Amd phenom 2 x4 955be, Msi 760 gm-e51 dör i org klock.

Permalänk
Medlem

Amd phenom 2 x4 955be, Msi 760 gm-e51 dör i org klock.

tja, undrar om ni snabbt kan hitta felet för mig. Tror det e moderkortet som spökar då datorn dör under belastning och vägrar att starta förrän man drar ner cpun till ca 2-2,6ghz. Bf3 startar inte ens då. Antar att moderkortet inte pallar den höga effekten från cpun. under 100w ok, över inte ok.

kommer felsöka men det känns som att moderkortet har gett upp.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Den har dålig strömförsörjning ja.. Det är i regel ett riktigt kasst moderkort som är till för billiga kontorsdatorer (eller snarare *var* till för det) - hoppa över detta moderkort!

Köper du detta så kommer du kunna ta hand om din processor *mycket* bättre samt överklocka mer och i framtiden uppgradera till en FX processor i Bulldozer eller Piledriver serien.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638132

Positive:
Packed with added features not seen on some other products in the same price range
Clean, color-themed and traditional layout
UEFI bios with support for 3TB+ drives
Fully functional UEFI BIOS, including screen capture and mouse support
VRM capable of 275W, near double AMD CPU TDPs.
Fully functional software package offers everything available in BIOS for overclocking, and a bit more
First AMD chipset to support SLI

Negative:
PCIe slots limited to x8 speed when running dual videocards.

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Det kan inte vara så att moderkortet bara är defekt? Verkar konstigt om msi skulle ange att den stödjer din processor, även den på 125W, och sen inte boota på orginalklocken. Det har jag i alla fall aldrig hört talas om.

Har du kollat så att allt sitter där det ska inne i burken? Vad har du för nätagg? Testat med ett annat?

Permalänk
Medlem

tror inte den har några problem så med strömförsörjningen då den stödjer cpu'r ända upp till PII x6 1090T
övrig hårdvara?
tänker först och främst på nättagg?
ålder och modell tack

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Lämnade in kortet iaf, nu sitter jag på ett asrock mini itx å 3770k

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx