Min processor har lägre mhz än det ska vara..

Permalänk
Avstängd

Min processor har lägre mhz än det ska vara..

Har en bärbar dator med en Intel Dual Core T4500 2.3ghz.
Som går i 1196mhz!! 199.5 x 6 står det i ett cpu-temp program.
Och ja, datorn är långsam!
Hjälp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Har en bärbar dator med en Intel Dual Core T4500 2.3ghz.
Som går i 1196mhz!! 199.5 x 6 står det i ett cpu-temp program.
Och ja, datorn är långsam!
Hjälp..

Den gör så för att spara batteri och inte gå onödigt varm. Så fort den behöver mer CPU-kraft så kommer den gå upp i 2,3GHz.
Om din dator går långsamt så är det nog något annat. Lite för lite RAM antagligen.

Permalänk
Avstängd

du hade rätt..
har 2gb ram..är det för snålt?
mvh

Permalänk
Medlem

Beror på vad du ska göra med datorn. Ska du surfa och lyssna musik så är det helt okej. Medans ett nyare spel nästan alltid kräver 4 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

du hade rätt..
har 2gb ram..är det för snålt?
mvh

Mja, det ser inte ut som du använder datorn för att rendera pixarfilmer precis. Men gå in och kolla i aktivitetshanteraren, är ramanvändningen på 100% vid normal/tung användning så borde du nog skaffa lite mer. Men sålänge du har runt 10% över så är det cool.

Permalänk
Medlem

Beror på vilket windows du har, har du windows 7 så är det lite för lite. lagom till xp dock.

Visa signatur

PLOP

Permalänk
Hjälpsam

2GB ram är snålt och slö mekanisk hårddisk är en annan bov av hur man upplever datorn.

Om du dubblar minnet och byter ut disken mot en SSD eller en hybriddisk så kommer den att kännas som en raket i jämförelse

Samt avinstallera alla onödiga bakgrundsprogram, laptopar kommer i allmänhet med 10ton dynga och testprogram, antivirus etc som stjäl alla resurser.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av plop:

Beror på vilket windows du har, har du windows 7 så är det lite för lite. lagom till xp dock.

2GB fungerar fin fint med windows 7, då min förra laptop hade enbart 2GB och jag använde den till surf och film samt lite små spel (typ WoW, LoL) och det va inga problem alls. Till XP så är 2GB väldigt mycket då XP inte drar mycket ram alls.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

2GB är okejish för Windows 7 (x86), skulle definitivt rekommendera 4GB för Windows 7 (x64).

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

2Gb duger till XP eller Win7 32Bit om man inte kör för mycket program. Till 64Bit behövs definitivt mer. 4-8Gb gör underverk, och kostar nästan ingenting nu för tiden.
Är det någon av datorerna i underskriften? I så fall ska du ha DDR2, vilket tyvärr är lite dyrare.