Är det roligt att spela GTA IV på PC?

Permalänk
Medlem

Är det roligt att spela GTA IV på PC?

Hej! jag tänkte kanske köpa GTA IV. Men jag vill veta om det är roligt på PC? Är det?

Permalänk
Medlem

Är det roligt att spela fotboll?...

Som du förstår så är det såklart från person till person.
Jag personligen hade valt att spela GTA spel och liknande på konsol, dels för att jag har konsol och dels för att jag använder datorn till andra typer av spel.
Som t.ex fps eller simulatorer.

Antar att de som kommer svara i tråden är de som har spelet på pc, och med andra ord spelar det på pc.
Alltså lär majoriteten säga att det är svinroligt.

Bara min tanke.

Permalänk
Medlem

Är väl minst lika bra som på konsol om du har en dator som klarar av det. Du kan även skaffa en gamepad, t.ex. xbox 360 kontroll för PC, så blir det samma som att spela på konsol. Sen finns det väl mods till PC så man får bättre grafik osv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming

Jag tycker alla gta är roliga.
Ska man rangordna dom så är det
1. Gta San andreas
2. Gta 4
3. Alla andra gta

Dock så saknar jag jätte mycket från Första och andra gta^^ typ köra över joggare och få bonus. Sen att plocka upp random vapen för att få så mycket kills som möjligt med dom

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Om det är kul på konsol varför skulle det inte vara kul på PC? Konstig fråga tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

med en xbox controller så är det skitkul på PC
flyter så mycket bättre på PC än på konsol
har det både på ps3, xbox360 och PC
(konsol spelen är vinster jag inte betalat för )
PC spelet valde jag att köpa efter att ha testat det hos en kompis

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ja det är mycket bättre grafik på pc och känslan är bättre tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag tycker alla gta är roliga.
Ska man rangordna dom så är det
1. Gta San andreas
2. Gta 4
3. Alla andra gta

Dock så saknar jag jätte mycket från Första och andra gta^^ typ köra över joggare och få bonus. Sen att plocka upp random vapen för att få så mycket kills som möjligt med dom

Håller med om att San Andreas är ett av dom roligaste, men också ett av dom mest skruvade. Startade ett nytt spel häromdagen och det räckte med att jag kom runt hörnet där cykeln står och så vart jag ihjälpepprad av dom där lila snubbarna Försökte 2-3 gånger innan jag fattade att man kunde undvika dom genom att antingen trolla fram en monstertruck och köra över dom, eller helt enkelt bara springa år andra hållet och strunta i cykeln
Asroligt!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

GTA IV Training + Mods.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Ja, det är roligt.

Permalänk
Medlem

Jag har det på PC och visst det är ett roligt spel som ser snyggt ut men är ooptimerat, en hel del framedrops :/

Men ett roligt spel, men skulle inte 5an komma snart?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Hade jag fått igång det hade det säkert varit kul, dock fick jag aldrig igång det mer än en gång och då med väldigt mycket lagg har jag för mig. Nån som har tips? Och nej det är ingen piratkopia spelet är köpt och ligger i lådan tills jag samlar tålamod till o prova få igång det igen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har du en bra dator så skulle jag hellre skaffat det på dator.
Det är billigt, du kan få det för 99kr om inte mindre, sen om du föredrar kontroll så köp en gamepad för PC av något slag, jag har en Xbox 360 kontroll med USB funkar för både Xbox och PC, och du behöver inte installera ett skit för att kontrollen ska funka på Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jag har det på PC och visst det är ett roligt spel som ser snyggt ut men är ooptimerat, en hel del framedrops :/

Men ett roligt spel, men skulle inte 5an komma snart?

Nästa år tror jag. Ska bli kul! Längtat efter det länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Hade jag fått igång det hade det säkert varit kul, dock fick jag aldrig igång det mer än en gång och då med väldigt mycket lagg har jag för mig. Nån som har tips? Och nej det är ingen piratkopia spelet är köpt och ligger i lådan tills jag samlar tålamod till o prova få igång det igen.

Har du försökt patcha det? Har hört att många fått mycket bättre prestanda efter någon path. Själv har jag en kopia och det rullar på riktigt fint.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har du försökt patcha det? Har hört att många fått mycket bättre prestanda efter någon path. Själv har jag en kopia och det rullar på riktigt fint.

Installerat det igen nu o det var världens lagg, på 800x600. Misstänker starkt att jag borde kunna ändra upplösning till högre men det går inte heller, får försöka uppdatera det.

EDIT: Nu efter patchen startar det inte alls, så var det den gjorde sist oxå minns jag nu

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

WTF?

Lalla in på på spel som är kodat på 00-talet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Installerat det igen nu o det var världens lagg, på 800x600. Misstänker starkt att jag borde kunna ändra upplösning till högre men det går inte heller, får försöka uppdatera det.

EDIT: Nu efter patchen startar det inte alls, så var det den gjorde sist oxå minns jag nu

Ta bort skiten från datorn, kolla alla drivrutiner, installera om..
Testa äldre version om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Installerat det igen nu o det var världens lagg, på 800x600. Misstänker starkt att jag borde kunna ändra upplösning till högre men det går inte heller, får försöka uppdatera det.

EDIT: Nu efter patchen startar det inte alls, så var det den gjorde sist oxå minns jag nu

Fungerar verkligen dåligt med 7000-serien :(, min gamla HD4890 får bättre FPS. För att kringgå spärren använd -norestrictions.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Hej! jag tänkte kanske köpa GTA IV. Men jag vill veta om det är roligt på PC? Är det?

jag tycker det är mycket skönare på ps3 MEN på PC kan du Modda spel, spelet flyter på bättre, samt online moddade servrar

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ta bort skiten från datorn, kolla alla drivrutiner, installera om..
Testa äldre version om det går.

Har för mig att sista updaten tar bort "social club" så installera det igen så ska det funka

Permalänk
Medlem

Ganska mycket roligare än på konsol i alla fall, med mods och sånt, men se till att skaffa en Xbox 360 kontroll med sladd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

jag tycker det är mycket skönare på ps3 MEN på PC kan du Modda spel, spelet flyter på bättre, samt online moddade servrar

Har GTA IV på Xbox och det laggar om det händer för mycket i spelet. Jobbigt, sen att tråden/buskarna ser ut som 2D bilder gör ju inte saken bättre, fy för den fula grafiken på konsol. PC vinner inte bara för bättre flyt utan för grafik, och som du sa, Mods.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

WTF?

Lalla in på på spel som är kodat på 00-talet?

Kodningen å 00 talet var rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Fungerar verkligen dåligt med 7000-serien :(, min gamla HD4890 får bättre FPS. För att kringgå spärren använd -norestrictions.

Ominstallation o patchen på igen o fortfarande startar det inte ens så. Provade ändra compabilityn till xp sp 3 eller va det var men då fick jag nåt felmeddelande istället

seculauncher failed to start application. 2000

Tråden kan nog snart döpas om till är det möjligt att spela GTA IV på PC i mitt tycke. Vansinnet börjar närma sig

Nu går skiten igång iaf men går inte att ändra grafik....och där var även det löst! Uh, ska det behöva vara såhär, men men nu blir det väl kul istället

EDIT 300: Ja det är roligt med GTA IV på PC bara det väl går igång

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö