Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Permalänk
Melding Plague

Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Brittisk domstol fastslår den udda domen där Samsung inte bara frias från anklagelserna om plagiat – Apple tvingas även be det koreanska bolaget om ursäkt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är sista ordet verkligen sagt? Jag menar, Apple skriva om Samsung på sina egna hemsida.

Permalänk
Medlem

Haha, detta var ju roligt. Nu börjar sandlådan sakta bli underhållning

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hahaha fyfan vilkendom

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att skratta. HA-HA-HAAA!

Permalänk
Medlem

Kungligt!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Human faith slightly restored.

Fast bara lite, verkar ju fortfarande som domaren var lite av en fan-boy men gjorde rätt beslut

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHA!!!!

Så kan det gå.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att kolla datumet. Men det var inte första april...

Visa signatur

| i7 920 | UD5 | 6GB | 3TB | Intel SSD 80GB | Antec P182 |
http://webbutveckla.nu - Blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

HAHA! Snacka om dagisnivå,

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Snopet men ironiskt

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

HAHA! Snacka om dagisnivå,

Eller hur, "dadda bubu huehue"

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Schysst pajkastning!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hmmmm 1 miljard+ dollar i USA. Men måste be om ursäkt i England. Stackars Apple

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Pricken över i:et är ju just att det är Arial!
Microsofts alternativ till Helvetica.

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Fast egentligen borde de be um ursäkt till alla relevanta tekikföretag då de konsekvent ägnar sig åt innovationshämmande fånigheter så som att patentera "slide to unlock".

De förtjänar det fullt ut då de satt sig i soppan själva. Jävla affärside. "Låt oss skapa så generiska designer på produkterna som möjligt och sedan stämma skiten ur alla när de oundvikligen använder en av de geometriska figurerna vi lyckats patentera".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend

PAHAHA! Fy fasiken vilken humor detta är!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Drama...!

Permalänk
Medlem

YES! SCORE! *Hoppar upp från stolen - oj där föll min samsungmobil ut ur fickan*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Flame wars Activated

Domarens åsikt om apple lär ju svida mer för samsung än vad själv domen gjorde mot apple…så finns ingen anledning att som samsung fanboy att ta den här artikeln positivt

Permalänk
Medlem

Haha, skönare dom får man leta efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Helt rätt. Fast egentligen borde de be um ursäkt till alla relevanta tekikföretag då de konsekvent ägnar sig åt innovationshämmande fånigheter så som att patentera "slide to unlock".

De förtjänar det fullt ut då de satt sig i soppan själva. Jävla affärside. "Låt oss skapa så generiska designer på produkterna som möjligt och sedan stämma skiten ur alla när de oundvikligen använder en av de geometriska figurerna vi lyckats patentera".

Men... Så gör ju alla stora företag. Dom patenterar det dom kan. Det handlar mer om ett trasigt patent system än Apple när det gäller det där.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Arial ftw! Klockren domare som tvingar dem be om ursäkt i minst 14p arial. Bra att de hade krav på storleken för annars hade väll de skrivit det i minitext som ingen kan läsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Rolig dom och roligt pris på Samsungs aktie

Permalänk

Kan ju anses som rätt barnligt, men å andra sidan, är det vuxna som beter sig som barn ska de väl straffas som barn också. Leker man i sandlådan får man sandlådeleken tåla.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Detta börjar likna en dokusåpa i det närmaste

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Men... Så gör ju alla stora företag. Dom patenterar det dom kan. Det handlar mer om ett trasigt patent system än Apple när det gäller det där.

Mja... det där är lite som att säga att alla snattar i obevakade självbetjäningsbutiker. Bara för att ett system tillåter att man beter sig grisigt behöver man inte det.

Ja, jag vet att Samsung, och andra, har stämt apple också, men vad jag har fattat det som handlar det om motstämningar för att dämpa effekten, och är ett resultat av det sjuka system du beskriver. Skillnaden är väl att det apple försöker (och i många fall lyckas) patentera kan ingen normal människa tycka är innovationer på riktigt. konceptet "platt fyrkant med rundade hörn" fanns lååååångt innan apple.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Men... Så gör ju alla stora företag. Dom patenterar det dom kan. Det handlar mer om ett trasigt patent system än Apple när det gäller det där.

Läs min signatur. Jag tycker då det är lite konstigt att Apple (även innan Jobs dog) menar på att dom inte kopierar, att allt dom gör är revolutionerande och så fort ett stort företag (dom tycks inte bry sig om mindre eller iaf inte lika stora som Samsung) kommer i närheten av utseendet på något i Apples produkter så slår dom till så det svider rejält i arslet på tex Samsung.

Permalänk

Jag älskar brittiska domare, helt klockrent

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Entusiast

Domarens uttryck om att den ena är stilrenare än den andra. Är det inte bara en smaksak?
En rektangulär platta med rundade hörn och en pekskärm. Hur mycket desing kan man stoppa in i en sådan? (utöver färgval och radien på dem rundade hörnen)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)