Halebop. Bra eller Dåligt?

Permalänk

Halebop. Bra eller Dåligt?

Hej, som Titeln säger så undrar jag om Halebop är bra eller dåligt?

* Teckning
* Hastigeheter
* Service

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Hej, som Titeln säger så undrar jag om Halebop är bra eller dåligt?

* Teckning
* Hastigeheter
* Service

Jag har Halebop kontantkort och tycker de är ok,

Täckningen är bra, så vitt jag vet kör de på Telias obegränsade nät då de ägs av Telia. inom Sverige har jag aldrig tappat kontakt med mobilen (förutom i tunnelbanor o liknande..)
Hyfsat billigt, har inte kollat på mer än kontantkort.

En sak jag verkligen inte gillar är att de tar 5 kr när du laddar mobilen, laddar du med 100 kr får du bara in 95 kr. laddar du för 300 får du bara 295.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Tjäna !
JAg har haft halebop i över 3 år. Haft kontant kort helta tiden.
Många vänner har samma operatör, och man ringer då grattis till dem, beroende vilket kontant kort/abonnemang i halebop man har.
Teckning: bra, då de går igenom Telias nät.
Service: Varit i kontakt med dem ett par gånger; vid bytte till halebop och vid probelm vid kontant laddning.
Jag har hoppat på deras erbjudande också 500kr och få grattis sms året ut. i 2 år nu. Gillar det:)
Detta är kort vad ja fått ut av Halebop. Har dock ingen ¨surftelefon ännu¨ Kan dock säga att mina vänner nyare telefoner är nöjda också med täckning och surf.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag har Halebop kontantkort och tycker de är ok,

Täckningen är bra, så vitt jag vet kör de på Telias obegränsade nät då de ägs av Telia. inom Sverige har jag aldrig tappat kontakt med mobilen (förutom i tunnelbanor o liknande..)
Hyfsat billigt, har inte kollat på mer än kontantkort.

En sak jag verkligen inte gillar är att de tar 5 kr när du laddar mobilen, laddar du med 100 kr får du bara in 95 kr. laddar du för 300 får du bara 295.

alla kontant operatörer gör väl det som en avgift? Tankar du via nätet slipper du 5kroners kostnaden.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Jag har Halebop kontantkort och tycker de är ok,

Täckningen är bra, så vitt jag vet kör de på Telias obegränsade nät då de ägs av Telia. inom Sverige har jag aldrig tappat kontakt med mobilen (förutom i tunnelbanor o liknande..)
Hyfsat billigt, har inte kollat på mer än kontantkort.

En sak jag verkligen inte gillar är att de tar 5 kr när du laddar mobilen, laddar du med 100 kr får du bara in 95 kr. laddar du för 300 får du bara 295.

Tack för snabbt svar. Jag funderar nämligen på ett abonnemang med en Samsung Galaxy S3 4G.
Dom hade den relativt billigt med stundentrabbat 350kr månaden

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttat*
Ämnet passar nog bättre i konsumenträtt än skärmar/TV-apparater.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jag har haft både abbonemang & kontantkort. Frugan har fortfarande kontantkort. Inga problem med dem, bra täckning. Dvs jag har haft de långt ut i skogen i norrland, boden, riksgränsen mm. Bra support och har inte haft något strul.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Min sambo har det och hon har aldrig klagat

Permalänk
Medlem

Telias täckning (bra).
Under 100kr/månaden (mobilen avbetald).
Aldrig behövt kontakta service.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Bytte från Tele2 till Halebop och det var ett mycket bra byte! Mycket bra teckning och bra hastigheter! Trevliga abonnemang med bra priser!

Permalänk
Medlem

Jag har haft Halebop i snart 3 år, det enda som jag kan klaga på är deras urusla support, ingen telefon man kan ringa till och är man inte snabb nog med sina ärende så byter de person som svarar på mail så man får skriva om problemet igen. Sen att de inte förtydligar att efter med haft SAMMA problem 3gånger så får man ny mobil. Jag blev lite sur på dem när jag har haft problem 2 gånger med min laddare på vivazen och 3 gånger problem med något annat. Att jag inte fått någon ny mobil inte ens fått en låne mobil när den har varit på lagning.

Permalänk

Reklamen säger ju allt!

Skämt åsido, har kört halebop i två år. Fungerar bra

Permalänk
Medlem

Hela familjen har kört på Halebop i två år nu och vi har inte haft några större problem, var en gång när jag bytade abonnemangsform som det strulade till sig men efter en kort chatt med deras kundtjänst (som för övrigt är jättetrevlig) så var det problemet löst. Kan bara komma på två egentliga nackdelar och det är att de inte har något nummer som man kan ringa till, men detta väger de upp bra med trevlig och kompetent support och sen att teckningen med Telias nät verkar funka perfekt överallt utom nere i Trelleborg där jag bor... Här är den riktigt dålig på vissa ställen men det funkar bra så fort man kommer till angränsande städer

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk

Har haft Halebop kontantkort/Halebop vänner-abonnemang i 3 år nu och tecknade nyss ett Halebop Rubbet-abb när jag köpte ny telefon. Har aldrig upplevt dålig teckning eller så. Bra service/kundtjänst har dem också. Mycket smidigare med en chatt istället för telefon enligt mig, även om det inte skulle skada om de hade både och.

Riktigt bra pris på Rubbet också. För 249kr/månad får du 200 fria samtal (hur långa som helst), "gratis" SMS och "gratis" surf (4GB).

Permalänk
Medlem

Har haft Halebop ganska länge. Problemet nu när man har smartphone är att det går åt en jäkla massa bandbredd, speciellt när jag surfar och använder jag telefonen som modem i tex stugan så går dom 3GB datatrafik som ingår varje månad i mitt abb åt ganska snabbt. Sen efter förbrukad datamängd drar dom ner hastigheten, ganska rejält:

Har mailat dom flera gånger och frågat om dom inte gjort någon tabbe i konverteringen av Mbit och Mbyte....0.06mbit är knappt snabbare än gamla hederliga 56k modemen. Visst, jag har inga problem med att dom sänker hastigheten efter förbrukad datamängd, men detta är lite väl överdrivet.

Tex att ladda en hemsida, på kanske 500kbyte tar nästan 1 minut att ladda, oftast timoutar sidan innan den ens börjat ladda För att inte tala om en sida med lite bilder och annat bös på :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Tack för alla svaren. Jag har beställt Samsung Galaxy S3 4G med "Rubbet"

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Ringer man billigt till telia också eller är det bara halebop?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

Ringer man billigt till telia också eller är det bara halebop?

Med Halebop Rubbet så ringer du 200 gratis samtal till vem du vill inom Sverige, och de kan vara hur långa som helst. Spelar ingen roll vilken operatör sålänge det är inom Sverige.