Permalänk
Medlem

Windows 7 Nycklar

Tjenare!
Jag och en kompis har startat ett UF företag (Ung Företagsamhet) på vår skola som projektarbete. Vår idé är att vi ska plocka ihop datorer och åt våra kunder och sälja lite kring utrustning. Men problemet är att vi behöver Windows 7 nycklar så vi kan installera datorerna "Legit". Har kollat runt lite och hittade denna sidan, http://windows7keys.com/
Undrar om någon vet om detta är en sida att lita på? För en Home Premium key kostar runt 140kr... Det är antingen det eller en kändare sida som cdon eller liknande.

Tar gärna emot förslag på sidor som det går att få tag på hyffsat billiga nycklar till olika versioner av Windows 7.

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt billigt på den där sidan. Man undrar ju vart dom har fått tag på dom här nycklarna så billigt. Läser man i kommentarerna så har folk i alla fall fått nycklar som det har fungerat att aktivera med. Jag antar att nycklarna är för en engelsk version av Windows 7 men jag tror man kan installera ett svenskt språkpaket på det.

Permalänk
Medlem

Jo jag hoppas på att det funkar med Svenskt språkpaket med, ville bara va säker på att man faktiskt får nycklarna. Om det är någon som har erfarenhet eller hört om sidan innan.

Permalänk

Prova köpa en nyckel och se så att allt fungerar innan ni börjar sälja.

Permalänk
Medlem

Är väl många som köpt alldeles för billiga nycklar där det verkar som de faktiskt fungerat bara för att några månader senare sluta fungera. Har svårt att tro att det där är riktiga legit nycklar.

Permalänk
Medlem

Det finns språkpaket till Win7 blir som en svensk version. Köpte min kopia av win 7 i England då det var Sale Ingen skillnad på min och en svensk.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Dom kan väl inte sälja datorer med licensnycklar från MSDNAA ändå?

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra på, köpa ett nyckel med paypal och se om den fungerar eller ej. Sen kan du alltid kräva pengar tillbaks från PP om du blir scammad.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Det finns språkpaket till Win7 blir som en svensk version. Köpte min kopia av win 7 i England då det var Sale Ingen skillnad på min och en svensk.

Endast om man köper ultimate eller Enterprise.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa en Windows 7 nyckel och sen ringer du till Microsoft och ställer lite frågor om den nyckeln. Sen kan du posta resultatet av det i den här tråden

Edit: Här är en länk till Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool för den som vill testa en Microsoft licens (för Windows och Office) som är installerad på datorn: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Hör hemma i Windows.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ang. språkpaket har jag en guide som gör det lite enklare att byta direkt i Windows.
Ang. nycklar kanske ni ska kontakta MS, dustin och/eller andra butiker och höra med dem? Använd inte Pellesoft som säljer MSDN nycklar, kanske är ok men man vet ju aldrig.