Permalänk

Corsair IV Formula AM3+ Bios

Tjena, ska ställa en ganska självklart fråga. Men vill ändå vara på den säkra sidan.
Som titeln lyder har jag MOBON Corsair IV Formula och vill trycka in en AM3+ CPU i 6100FX.
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula...
Finns många BIOS för "New CPU´s" och endast en beta version den enda gången de nämner AM3+. Trodde det hade kommit längre än beta nu, men är det den jag ska tanka? Beta Version 3017
" Description Crosshair IV Formula 3017 Test BIOS
For use with AM3+ CPUs only. Not recommended for use with AM3 or earlier CPUs."

Eller finns det något annat att hämta?

Tack på förhand!

Permalänk

Moderkortet var initiellt gjort för äldre AM3, så om det finns ett Bios för am3+ cpu'er så finns det väl inget annat för dig antar jag

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Moderkortet var initiellt gjort för äldre AM3, så om det finns ett Bios för am3+ cpu'er så finns det väl inget annat för dig antar jag

Ja det förstår jag också, men det var inte riktigt frågan. Dom har 2 olika kategorier, en Beta version för AM3+ och en bios som är för "New CPU´s"

Permalänk
Skrivet av McAwesomeville:

Ja det förstår jag också, men det var inte riktigt frågan. Dom har 2 olika kategorier, en Beta version för AM3+ och en bios som är för "New CPU´s"

aha, trög är mellannamnet, men testa new cpu's, då de innan bulldozer var de som moderkortet är gjorda för.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36