Köpa The new iPad i USA med 4G LTE

Permalänk
Medlem

Köpa The new iPad i USA med 4G LTE

Hej,

Ber om ursäkt om tråden redan finns, jag sökte men lyckades inte hitta något om just nya iPad och 4G.

Någon som har köpt nya iPaden i USA med Wifi och 4G?
Jag har fattat det som att 4G kommer ändå inte funka i Sverige men om jag köper en så kan jag väl ändå surfa på 3G nätet i Sverige?
Är det AT&T som gäller och inte Verizon?

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

ATT om jag inte minns fel

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Min polare fick just hem en 3g variant köpt från Apple store och i den satt det ett ATT sim.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Nej 4G kommer inte funka då vi har andra frekvensband här i Sverige mot vad den är designad för, Däremot så fungerar 3G som det ska. Och om jag inte missminner mig är det AT&T versionen du skall köpa. Tror det finns andra trådar om det alternativt lägg 1 min på google så har du garanterat ett bra svar.

Permalänk
Skäggig legend

Vad jag har förstått spelar det ingen roll för 3G men precis som nämnt innan: 4G är det en annan (ointressant) femma.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Kanon. Tack för info. Nu ska här Googlas och förhoppningsvis shoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yup, AT&T är det du ska ha. Har ett par AT&T enheter här hemma. AT&T och T-Mobile US (TMOUS i folkmun) är de enda som använder sig av "europakompatibelt" GSM nät. Verizon, Sprint, Metro och USC kör på det amerkanska CDMA nätverket. CDMA har inte används i Sverige sen 1996 om jag inte missminner mig. Notera att W-CDMA som vi kallar 3G är inte samma sak.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur