara bra erfarenheter av TP-Link, deras populära 3g stationära router har varit mer stabil än mitt comhem modem

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Är det där en router du har i fickan eller är du bara glad att se mig?

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om man kunde koppla in 3g/4g modem till den.
Eller har jag missat i texten att man kan göra det?

För kan man det så skulle den vara über intressant
Dock är man inte helt förtjust i D-link :/

Permalänk
Medlem

Ska aldrig mer skaffa D-Link routers. Har ägt 3 routers från D-Link och alla var värdelösa.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Skulle vara intressant om man kunde koppla in 3g/4g modem till den.
Eller har jag missat i texten att man kan göra det?

För kan man det så skulle den vara über intressant
Dock är man inte helt förtjust i D-link :/

Jag har köpt D-Links "My Pocket Router" för ungefär 2 år sen, och den funkar jättebra.
Den kan du använda som Surfsticka med USB sladd emellan eller du ställer in den lille grejen på "Router" och då använder du bara WLAN för åtkomsten.
Den klarar av HSPA och GSM och är SIM-Lock free.
Sen har du plats för en Micro SD Card ochså.
Jag använder bara den nu för tiden. Har avskaffat mitt bredband hemma. Är ofta inne med iPhonen, min stationära dator och frun med sin Laptop.
Den ligger på fönsterbrädan kopplat till nätdelen så du kan surfa 24/7 om du vill. Annars kan du använder den mobil så klart, och då räcker batterien ungefär 3 timmar (efter 2 år).

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

repeaterläge? Finns det på andra routrar? Så man kan förlänga WIfi?

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

repeaterläge? Finns det på andra routrar? Så man kan förlänga WIfi?

Ja

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Reklam eller? Allvarligt, bara 802.11b/g?

Finns helt klart bättre alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235835
Mindre, billigare, längre batteritid, 802.11b/g/n, stödjer OpenWRT. No brainer.

802.11n verkar funka om kollar in specarna och läser artikeln.

Annars same same but different. D-Linken har iOS/Android-appar med USB-delning, DNLA, QoS & repeater-läge för förbättra täckning av sitt trådlösa nätverk. TP-Linken verkar bra om man vill dela 3G och är som sagt billigare. Batteritiden verkar vara mer eller mindre samma. D-Link-funktionerna borde vara bra om man utomlands och hänger på hotell/flygplatser o vill surfa/kolla på film på sin padda via ett USB-minne och sedan när man är hemma så använder man den som repeater, om man redan har en trådlös router som inte täcker upp överallt.

Permalänk
Medlem

Det slår mig att av alla alternativen här skulle den bästa vara att köpa en bilig Android telefon , tex Galaxy Mini som går för ungefär 400 kr på Tradera, och använda den som för att dela intrnet. Den har säkert bättre bateri tid? Och då får man en mobiltelefon att leka med.