Bästa märket? Nvidia GTX 660Ti

Permalänk
Medlem

Bästa märket? Nvidia GTX 660Ti

GTX 660 Ti
Det känns som alla tycker olika med detta men finns det något ordentligt svara på det här eller är det bara personlig åsikt som spelar roll.

Många säger att man ska köra ASUS och det är ju som det är ett stort märke som haft många år på marknaden, men sen har t.ex. MSI och eVGA fått
riktigt bra recensioner på Inet.
Någon som har ett bra svar på detta?

Tackar för svar!

Permalänk
Medlem

Tystnad= ASUS DC2. Överklockning=MSI Power Edition. SLI=EVGA:s referenskylare.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Finns det något test av de olika lösningar i SLI och hur temperaturer samt ljudnivå är?

Frågar mig om EVGA referens verkligen är tystare än Asus DC2 och/eller MSI PE i SLI.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Finns det något test av de olika lösningar i SLI och hur temperaturer samt ljudnivå är?

Frågar mig om EVGA referens verkligen är tystare än Asus DC2 och/eller MSI PE i SLI.

Tror du missuppfattat dem/läst ur för mycket ur texten. Då referenskylaren rekommenderats för SLI så är det högst troligen inte pga. en lägre ljudnivå, utan att korten skickar ut värmen ut ur chassiet ist. för att blåsa det på det andra kortet.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Så om man inte bryr sig så mycket om hur tyst datorn är så borde man köra på MSI?
Eller ASUS kanske levererar lika bra som MSI fast tystare?

Permalänk
Medlem

Jao det gjorde jag nog. Men ett test på samma premisser med temps i fokus då. Vore också riktigt intressant för man hör ju ofta att just referens är att rekommendera vid SLI men man ser aldrig några siffror på hur mycket bättre det faktiskt är. Eller kanske finns några tester där ute som jag missat?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Jao det gjorde jag nog. Men ett test på samma premisser med temps i fokus då. Vore också riktigt intressant för man hör ju ofta att just referens är att rekommendera vid SLI men man ser aldrig några siffror på hur mycket bättre det faktiskt är. Eller kanske finns några tester där ute som jag missat?

Håller helt med dig. Visst kommer det att variera mellan burk och burk, men med tanke på att SweC har en hel dröse kort för andra tester så borde de ju lätt kunna göra några tester på en "typ-setup" eller motsv. Har inte lyckats hitta några bra test i övrigt. Att jämföra två olika användares (med olika system) ger inte lika mkt som ett jämförande test i samma låda med samma ventilation, rumstemp etc.

Använd gärna citera-knappen så att man hittar tillbaks till ditt svar

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikjhr:

Så om man inte bryr sig så mycket om hur tyst datorn är så borde man köra på MSI?
Eller ASUS kanske levererar lika bra som MSI fast tystare?

ASUS har egentligen en bättre kylare men MSI:s kort är det enda med övervoltning, därför är den rekommenderad för maximal överklockning. Men du får förmodligen en väldigt bra överklock med ASUS-korten.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

ASUS har egentligen en bättre kylare men MSI:s kort är det enda med övervoltning, därför är den rekommenderad för maximal överklockning. Men du får förmodligen en väldigt bra överklock med ASUS-korten.

Okej, tack för hjälpen

Permalänk

Jag har ett Gigabyte 660Ti som inte låter allt för mycket. Funkar bra överlag.