Cooler Master Elite 120 Advanced

Permalänk
Medlem

Jag har ett chassi modell skitbilligt för mITX jag köpte till min Fusion dator. Där har de placerat en slimad lucka för optisk enhet i fronten och placerat nätagget under den. En förlängning går mellan nätagget och baksidan av chassit för ström.

En HDD plats har jag över moderkortet längst bak i chassit.

En bättre lösning imo, CPU kylning blir en hel del trevligare, massor av plats.

Permalänk

Tycker du lägger mycket tid på att uprepa dig (du verkar säga allt två gånger) där du istället hade kunnat berätta mer vad du hade satt i för cpu, och vad den hade för temp vid tex. stress och hur det blev med oc...

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Samma här skägget börjar ta över, snart kommer det nya recensioner när bara skägget är med och Jonas försvinner

Skrivet av Ninjaflipp:

Du borde nog raka dig och klippa dig snart - inte för att det inte är stiligt, men tråden hamnar ju än så länge enbart om ditt skägg!

Skrivet av Tomhas:

Bra skägg! men går inte ihop med håret. Antingen eller!

Skrivet av hampa10:

män bär skägg ! dock skulle du behöva klippa håret.

Skrivet av RzrTrek:

Själv rakar man skägget och låter håret få växa.

Permalänk

Lite off topic. Men kanske dags att klippa dig o raka dig?
Bra produktreview som vanligt dock )

Permalänk
Medlem

Något jag reagerar på varje gång jag ser dessa mini-itx lådor, varför gör man inte small-factor lådor UTAN full-size agg och utan optisk bay.

Det om något drar ju iväg på storleken nå fruktansvärt. Visst, detta är kanske tänkt som ett "high end" itx-chassi, där man vill ha ett fullstort atx-agg, men nog fan skulle ett bättre SFF fungera lika bra, hur mycket kan ett sådant här system dra liksom....

Jag hade haft väldigt svårt att ta detta över ett prodigy vilket som, känns som mångfaldigt mycket smartare lösningar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Något jag reagerar på varje gång jag ser dessa mini-itx lådor, varför gör man inte small-factor lådor UTAN full-size agg och utan optisk bay.

Nåja, nog finns det mini-ITXlådor utan fullsize agg.... Tex Silverstone SG05 är väl det mest uppenbara exemplet. Jo ok, den har en optisk slimdrive, men den tar ingen jätteplats.
Annars har du ju Fractal node och Fractal array tex om du vill ha lite större lådor.

Skrivet av Slabb^:

Jag hade haft väldigt svårt att ta detta över ett prodigy vilket som, känns som mångfaldigt mycket smartare lösningar där.

Mjo, men det är ju rejält mycket större också.

Skrivet av Macatonia:

Lite off topic. Men kanske dags att klippa dig o raka dig?

Oj, det var originellt skrivet. Det har nog ingen i tråden kommenterat på redan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det jag funderar på är om man skulle kunna riva ut hdd-buren och montera ett slutet vattetkylningssystem i fronten

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Synd på det begränsade luftflödet!

Väntar galet ivirigt på en recension av Node 304.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det jag funderar på är om man skulle kunna riva ut hdd-buren och montera ett slutet vattetkylningssystem i fronten

Mmm, det är frågan. Är buren nitad? ... och finns det plats kvar att montera nån disk eller två om man tar bort den?

...

Förresten, får en slim drive DVD och en 3.5 tums hårddisk plats i en enda 5.25 plats? Låter som det borde finnas en sån adapter isåfall

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, det är frågan. Är buren nitad? ... och finns det plats kvar att montera nån disk eller två om man tar bort den?

...

Förresten, får en slim drive DVD och en 3.5 tums hårddisk plats i en enda 5.25 plats? Låter som det borde finnas en sån adapter isåfall

Optisk enhet klarar iaf jag mig utan, så en vanlig hdd i den platsen och sen trycka in en SSD vart den nu kan tänkas få plats. Hmm.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Fråga.

Kan man inte fixa någon bättre lösning för kylning?
Vattenkyld?
får ett gtx 680 plats?

Permalänk
Medlem

Vilken CPU kylare satte Jonas in?

Skulle vilja få tag på ett relativt billlig en om jag ska bygga i detta chassi. Vill kunna sätta in ett grafikkort om den integrerade grafiken blir för dålig

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Boys, jag har en fråga angående chassit. Ni ser den där 80mm fläkten. Den är 1,5cm bred. Funkar det att byta ut den mot en 80mm 2,5cm bred fläkt då tro?!

Undra vad denna tråden är till för eftersom ingen besvarade frågan, men det är lugnt!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Undra vad denna tråden är till för eftersom ingen besvarade frågan, men det är lugnt!

Svår fråga att besvara för oss läsare då vi inte har tagit i chassit i fråga, Varför är det viktigt att kunna byta den fläkten?
Jag har svårt att kunna se några problem att ta loss plåten, böja den lite och få in en tjockare fläkt, men jag har ju inte sett mer än dig...

Permalänk
Medlem

blev de den?

Skrivet av Raffe:

Tror det får bli ett bygge i denna lådan.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/2220732/2012-08-28
Bör fungera ypperligt till htpc och filserver. samt om man har ett nätagg som är lite mindre än det ni använder. 700w är brutalt på i ett sånt bygge så bör man kunna bunta upp sladdar som inte används mellan 5.25" sloten och nätaggregatet.

har du bygdd den? Jag har någonting liknande och funder mellan olika lösningar och OS. Jag har en gammal psu, men den du har i listan funker bätre.

-vildkatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vildkatt:

har du bygdd den? Jag har någonting liknande och funder mellan olika lösningar och OS. Jag har en gammal psu, men den du har i listan funker bätre.

-vildkatt

Ja jag har byggt den nu! jag kör windows 7 i botten och använder windows egna sett att dela mappar och så för att kunna komma åt från andra datorer. Sen så kör jag XBMC för att köra musik & film och det fungerar galant det enda så vore det en snabbare disk för system (jag har en äldre hdd just nu) men det fungerar!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

Skägget är ju bara sexigt, rawr (seriöst, det ser stiligt ut)
Tänkte själv rekommendera det till min far precis (chassit allså:p), kom helt lagom med en recension, pricken över i:et

Jag hoppas verkligen du är en kvinna...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jag hoppas verkligen du är en kvinna...

Jag var bara lite ironisk, hade du svårt att se det?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

Jag var bara lite ironisk, hade du svårt att se det?

vart bara riktigt rädd

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

vart bara riktigt rädd

haha, men har du lite homofobi?

Men ironi var det

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Entusiast

Byggde nyligen en liten arbetsburk i den här burken och den var förvånansvärt trevlig. Visst, det var trång men det gick att bygga snyggt och dra kablarna bra även om man inte hade modulärt nätagg. Bara att ta en näve buntband och pilla. Det finns platser att fästa buntband exakt överallt. Men man fick tänka till lite när man byggde för allt utom ström behöver vara kopplat innan man bygger in nätagget för sen är det trångt på riktigt.

Konstruktionen var överraskande stabil i förhållande till priset. Känns rätt stabilt men fronten är lite plastig.

Chassit var också förvånansvärt tyst. Körde med en i7 3750 och standardkylare och det var rätt tyst och fint. Fläktarna som ingår förde inte så mycket oväsen som man kunde befara.

Väldigt prisvärd liten låda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24