Vilken surfplatta ska jag köpa?

Permalänk

Vilken surfplatta ska jag köpa?

Tänkte köpa mig en surfplatta för max 4000kr.
Men jag är lite osäker på vilken jag ska köpa(ett I-landsproblem kan tyckas). Jag har kollat lite på Nexus 7 och Transformer TF300. Men det låtar åt TF300 på grund av att den har större skärm och en skaplig kamera. Så ni som äger en TF300 vad tycker ni om den? Eller finns det något bättre alternativ?(Helst Tegra 3)

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Vad tänker du använda den till?

EDIT: De enda (i min mening) vettiga plattorna i dagsläget är; Nexus 7, Ipad 2/3 och Surface. Dock så överskrider Ipad 3 och Surface din budget litegrann.

Behöver du flexibiliteten som Android erbjuder, välj Nexus 7. Annars så rekommenderar jag Ipad 2.

Anledningen till att jag inte rekommenderar 10tums android plattorna är att app-utbudet är värdelöst. (Nexus 7 fungerar betydligt bättre med uppskalade mobil appar.) Och de plattorna håller i min mening en undermålig kvalitet, det gäller även Transformer Infinity, gentemot priset de kostar.

Permalänk
Medlem

Om du letar efter nåt för soffan, köp en TF300. Om du skall ta med den när du rör på dig och använda den istället för mobilen på fot så köp en nexus 7.

Min Nexus 7 passar perfekt i innerfickan på jackan och nu mera är det enda jag gör på min galaxy nexus att svara i telefon. Jag kollar filmer på tuben, surfar på lunchen och skriver även mindre mail eftersom jag kan nå över hela skärmen med båda tummarna när jag håller den upprätt.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Köp två Nexus 7

Permalänk
Medlem

Apple släpper ju förmodligen en mindre och billigare ipad den 23e oktober! Kan ju kanske vara något!

Permalänk
Medlem

Tab 7.7

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10