iPad mini, ännu en besvikelse...

Permalänk
Avstängd

iPad mini, ännu en besvikelse...

Undrar hur apple tänker alltså, "vi släpper en produkt -vad som helst- för vad vi än kommer att tillverka så kommer "dom" att köpa det, under förutsättning att vi har logan dittryckt..."

Varför gör man inget nytt utan bara kopierar sin gamla skit med smärre förändringar, tog Steve med sig innovationen till himmelen?

Vem här kommer att köpa en mini och varför? ¨

Ge oss som inte förstår en bra anledning och varför man inte väljer en vida billigare konkurrent.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

4 minuter och 26 minuter bortslösat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Kör själv med en iPad 3 och tycker den är riktigt bra. Men ibland kan jag tycka att den är lite stor i vissa sammanhang, som när man är ute eller ska ha den med sig. Samtidigt är iPhonen för liten i samma veva..

Så för de kräsna kanske det finns en marknad..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
99:e percentilen

Min nästa surfplatta kommer vara en iPad 3/4 enbart pga dess stavningsmjukvara och allmänna sköna känsla och utseende i olika appar.

Jag vet inte om det gäller alla Android-enheter, men min Galaxy S II har ett helt USELT stavningsprogram och allt som har att göra med textinmatning. Jag skriver såpass mycket att den delen MÅSTE vara bra, och alltså kommer jag välja en iPad för att jag då vet att den delen är bra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Min nästa surfplatta kommer vara en iPad 3/4 enbart pga dess stavningsmjukvara och allmänna sköna känsla och utseende i olika appar.

Jag vet inte om det gäller alla Android-enheter, men min Galaxy S II har ett helt USELT stavningsprogram och allt som har att göra med textinmatning. Jag skriver såpass mycket att den delen MÅSTE vara bra, och alltså kommer jag välja en iPad för att jag då vet att den delen är bra.

Bara att tanka swiftkey. Problem solved.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Tycker den ser ut som att bli ännu en bra och väl fungerande surfplatta. Dock, precis som jag anser kring rensten av Apples utbud, så kommer utgångspriset vara skyhögt, något som gör Nexus 7 och senaste Kindle plattorna bättre alternativ. Dock så är det ju ändå lite fett att apple överväger att ha mer än 2 färger. Något som resterande konkurenter inte kommit igång med. jag menar, en produkt ska inte behöva stå ut eller se bra ut bara för att den har ett fräsit skal eller liknande skit.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Undrar hur apple tänker alltså, "vi släpper en produkt -vad som helst- för vad vi än kommer att tillverka så kommer "dom" att köpa det, under förutsättning att vi har logan dittryckt..."

Varför gör man inget nytt utan bara kopierar sin gamla skit med smärre förändringar.

Folk köper deras produkter, varför ska dom lägga pengar och energi på att göra något helt nytt ?

Citat:

Vem här kommer att köpa en mini och varför? ¨

Ge oss som inte förstår en bra anledning och varför man inte väljer en vida billigare konkurrent.

Alla andra har en Apple produkt, den är fin alla tycker den är bäst

Apple har väl inte gjort mycket sen första touch enheten, så varför börja nu ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zuggmate:

Min nästa surfplatta kommer vara en iPad 3/4 enbart pga dess stavningsmjukvara och allmänna sköna känsla och utseende i olika appar.

Jag vet inte om det gäller alla Android-enheter, men min Galaxy S II har ett helt USELT stavningsprogram och allt som har att göra med textinmatning. Jag skriver såpass mycket att den delen MÅSTE vara bra, och alltså kommer jag välja en iPad för att jag då vet att den delen är bra.

Jag håller med om att tangentbordet som kommer till android inte är så bra jämfört med det apple erbjuder. Med med swiftkey vill jag påstå att android till och med är en hel del bättre än vad du får på en ipad eller iphone.
Ge swiftkey en chans så ska du se.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebbosten:

Folk köper deras produkter, varför ska dom lägga pengar och energi på att göra något helt nytt ?

Alla andra har en Apple produkt, den är fin alla tycker den är bäst

Apple har väl inte gjort mycket sen första touch enheten, så varför börja nu ?

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Herregud vad du spammar forumet med dina Anti-Apple trådar, blir du aldrig less?

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kajlie:

Bara att tanka swiftkey. Problem solved.

Skrivet av Söderbäck:

Jag håller med om att tangentbordet som kommer till android inte är så bra jämfört med det apple erbjuder. Med med swiftkey vill jag påstå att android till och med är en hel del bättre än vad du får på en ipad eller iphone.
Ge swiftkey en chans så ska du se.

Tack för tipset. Jag har laddat ner det och ska testa det.

(Det här inlägget skriver jag på min iPad, och även om det blir fel ibland fungerar det totalt sett väldigt bra. På mobilen kan jag inte se vad jag skriver utan att minimera tangentbordet och sedan scrolla till textrutan. Dessutom tar den bort och lägger till ord helt slumpmässigt.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Min nästa surfplatta kommer vara en iPad 3/4 enbart pga dess stavningsmjukvara och allmänna sköna känsla och utseende i olika appar.

Jag vet inte om det gäller alla Android-enheter, men min Galaxy S II har ett helt USELT stavningsprogram och allt som har att göra med textinmatning. Jag skriver såpass mycket att den delen MÅSTE vara bra, och alltså kommer jag välja en iPad för att jag då vet att den delen är bra.

Kolla in Surface också, om du inte är en inbiten Microsofthatare. Textinmatningen på min Lumia 800 är hästlängder bättre än på min G S2, och varken swype eller switfkey lyckas överträffa den.

Det enda jag saknar är en bra hantering av sammansatta ord i rättstavningen, men den är inte sämre än någon tidigare enhet jag använt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

(Det här inlägget skriver jag på min iPad, och även om det blir fel ibland fungerar det totalt sett väldigt bra. På mobilen kan jag inte se vad jag skriver utan att minimera tangentbordet och sedan scrolla till textrutan. Dessutom tar den bort och lägger till ord helt slumpmässigt.)

Vänta lite här nu, jämför du en tablet med en smartphone på hur det är att skriva ett forum inlägg? Något skevad upplevelse?

Hadde jag jämfört en iphone med en android tablet hadde jag tom föredragit androids standard tangentbord. Även om det är skräp jämfört med tredjeparts från market.

Size Matters, I alla fall när man snackar touchscreen tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Herregud vad du spammar forumet med dina Anti-Apple trådar, blir du aldrig less?

Man gör det väl för att man är less?
Jag tycker det är bra att man ifrågasätter apple ungefär samma som att ifrågasättavilken annan sekt som helst.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur dumma folk är, och nu kommer folk svara med att vissa är dumma osv och att just de inte är dumma och verkligen behöver nya iphone.
Dock tror jag (99%säker) att de skulle kunna vara vilken apple-nörd som helst på forumet.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

Fattar inte hur dumma folk är, och nu kommer folk svara med att vissa är dumma osv och att just de inte är dumma och verkligen behöver nya iphone.
Dock tror jag (99%säker) att de skulle kunna vara vilken apple-nörd som helst på forumet.

Haha, skön video!

Apråpå Ipad mini så känns den mer intressant än Ipad då storleken tilltalar mig bättre. Hade kunnat tänka mig lite högre upplösning. Blir priset ungefär som Nexus 7 så kan det helt klart bli spännande. Om jag sen behöver en 7" tablet är en annan fråga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IcedEarth:

Herregud vad du spammar forumet med dina Anti-Apple trådar, blir du aldrig less?

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Om de inte blir för dyra så kommer jag nog köpa en i julklapp till mina föräldrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Och du borde inse att folk har olika åsikter. Ingen som tvingar dig köpa en iPad Mini om det kommer någon. Säger som IcedEarth, lägg ner din anti-apple-kampanj.

Många, väldigt många för att vara exakt, är nöjda med sin iPad. Ser definitivt att det finns en marknad för en mindre variant även om jag personligen föredrar den större varianten.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xermalk:

Vänta lite här nu, jämför du en tablet med en smartphone på hur det är att skriva ett forum inlägg? Något skevad upplevelse?

Hadde jag jämfört en iphone med en android tablet hadde jag tom föredragit androids standard tangentbord. Även om det är skräp jämfört med tredjeparts från market.

Size Matters, I alla fall när man snackar touchscreen tangentbord

Nja, inte rakt av, givetvis, eftersom skärmen är så mycket större på en iPad. Jag jämför de sakerna som kan vara likadana. Mobilen väljer t ex att inte låta mig se det jag skriver, trots att det finns plats där den kan göra det.

Att markera text på en iPhone är 40 000 miljarder gånger lättare än på en Galaxy S II. Och man markerar likadant på iPad som på iPhone.

Det går lätt att placera markören EXAKT var jag vill på iOS genom att hålla nere fingret och mha förstoringsglaset flytta markören till önskad plats, istället för att som på GS2:an vara tvungen att med ett klick trycka på rätt ställe utan möjlighet att finjustera.

Och framförallt: iPadens rättstavning är, precis som Swiftkey, intelligent. Den fattar att det är troligare att man menar en bokstav som sitter nära den man tryckte på än en som sitter i andra änden av tangentbordet. Den fattar att det är skillnad på A, Å och Ä respektive O och Ö. Den låter mig ta bort enskilda tecken från ett ord utan att markera och redigera hela ordet (vilket dessutom kräver ett extra klick).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Skrivet av IcedEarth:

Herregud vad du spammar forumet med dina Anti-Apple trådar, blir du aldrig less?

Skrivet av raidarn:

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Kan man ju tycka om dig också..

En ganska stor skillnad på 5 år gamla Apple prylar, mot de som säljs idag. Men du kanske inte har kollat upp det?

Håller med IcedEarth.. Sluta spamma!

Var glad istället, för utan Apple kommer marknaden stagnera och utvecklingen stanna av.
För du vill väl ha en ännu bättre Androidlur, nästa gång du vill skaffa ny telefon?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Det är 5 år senare idag, FOLK borde väl veta bättre!

Varför bryr du dig så mycket? Måste vara jobbigt Att gå omkring och störa sig på folk sim använder Apple-produkter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IcedEarth:

Herregud vad du spammar forumet med dina Anti-Apple trådar, blir du aldrig less?

Skrivet av S_Z:

Och du borde inse att folk har olika åsikter. Ingen som tvingar dig köpa en iPad Mini om det kommer någon. Säger som IcedEarth, lägg ner din anti-apple-kampanj.

Många, väldigt många för att vara exakt, är nöjda med sin iPad. Ser definitivt att det finns en marknad för en mindre variant även om jag personligen föredrar den större varianten.

Skrivet av DaBone:

Kan man ju tycka om dig också..

En ganska stor skillnad på 5 år gamla Apple prylar, mot de som säljs idag. Men du kanske inte har kollat upp det?

Håller med IcedEarth.. Sluta spamma!

Var glad istället, för utan Apple kommer marknaden stagnera och utvecklingen stanna av.
För du vill väl ha en ännu bättre Androidlur, nästa gång du vill skaffa ny telefon?

Skrivet av Tonasty4u:

Varför bryr du dig så mycket? Måste vara jobbigt Att gå omkring och störa sig på folk sim använder Apple-produkter?

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är ett forum vi delar meningar.
Tråden heter "iPad mini, ännu en besvikelse...", Inte tror ni väl att en appleprodukt rosas när ni klickar på rubriken.

Håll er till ämnet och sluta "mobba" de som tycker annorlunda.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Detta är ett forum vi delar meningar.
Tråden heter "iPad mini, ännu en besvikelse...", Inte tror ni väl att en appleprodukt rosas när ni klickar på rubriken.

Håll er till ämnet och sluta "mobba" de som tycker annorlunda.

Om du vill att det skulle vara en seriös tråd för att diskutera iPad Mini kunde du skapat ett seriöst inlägg.

Ett inlägg med rubriken "iPad mini, ännu en besvikelse..." och ett löjligt klipp är inget annat än Apple-bashing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Detta är ett forum vi delar meningar.
Tråden heter "iPad mini, ännu en besvikelse...", Inte tror ni väl att en appleprodukt rosas när ni klickar på rubriken.

Håll er till ämnet och sluta "mobba" de som tycker annorlunda.

Du länkar till en video med nån haschtomte som spånar på något som inte ens är officiellt och startar en tråd om det. Ser som inte vart du vill komma med videon eller när du skriver "Varför gör man inget nytt utan bara kopierar sin gamla skit med smärre förändringar, tog Steve med sig innovationen till himmelen?"

För jag antar du har hållit i denna nya iPad som kan säga att dom kopierat gammal skit, vet inte ens vad du syftar på?

Sen mobba? Jag vet inte, tycker du verkar vara och mobba i varje Appletråd, senast jag såg dig var i Iphone 5 svart eller vit, där gick en moderator in och rensa.

Tycks minnas att du även startat en tråd som hette "iPhones Siri" med en länk till en video och med texten "haha". Finns den tråden ens kvar eller vart den bort plockad. Så snälla kom inte med sån skit om mobbing.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Hedersmedlem

Här var det inte mycket till diskussionsunderlag. För allmänt macellerpc-gnäll finns en egen tråd och för roliga youtubeklipp finns en annan. Tråkiga youtubeklipp behöver man inte dela med sig av alls.
*låst*