Fjärrskrivbord via surfplatta till TV

Permalänk
Medlem

Fjärrskrivbord via surfplatta till TV

Hej, jag har testat många appar och annat för android för att få det jag skrev i rubriken att hända men har bara fått det halvdant.
Jag kan ha en mediaserver på min dator som jag hittar via min mobil eller padda och därifrån skickar över den till min TV.
Då jag tycker att de flesta appar funkar dåligt när jag för över filmer till min TV vill jag istället att paddan ska ansluta via fjärrskrivbord till min dator på det lokala nätverket, jag vill alltså använda paddan som en förlängd trådlös touchskärm till min dator. Jag vill dessutom att allt som syns på min padda ska synas på min tv.

Dator-via padda och vidare till tv.

Jag har lyckats med fjärrskrivbord med teamviewer men det går inte direkt via mitt nätverk och det kopieras inte till min tv.

Är det någon som har en bra lösning till det jag beskriver eller någon liknande som någon är nöjd med och som jag bör testa?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define XL R2 Gpu: EVGA GeForce GTX660 FTW
Cpu: Intel Core i7 3,6 GHz MB: Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI
Memory: HyperX Blue 24GB Psu: SuperNOVA NEX650G
Kylning: CoolerMaster Eisberg Ssd: Intel 180GB Lagring: WD 1TB

Permalänk
Medlem

Varför inte bara koppla in en mus?

Skämt o sido, jag har med succe använt denna för att styra min dator. Dock var det längesen jag testa den. Nu när jag tänker efter så använder den nog RDP så datorn låses och då vet jag inte om den spottar ut nått på TVn?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag kollade runt lite på nätet och hitta denna http://www.splashtop.com/home som fungerar riktigt bra och är verkligen anpassad till Android till fjärrdator.
Nu behöver jag en app som gör att allt som visas på min padda eller mobil visas på min tv, någon????

Visa signatur

Case: Fractal Design Define XL R2 Gpu: EVGA GeForce GTX660 FTW
Cpu: Intel Core i7 3,6 GHz MB: Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI
Memory: HyperX Blue 24GB Psu: SuperNOVA NEX650G
Kylning: CoolerMaster Eisberg Ssd: Intel 180GB Lagring: WD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med splashtop och de funkar lirar på riktigt bra.

Jag är osäker på hur menar men kanske Airdisplay kanske kan va nått, de är ett skärmkloning verktyg.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc