Ström till Asus GTX660 Ti.

Permalänk
Medlem

Ström till Asus GTX660 Ti.

Är lite osäker på hur jag ska koppla strömmen från nätaggregatet till grafikkortet, eftersom det är mitt första datorbygge.
Där är ju dubbla 6-pins kontakter på grafikkortet, ska jag koppla i båda? (känns rätt givet men frågar ändå)
Om jag kopplar i båda ska jag dra en sladd från nätaggregatet alltså seriekoppla dem eller ska jag dra två sladdar
från nätaggregatet?
Man blir ju lite osäker på sådant när det är första gången man bygger!

Tackar för svar!

Permalänk
Avstängd

Två sladdar från nätagget, en till vardera 6-pinskontakt.

http://www.legitreviews.com/images/reviews/2006/test_system.j...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Bara för att ämnet kom in på det med seriekoppling av 6pin eller inte (typ).

Byggde ihop min kompis dator med ett 660ti igår och då hade jag problem att det nätagget jag inhandlade hade en sladd som var uppdelad i 6pin och 6+2pin. Eftersom det inte fanns någon annan kabel med så använde jag denna enkla sladden (även om jag inte ville för jag anser att det ska vara två olika sladdar så att strömmen inte delas).

Kortet fungerar fint men inga krävande spel har testat ännu, men kommer negativa symptomer komma om man t ex kör krävande spel? Kan det innebära negativa effekter på själva kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Två sladdar från nätagget, en till vardera 6-pinskontakt.

http://www.legitreviews.com/images/reviews/2006/test_system.j...

Så man ska dra två fristående sladdar från nätaggregatet till grafikkortet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikjhr:

Så man ska dra två fristående sladdar från nätaggregatet till grafikkortet?

Nej, när jag skrev "Två sladdar från nätagget, en till vardera 6-pinskontakt" menade jag egentligen att du skulle ta 3st SATA ström-kablar och klippa till dem så att alla har volymen 75cm^3. Därefter löder du ihop alla 4 till en och stoppar den i båda 6-pinskontakterna.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Nej, när jag skrev "Två sladdar från nätagget, en till vardera 6-pinskontakt" menade jag egentligen att du skulle ta 3st SATA ström-kablar och klippa till dem så att alla har volymen 75cm^3. Därefter löder du ihop alla 4 till en och stoppar den i båda 6-pinskontakterna.

Aha okej, är det så man gör!
Klippa ihop sladdarna till en volym...

Permalänk

stopp

Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Bara för att ämnet kom in på det med seriekoppling av 6pin eller inte (typ).

Byggde ihop min kompis dator med ett 660ti igår och då hade jag problem att det nätagget jag inhandlade hade en sladd som var uppdelad i 6pin och 6+2pin. Eftersom det inte fanns någon annan kabel med så använde jag denna enkla sladden (även om jag inte ville för jag anser att det ska vara två olika sladdar så att strömmen inte delas).

Kortet fungerar fint men inga krävande spel har testat ännu, men kommer negativa symptomer komma om man t ex kör krävande spel? Kan det innebära negativa effekter på själva kortet?

Du får dra sköna mängder effekt innan det blir ett problem. Dessutom tror jag att effekten kommer från samma lina.
Som det är konstruerat bör det hålla.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?