Vikt-stöd till Gigabyte GTX 670.

Permalänk
Medlem

Vikt-stöd till Gigabyte GTX 670.

Hej, har ett Gigabyte GTX 670 och jag undrar ifall någon vet något bra sätt att stödja upp det lite så att det inte böjs av tyngden.

Har just för tillfället satt en strpie som går runt ena PCI-e kabeln (precis där den går in i grafikkortet) och upp i hårddiskburen och dragit åt så att kortet åkt upp lite så att inte all tyngd ligger på PCI-e slotten.

Tror ni min lösning funkar i längden?

MVH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det kortet behöver inte stödjas upp Det gör inget att det lutar lite.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så ska inte ett 670 behöva det, men om det ser/känns osäkert röstar jag för stripes. Det fugerade perfekt för mitt 6950 DCII.

Annars har Scythe en lösning som bör göra samma sak: http://www.inet.se/produkt/7001062/scythe-ninja-wire-cpu-gk-k...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd

Vilken kylare är det? Har själv ett 670 med Windforce 3x och det visar inga som helst tecken på att behöva ett stöd.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Det kortet behöver inte stödjas upp Det gör inget att det lutar lite.

Det kan ju anses vara snyggare ifall kortet är rakt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hej, har ett Gigabyte GTX 670 och jag undrar ifall någon vet något bra sätt att stödja upp det lite så att det inte böjs av tyngden.

Har just för tillfället satt en strpie som går runt ena PCI-e kabeln (precis där den går in i grafikkortet) och upp i hårddiskburen och dragit åt så att kortet åkt upp lite så att inte all tyngd ligger på PCI-e slotten.

Tror ni min lösning funkar i längden?

MVH

Kände samma när jag bygge min dator med ett 680, men det ska inte vara några problem. Bara det sitter väl fastskruvat där bak.

Det finns ju alternativ att stödja kortet om du inte känner dig säker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=CA-000-P...
Dessa finns att köpa också, såg denna via en annan tråd
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Ja det räcker länge. Jag har ett likadant, har inga problem med att det böjs. Så länge det ser rakt ut är det okej. Hade varit värre med Asus Mars eller likande monsterkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av markus9090:

Tack!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hej, har ett Gigabyte GTX 670 och jag undrar ifall någon vet något bra sätt att stödja upp det lite så att det inte böjs av tyngden.

Har just för tillfället satt en strpie som går runt ena PCI-e kabeln (precis där den går in i grafikkortet) och upp i hårddiskburen och dragit åt så att kortet åkt upp lite så att inte all tyngd ligger på PCI-e slotten.

Tror ni min lösning funkar i längden?

MVH

Finns redan produkter för ditt ändamål, http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=CA-000-PC

Permalänk
Medlem

För mig så räkte det att bara använda skruvar. Men vill du ha extra stöd så finns det affärer som säljer det.

Notera: Flyttar du aldrig chassit kan du göra som jag. Bygg upp ett litet torn med tändsticksaskar (tomma) och ställ vid hörnet av grafikkortet. Funkar utmärkt, dock inte stabild om du flyttar på chassit mycket.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Solding:

Det kortet behöver inte stödjas upp Det gör inget att det lutar lite.

Skrivet av mr_svahn:

Vilken kylare är det? Har själv ett 670 med Windforce 3x och det visar inga som helst tecken på att behöva ett stöd.

Skrivet av Fractic:

Kände samma när jag bygge min dator med ett 680, men det ska inte vara några problem. Bara det sitter väl fastskruvat där bak.

Det finns ju alternativ att stödja kortet om du inte känner dig säker

Jag upplever att folk underskattar problemet. Mitt gamla 4850 med HIS IceQ 4 kylaren ser ut som en banan och mitt 7970 referens är märkbart böjt redan efter ett halvår, vilket är en stor nackdel nu när jag bygger en backplate: den kan helt enkelt inte ligga rent på grafikkort, utan går att vicka på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zuggmate:

Jag upplever att folk underskattar problemet. Mitt gamla 4850 med HIS IceQ 4 kylaren ser ut som en banan och mitt 7970 referens är märkbart böjt redan efter ett halvår, vilket är en stor nackdel nu när jag bygger en backplate: den kan helt enkelt inte ligga rent på grafikkort, utan går att vicka på.

Men funkar grafikkortet? För det är väl viktigare än att det är böjt?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jalle64:

Men funkar grafikkortet? För det är väl viktigare än att det är böjt?!

Ja, men det är inte snyggt och det blir än värre när man lägger en backplate på, för då syns det så tydligt att det är böjt.

Sen är det ju säkert lättare att sälja ett rakt grafikkort än ett böjt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers