Permalänk
Medlem

Klarar denna dator av 3 skärmar?

Hej,

Jag skulle vilja ta reda på om denna dator klarar av 3 skärmar, och hur kan jag ta reda på det om jag inte köper denna dator?

Här hittar du datorn: länk

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

den klarar av men kommer nog inte att fungera så bra att spela på.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det borde kunna gå, du har 2 DVI och 1 mini-HDMI på ett EVGA GeForce GTX 650 som följer med paketet. Detta kort stödjer NVIDIA 3D Vision Surround som supportar upp till 3 skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

den klarar av men kommer nog inte att fungera så bra att spela på.

Okej, men när jag spelar kommer jag ändå bara använda en skärm, då borde ju det fungera utmärk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flowlops:

Okej, men när jag spelar kommer jag ändå bara använda en skärm, då borde ju det fungera utmärk?

Ja det bör funka, inte helt säker med tror det!

Permalänk
Medlem

Att koppla in 3 skärmar och göra "vanligt" datorarbete skall inte vara några problem. Däremot att spela med tre skärmar på ett GTX 650 1Mb skulle nog inte bli så lyckat. Här är ett test med ett EVGA GeForce GTX 650 1GB och Battlefield 3 i upplösningen 5760 x 1080 (3 skärmar). Som du ser får du knappt ut 5 fps i medel. Du får givetvis lite mer om du stänger av AA samt drar ned på grafiken, men hur kul är det Dessutom tror jag inte du kommer upp i mycket över 20 fps ändå.

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2012/10/04/evga-gef...

Nu skulle du inte spela på 3 skärmar, så detta blir ju inget problem för dig, men tyckte det kanske var bra för dig att veta