Doom 3 BFG Edition (19e Okt)

Permalänk
Medlem

Doom 3 BFG Edition (19e Okt)

Snart är det dags! Någon mer som är taggad??

Släck ljuset, dra upp ditt 5.1 system alt. gaming headset på högsta volym och förbered dig på att få ett par Imp fireballs up yo azz. Fördelar/nackdelar med spelet? Kostar f.ö. bara ca 200kr.

Discuss!

PS. Själv har jag redan varvat Doom3 för ett antal år sedan men ser verkligen fram emot att köra igenom det igen.

"Re-mastered, this genre defining game and its add-on pack offers greatly enhanced graphics, deeply immersing the player in the demonic world of this terrifying horror masterpiece.

Players will also experience a never-before-seen single-player story, ‘The Lost Mission’ featuring seven heart-pounding levels that will once again have them on the edge of their seats.

DOOM 3, Resurrection of Evil, and ‘The Lost Mission’ have been optimized in 3D, featuring 5.1 surround sound, improved rendering and lighting, and a new check point save system allowing for smoother progression through the game. id® Software has fine-tuned the controls to bring the intensity of the DOOM single and multiplayer experience to the consoles, and DOOM 3 now features the new armour-mounted flashlight, allowing players to illuminate dark corners and blast enemies at the same time.

As a special bonus

DOOM 3 BFG Edition will also include the original DOOM® and DOOM® 2 games, making it the definitive collection of the revolutionary games developed by id Software, the studio that pioneered the first-person shooter genre."

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1275138

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

60 i fov kan jag tala om för er iaf. Och ingen cfg. Positiva är att det inte är låst på 60 fps.

Permalänk
Medlem

Och redan där sket det sig, hur fan kan dom släppa halvtaskiga spel till PC och sedan tro att folk ska betala?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Ja. Vad jag kan minnas fanns det en console i Doom 3 där man kunde ändra bland annat fov. FFS var ju turneringar i det spelet. Inte ens remake kan de hålla borta konsolerna från makten.

Permalänk
Medlem

Usch så stelt och tråkigt som jag tyckte Doom 3 var så finns det inte en chans att jag ens orkar ladda ner denna versionen..
Var riktigt besviken vill jag minnas..

Permalänk

Låter som en "Half-Life source"
Typ bara vattnet ser annorlunda ut.

Ingen flamewar, tycker att originalet har allt redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Gah, när jag kom hem så läste på en hel del om spelet och vad folk tycker. Tyvärr verkar det knappas vara några glada miner direkt. Spelet verkar vara en enchanced edition till konsoll samt att de får HD Doom 1 & 2.

PC får följande:
- Liknande texturer från vanilla
- Något bättre shadows
- Ljusare värld
- Få grafikinställningar tex AA upp till 4x, AF låst till 4x, Vsync på/av osv
- Graphic setting automatiskt satt på "High" (som du inte kan ändra)
- Ficklampan sitter numera på rustningen och har viss brinntid, därefter måste den stängas av och laddas om (minns inte om det var så med originallampan)

Mao, kör man D3 vanilla och slänger på någon mod som t ex Perfect Doom 3, Sikk mod eller Doom3 HD så får man mycket mer ut av spelet än att köpa BFG ed.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Ja. Vad jag kan minnas fanns det en console i Doom 3 där man kunde ändra bland annat fov. FFS var ju turneringar i det spelet. Inte ens remake kan de hålla borta konsolerna från makten.

DOOM 3 BFG – How to Change FOV
By default, the FOV is capped to 60, which can be annoying for many PC gamers. If you want to change it, you should use the following command in the launch parameters:

+set g_fov XX

XX here is the FOV value you want to use.

DOOM 3 BFG – How to Enable Console/Commands
Console is disabled by default in the game, but you can access it by using the following command line in the launch option:

+seta com_allowconsole 1

Permalänk
Medlem

Årets mjölkning? Vi släpper ett spel från 2004 igen fast denna gång är det ngt sämre.

Permalänk
Medlem

Som alla vet så står BFG för Bad Fucking Game

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

120fps är max nu mera.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Bevisar bara vad jag sagt länge ID Software är slut. De har inte lyckats med ngt vettigt på över 10 år. Helt otroligt att de fortfarande finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bevisar bara vad jag sagt länge ID Software är slut. De har inte lyckats med ngt vettigt på över 10 år. Helt otroligt att de fortfarande finns.

Jag vill väl minnas att DOOM3 var äckligt roligt när det kom Iaf för mig.
Men kan inte neka att dem faktiskt lever på det dem gjort innan.

Snabb fråga, var bethesda med och utvecklade det första? Det är ju om något en utvecklare jag håller högt (Dishonored är BRILJANT)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Jag vill väl minnas att DOOM3 var äckligt roligt när det kom Iaf för mig.
Men kan inte neka att dem faktiskt lever på det dem gjort innan.

Snabb fråga, var bethesda med och utvecklade det första? Det är ju om något en utvecklare jag håller högt (Dishonored är BRILJANT)

Dock så utvecklade inte Bethesda Dishonored, det gjorde Arkane Studious. Bethesda bara publicerade det.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Bevisar bara vad jag sagt länge ID Software är slut. De har inte lyckats med ngt vettigt på över 10 år. Helt otroligt att de fortfarande finns.

Om de misslyckas med DOOM 4 så kommer de vara slut. Det är deras sista chans nu om de ska finnas kvar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Har ännu inte lyckats modda Doom 3 så att det ser bra ut.
Förstår att man ska ha Sikkmod, Wulfen och Monoxead. De två första är inga problem att hitta men inte den tredje.
Sedan läste jag att man ska lägga Wulfen PK4 i Sikkmod mappen men tycker inte det blev nämnvärt snyggare.
Och slutligen verkar många Sikkmodfeatures broken, iaf hos mig som t ex HDR.

Den som söker, finner
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=212811...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon som lirat det här på en inte helt ny dator och kan säga hur nära ett modernt FPS det ligger i systemkrav?

Funderar om jag ska lira det på mitt gamla GTX 280 eller vänta tills jag uppgraderar. Vill väl ha stabilt 80-90 fps på minst high.