HTC släpper J Butterfly i Japan med rekordhöga 440 ppi

Permalänk
Melding Plague

HTC släpper J Butterfly i Japan med rekordhöga 440 ppi

Vad som mycket väl kan vara världens mest påkostade Android-lur introduceras av HTC och teleoperatiören KDDI i Japan. Huvudnumret är en skärmpanel med upplösningen 1080p.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ok, nu har de gjort 1080p skärmar i format för smartphones, KAN NÅGON GÖRA LITE BILLIGA 4K SKÄRMAR FÖR DATORER?!?!?!!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Ser mäktig ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Snygg, want One!
Men jag har ju redan en One S och får vänta 2,5år tills jag får en ny telefon av företaget =/

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Okej, nån som har nån aning om när det kommer nå liknande för allt utanför Japan då?
Och stod "Tillverkaren lovar dock att en annan modell med samma skärmpanel ska släppas internationellt om en inte allt för avlägsen framtid." kommer det bara vara liknande skärm, eller kommer det komma en liknande telefon?
Vart riktigt sugen på en telefon med dom specsen nu ju!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Går alla Japaner runt med en batteriladdare i fickan? Den där inte räcka i många timmar.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Inaktiv

Då blir det till att flytta till Japan då? (tummen upp för högupplösta skärmar!) ;D

Permalänk
Medlem

Kul med lite mobilnyheter som inte har med apple att göra för en gångs skull.

Vettigt att de lanserar den med Jelly Bean från start.

5" är dock för stort, men det är väl så mycket som "minst" krävs för 1080P i dagsläget... Hoppas de kan krympa den till 4" så småningom, det tycker jag är lagom.

Sedan var den ju inte ful heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Ok, nu har de gjort 1080p skärmar i format för smartphones, KAN NÅGON GÖRA LITE BILLIGA 4K SKÄRMAR FÖR DATORER?!?!?!!

Min gissning är att vi kommer se dem i telefoner först...

Permalänk
Medlem

Den var riktigt fin designmässigt och specifikationsmässigt. Allt ser bra ut förutom batteriet. Men jag antar att det är en Sharp INZO display i den och den kanske är extremt strömsnål? Men ett större batteri på kanske 2600-3000mAh skulle passa bättre till en sådan bjässe?

Vet dock inte om jag skulle vilja köpa en HTC igen. Jag läser så mycket dåligt om dem samt att jag och min bror har HTC och är missnöjda. Jag har en gammal Legend (hänger sig när man ska delete:a sms och ibland tappar den kontakten med sim-kortet), brorsan har en Incredible S (den blev laggigare med ICS när det kom och den tappar kontakten med sd-kortet titt som tätt och i telefonsamtalen så ekar det och det är allmänt dåligt ljud).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hoppas GPUn (eller vad det nu sitter i den) orkar driva appar m.m medminst 30 FPS.
Och om GPUn arbetar hårt för det, hur lång är batteritiden då??
För övrigt så är det imponerande med 1080P på en mobitelefon, coolt. Är det inte onödigt högt för en sån liten skärm? O på tal om skärmen så är 5" för stort för mig, max 4".

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Röda va riktigt fräsig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Wtf? Tycker inte att pixlarna är särskillt stora på min S2, dubbla dpin känns mest bara overkill, men bra att någon slår fapple på fingarna iallafall

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pHr33:

Min gissning är att vi kommer se dem i telefoner först...

20"- mobiler med 4K-upplösning ;D... Låter som Samsung logic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Ok, nu har de gjort 1080p skärmar i format för smartphones, KAN NÅGON GÖRA LITE BILLIGA 4K SKÄRMAR FÖR DATORER?!?!?!!

Jag håller verkligen med. Räknade lite, och med den pixeldensiteten skulle en 27"-skärm behöva komma upp till den hiskliga upplösningen 10240x5760 för att matcha.

Gissar att det har med tillverkningskostnaderna och efterfrågan att göra.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Imponerande

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av #enbom:

Den var riktigt fin designmässigt och specifikationsmässigt. Allt ser bra ut förutom batteriet. Men jag antar att det är en Sharp INZO display i den och den kanske är extremt strömsnål? Men ett större batteri på kanske 2600-3000mAh skulle passa bättre till en sådan bjässe?

Vet dock inte om jag skulle vilja köpa en HTC igen. Jag läser så mycket dåligt om dem samt att jag och min bror har HTC och är missnöjda. Jag har en gammal Legend (hänger sig när man ska delete:a sms och ibland tappar den kontakten med sim-kortet), brorsan har en Incredible S (den blev laggigare med ICS när det kom och den tappar kontakten med sd-kortet titt som tätt och i telefonsamtalen så ekar det och det är allmänt dåligt ljud).

Alla kan ha tur eller otur med telefoner, och vissa modeller är bättre/sämre än andra. Personligen gillar jag HTC och har kört TyTN, Hero, Desire och nu One X. Har även kört iPhone 3G och 4 som jobbtelefoner så man har lite att jämföra med. Älskar min One X, det enda är att skärmen drar för mycket ström.

Sexigt med 1080p på 5", fullständigt onödigt men läckert

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hur stor är den egentligen ? är den i samma size som galaxy note eller ?

Visa signatur

hexa core amd 4 g ram
raptor 74 gb asus asus corsair formula crossfire 6870hd corsair 750 watt

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Wtf? Tycker inte att pixlarna är särskillt stora på min S2, dubbla dpin känns mest bara overkill, men bra att någon slår fapple på fingarna iallafall

De kanske känns overkill nu men de så många om 1280x720 på lurar som sgn också i början vill jag minnas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

5" är dock för stort, men det är väl så mycket som "minst" krävs för 1080P i dagsläget... Hoppas de kan krympa den till 4" så småningom, det tycker jag är lagom.

Skrivet av Eronki:

På tal om skärmen så är 5" för stort för mig, max 4".

Tycker de borde börja lansera mobiler i lite olika storlekar, personligen har jag en One X (4,7"), och tycker att den är snarare för liten, 5" som denna hade nog varit optimalt. Men så vet jag att det finns många som tycker som ni två, att allt över 4" är för stort.

Hur som helst så vill jag ha denna telefon, nu tack!

EDIT: Alltså då menar jag mobiler med liknande specs i övrigt. Nu är det oftast ju större, desto bättre och dyrare.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Sen har "budget" laptops 1366x768. Underbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil1:

Okej, nån som har nån aning om när det kommer nå liknande för allt utanför Japan då?
Och stod "Tillverkaren lovar dock att en annan modell med samma skärmpanel ska släppas internationellt om en inte allt för avlägsen framtid." kommer det bara vara liknande skärm, eller kommer det komma en liknande telefon?
Vart riktigt sugen på en telefon med dom specsen nu ju!

Ryktet säger att denna kanske kommer att släppas som HTC NeXuS för oss andra utanför Japan.. Bara hoppas att dom kan trycka i ett batteri över 2500mA då så man slipper oroa sig för att skriva ett långt sms till damen för att sen inte kunna ta emot när hon ringer och skriker på en för man är sen från jobbet

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. Dock känns det inte längre nödvändigt att lägga 5k+ på en mobil då dom flesta innehåller samma funktioner, inget nytt bortsett från hårdvaran.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Bra processor också samt 2gb ram, men jag gillar nog mest IPX5 skyddet! Varför hakar inte mer på det även på premiumtelefoner!

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen men jag förstår faktiskt inte meningen med en så liten så högupplöst skärm, ja förutom som en E-penis förlängare eller en konceptplatform. Jag menar... Oooh jag kan ha höguplösta ikoner på min hemskärm jippikayay... Tar hellre en lagom högupplöst skärm med riktigt bra batteritid. Sen tycker jag att ljusstyrka och betraktningsvinklar är oerhört mycket viktigare än antal pixlar per tum.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

den skulle jag vilja ha släpp den i sverige, kan väll inte importera för enda språket som finns är väl japanska och det fattar jag ej

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Satan vad snygg! Detta är hur en telefon ska se ut!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Tycker de borde börja lansera mobiler i lite olika storlekar, personligen har jag en One X (4,7"), och tycker att den är snarare för liten, 5" som denna hade nog varit optimalt. Men så vet jag att det finns många som tycker som ni två, att allt över 4" är för stort.

Hur som helst så vill jag ha denna telefon, nu tack!

EDIT: Alltså då menar jag mobiler med liknande specs i övrigt. Nu är det oftast ju större, desto bättre och dyrare.

Är det över 4" är det näst intill omöjligt att sköta basala funktioner med en hand, och då tappar man poängen lite tycker jag. Men det är ju som sagt en smaksak.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

1920x1080 är tufft på en 5" skärm, men ganska onödigt. Jag har 1280x720 på min S3:as 4,8" skärm och jag har inte en chans att se pixlarna. Har även ändrat dpi så att allt är mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LCarlsson:

åh nej hårdvaran är nyare och bättre det är ju jättedåligt!

för man vill ju inte ha en telefon som har snabbare processor , har bättre skärm, stöd för nfc, lte och är snygg...

"snabbare processor" , vad ska jag med det till?

tycker dagens mobiler sköter spotify ,sms,samtal och video bra.
Eller kanske sms:en kommer snabbare fram eller samtalen låter bättre ? hmm svårt detta.

aldrig ens kollat speccen för mobiler.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |