Stänga av fabriks-överklockning?

Permalänk

Stänga av fabriks-överklockning?

Hejsan,

Jag köpte ett EVGA 680 SC II för ett tag sedan och har märkt att jag får svart skärm ibland med meddelandet att drivrutinerna har slutat fungera och även krashar i borderlands 2 när jag hade på physx. Detta löste sig när jag "nollade" överklockningen med hjälp av precision X genom att underklocka i programmet. Nu undrar jag dock om det går att lösa detta på något annat vis än på det jag har gjort, t.ex. i bios eller dyl.

Tackar för hjälp.
/Johan

Permalänk
Medlem

Du kan ju skapa ett eget BIOS för grafikkortet och flasha över.

Kortet är ju dock defekt så ska inte vara några problem att skicka tillbaka det.
Har du köpt ett SC så ska det såklart vara Superklockat.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jo jag kan väl det, men kostar inte det massa pengar i frakt? Sen är det lite tråkigt att sitta med en dator utan grafikkort ett längre tag.

Permalänk
Medlem

Om det visar sig vara fel ska man väll få ersättning för frakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jo jag kan väl det, men kostar inte det massa pengar i frakt? Sen är det lite tråkigt att sitta med en dator utan grafikkort ett längre tag.

Om det är fel på produkten ska företaget du köpte det av stå för frakten.
Men visst, kan vara tråkigt att vara utan grafikkort.

I MSI Afterburner kan du ju dock kryssa i att det ska ställa in klocken där när datorn startar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

I MSI Afterburner kan du ju dock kryssa i att det ska ställa in klocken där när datorn startar.

Jo, det fungerar så också med Precision X, dock är problemet att vissa spel med grafikmods (Skyrim med EBNSeries) inte fungerar när man använder program som Afterburner eller Precision X.

Men jag borde väl egentligen skicka in det, jag har ju ändå ett annat grafikkort jag kan använda under tiden (gammalt 4750).

Någon som har gjort en RMA med EVGA och vet hur lång tid det kan ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jo, det fungerar så också med Precision X, dock är problemet att vissa spel med grafikmods (Skyrim med EBNSeries) inte fungerar när man använder program som Afterburner eller Precision X.

Men jag borde väl egentligen skicka in det, jag har ju ändå ett annat grafikkort jag kan använda under tiden (gammalt 4750).

Någon som har gjort en RMA med EVGA och vet hur lång tid det kan ta?

Du ska nog skicka direkt till butiken du köpte det ifrån. Vart köpte du det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Du ska nog skicka direkt till butiken du köpte det ifrån. Vart köpte du det?

cdon.se, fast det står ju på insidan av lådan (till kortet) att man INTE ska skicka till butiken utan till EVGA, men jag kan väl kontakta CDON och se vad de säger.

Permalänk
Hedersmedlem

I Sverige brukar det vara butiken som sålt varan som tar första smällen, så hör med dem först!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)