Komplett nekar mig RMA fast garantin inte ens är 1 år
Min laptop dog igår och jag har givetvis 1 års garanti som går ut den 23 oktober i år och det är närmare snart 1 år sen.
Puhh vilken tur tänkte jag att detta hände innan garantin går ut via komplett! men får nekat att RMA min laptop utan dom hänvisar mig till asus servicepartner!
Jag tänkte bara va? vad handlar detta om jag har alltid kunnat RMA trasiga varor som är köpta hos olika datorbutiker innan men komplett nekar mig detta.
Det är väl inte upp till mig att få den genomkollad av deras servicepartner? utan detta är ju en vara komplett har sålt till mig och dom ger mig via komplett 1 års garanti och varan ska väl givetvis bytas ut eller ersättas av nån liknande? och dom har alltid haft tekniker/service snubbar som sitter på komplett och checkar igenom saker som folk RMA hos dom?
Detta ska väl gå genom utan tjafs och trams ifrån deras sida eller?
Har aldrig varit med om maken hur dom beteer sig nuförtiden komplett inte första gången man läser om deras ovilja att RMA prylar. jaja tänkte bara dela med mig lite av min behandling och frustration. tänkte bara att detta ej är rätt utan totalt fel av komplett.
Dom ska väl bara låta RMA gå igenom och skicka ut en fraktsedel till mig och jag får skicka datorn till dom och dom får gå genom den eller hur?
har köpt och sålt saker inom datorgenren i 15 år och har aldrig stött på detta innan.
Är detta nåt nytt för komplett att avsäga sig ansvaret? liksom datorn dog och det började lukta bränt sedan är den totalt död och jag ser inte nån som helst hinder att komplett inte ska ta på sig detta, för datorn är beyond repair och varan ska ersättas.
Men jag kan väl ha fel nuförtiden? vi som är lekmän/köpare verkar inte ha nåt att säga till om längre.
Men i alla fall så tackar jag för mig och får väl se detta som en ny upplevelse och komplett kommer aldrig få mina pengar genom något som helst köp igen efter detta.
Och jag ber er att inte starta med nåt tjafs eller munhugg i denna tråd tack på förhand mvh Tom