Podcast 4: "Professionell nörd"

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det är inget direkt fel på encodingen, utan är en bieffekt av VBR. Många mediaspelare räknar ut längden på avsnittet med någon lustig metod baserat på bitrate, vilket blir ganska trasigt. Vi vill dock inte köra med fasta värden, då VBR är lite det bästa från två världar (intro, outro etc låter bra, röstdelen tar lite plats).

Ok, jag får installera en mer kompetent mediaspeler helt enkelt.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Du jagar alltså harar och en fasa, som har hagel? Nu får du allt utveckla lite, vad är det för rädsla du jagar efter? Eller är det så att du i själva verket rider på en hare och en fasa som involverar hagel? Vad är det i så fall du jagar efter?

Många frågetecken väcks efter ett inlägg som detta.

Man jagar båda med hagel, vad är det du inte förstår?

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Skrivet av solid_force:

Ok, jag får installera en mer kompetent mediaspeler helt enkelt.

Eller så får du göra som jag kommer att göra, dra ner den och koda om den själv. För jag antar att de står fast i sitt beslut att köra VBR?
Tyvärr gillar inte BeyondPod (med presto) VBR särskilt mycket. Den spelar den utan problem. men tiden är helt fel och det blir svårt att sluta lyssna och sen hitta tillbaka.
Nu drar jag ju redan ner fredagspanelen och flåser ut den i endast MP3 för att kunna lyssna på den i podcastformat, det blir bara ytterligare lite mer jobb nu

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Hjälpsam

På allmän begäran.

Inofficiell Swecträff i Göteborg i November
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av crownofthorns:

Alltså vilken glädje. Jag har nyligen insjuknat i körtelfeber och är riktigt risig. Då är det GULD värt med sweclockers podcast. Man orkar inte titta på något, utan man kan bara ligga och slappna av och lyssna.
Och ni är ju så duktiga killar. Riktigt roligt, intressant och proffsigt gjort.
Dessutom är introt så förgjordat bra att man nästan baxar. Props!

Skickades från m.sweclockers.com

Krya på dig!

Skrivet av Unpoor:

Hehe,.
men tebax lill väälrden..

VAD ger all rymdnojja igentligen mänskligheten?
visst vi har sett syrexplosioner mm . meen desssssssa otroliga miljaders slösande på några nojjar.
som det är numera så är allt pengar... så har det varit sedan första gången rymden vart tråkigt..

detta är bara en till satans slöseri med jordens resurser... för vad.. hmm jaa.. fränt visst..
nu vet vi att. man kan..

va fan-.-
satsa all deg på nått bättre!

Jordens resurser är som vi så sakteliga börjar inse faktiskt inte oändliga och överbefolkningen tilltar. På lång sikt tycker jag inte det är så konstigt att vi har haft intresse och även fortsatt i någon mån är intresserade av vad som finns utanför vår lilla tillplattade sfäroid även bara ur ett rent överlevnadsperspektiv, och inte bara av nyfikenhet.
Den dagen allt är kört för oss (gräshoppor) på denna planet så vill vi nog veta om det finns möjligheten att utnyttja alternativ.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fluf> Ehm....på tal om jakt så har du samma typ av jakt som du nämner för älg...
Dock är det upp till jaktlagen vilket typ de vill ha. Drevjakt eller pass-jakt...eller en kombination av dem

På tal om whiskey.... Isle for life...

Permalänk

Grym podcast! Ser fram emot nästa! Jobbet blir mycket roligare med er i öronen!

Permalänk
Medlem

Bra podcast men den blev längre en en TIMME! Men det gör inget det blev bara roligare då

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lonefox:

Fluf> Ehm....på tal om jakt så har du samma typ av jakt som du nämner för älg...
Dock är det upp till jaktlagen vilket typ de vill ha. Drevjakt eller pass-jakt...eller en kombination av dem

På tal om whiskey.... Isle for life...

Det finns pass, drev och pyrch jakt för de flesta sorters vilt helt klart, men om man generaliserar lite för icke-jägare och nördar var det de närmaste analogierna jag kom upp med för tillfället

Apropå flytande guld på andra sidan de där intjärade öarna som kallas Islay "over the hills and far away" dvs över Highlands och ner på andra kusten ligger Speyside. Där finns mycket mysigt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det finns pass, drev och pyrch jakt för de flesta sorters vilt helt klart, men om man generaliserar lite för icke-jägare och nördar var det de närmaste analogierna jag kom upp med för tillfället

Apropå flytande guld på andra sidan de där intjärade öarna som kallas Islay "over the hills and far away" dvs över Highlands och ner på andra kusten ligger Speyside. Där finns mycket mysigt

http://imageshack.us/a/img600/1899/skottland.jpg

Sant sant....dock används inte lösgående hundar spec. ofta norrut numera av vissa anledningar....

Mja....jag är inte mkt för Speyside

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gender Bender:

Varför skulle energiförbrukning vara fel ordval? Energi är ju effekt*tid, och vad går åt när man använder datorn om inte både effektförbrukning och tidsförbrukning? Är förbrukningen en ekonomisk fråga så säg energiförbrukning, men handlar allt om värmeutveckling så säg effektförbrukning, gäller det både och så säg vad fan du vill.

Det är fel rent tekniskt eftersom energin inte förbrukas. Energi kan inte förbrukas utan bara omvandlas. Så matar du datorn med 100 W el så får du 100 W värme tillbaks. Alltså exakt lika mycket energi ut som du stoppade in. Elförbrukning fungerar bättre eftersom du faktiskt förlorar något där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Band of Brothers, Game of Thrones eller True Blood

HBO, HBO och HBO.

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem

Kunna man fått ur snacket i ogg vorbis eller opus? Transkoda igjen och legg upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Riktigt rolig podcast! Och kul gäst, påminn mig om att skicka ett klagomail om det med strömförbrukningen. Ni lovade ju trots allt honom 20 stycken, måste leva upp till förväntningarna.

Måste också påpeka den härligt cheesyga tonen när ni växlar till och från inspelningen i mitten, gillas! (Gillas som i betydelsen det hade innan 1984, öh.. Jag menar facebook)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är fel rent tekniskt eftersom energin inte förbrukas. Energi kan inte förbrukas utan bara omvandlas. Så matar du datorn med 100 W el så får du 100 W värme tillbaks. Alltså exakt lika mycket energi ut som du stoppade in. Elförbrukning fungerar bättre eftersom du faktiskt förlorar något där.

Fast när man talar om energiförbrukning så menar man den "användbara" energin som förbrukas och blir oanvändbar energi eller på annat sätt uttryckt, över gå till icke önskad energi form.
Ungefär som vattenförbrukning, du duschar i vatten men vattnet "försvinner" inte utan blir skitigt och "oanvändbar" för att duscha igen med. (om man inte renar den, lite haltande jämförelse men du förstår säkert poängen)

Det är vedertaget begrepp så det är underförstått att det är den "användbara" energin som av ses, sedan att ingen energi har försvunnit utan bara omvandlas är en annan femma.

Och ska man vara petig så blandar du effekt (w) med energi (wh).

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erixon:

Fast när man talar om energiförbrukning så menar man den "användbara" energin som förbrukas och blir oanvändbar energi eller på annat sätt uttryckt, över gå till icke önskad energi form.
Ungefär som vattenförbrukning, du duschar i vatten men vattnet "försvinner" inte utan blir skitigt och "oanvändbar" för att duscha igen med. (om man inte renar den, lite haltande jämförelse men du förstår säkert poängen)

Det är vedertaget begrepp så det är underförstått att det är den "användbara" energin som av ses, sedan att ingen energi har försvunnit utan bara omvandlas är en annan femma.

Och ska man vara petig så blandar du effekt (w) med energi (wh).

Det du pratar om har ett namn, nämligen exergi så då får du säga exergiförbrukning istället. Energin är konstant.

Nej jag har full koll på när jag pratar energi och när jag pratar effekt men det är ju stört omöjligt att prata om en förbrukning utan en tidsaxel, alltså får man en effekt, eller en medelförbrukning över tid. Alternativet hade varit att säga att en dator matas med 100 joule elektricitet på en sekund vilket resulterar i 100 joule värme på en sekund. Ett mycket krångligare sätt. Tidsderivatan är underförstådd när du pratar förbrukning. Notera för övrigt enheten joule (J) som är standard för energi, Wh används nästan bara när man pratar elektricitet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det du pratar om har ett namn, nämligen exergi så då får du säga exergiförbrukning istället. Energin är konstant.

Ja Energin är konstant men inte dess "kvalitet". Intressant att du nämner exergi då den inte finns med i SAOL men energiförbrukningen finns med, Därför är det korrekta namnet. Man säger och skriver massa ord och meningar som är ologiskt, exempel "det regnar små spik" betyder inte att faller spikar från skyn. Till och med du vet vad som avses eller hur?

Skrivet av Zotamedu:

Alternativet hade varit att säga att en dator matas med 100 joule elektricitet på en sekund vilket resulterar i 100 joule värme på en sekund.

Fast ditt påseende är inte helt korrekt, för en del kommer energi kommer omvandlas till rörelse energi (exempel fläktar, mekaniska HD) och magnetisk strålning mm. Dock kommer 100J elenergi att bli 100J värm om tiden får gå mot oändligheten.

Skrivet av Zotamedu:

Wh används nästan bara när man pratar elektricitet.

Sant, var vill du komma?

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erixon:

Ja Energin är konstant men inte dess "kvalitet". Intressant att du nämner exergi då den inte finns med i SAOL men energiförbrukningen finns med, Därför är det korrekta namnet. Man säger och skriver massa ord och meningar som är ologiskt, exempel "det regnar små spik" betyder inte att faller spikar från skyn. Till och med du vet vad som avses eller hur?

Fast ditt påseende är inte helt korrekt, för en del kommer energi kommer omvandlas till rörelse energi (exempel fläktar, mekaniska HD) och magnetisk strålning mm. Dock kommer 100J elenergi att bli 100J värm om tiden får gå mot oändligheten.

Sant, var vill du komma?

Vad har SAOL med saken att göra? Exergi är ett mått på hur användbar energi är så det är precis det du pratar om. Sen att ordet inte är vanligt förekommande utan för tekniska sammanhang är kanske inte så konstigt för det gäller alla former av fackuttryck och tekniska termer. Men har du tråkigt kan du ju alltid googla på "exergy" så hittar du massa intressant läsning. Energiförbrukning är tekniskt helt fel att säga.

Intressant att du tog upp SAOL eftersom de bygger sina ordlistor baserat på vilka ord som förekommer ofta vissa tryckta källor. Till exempel finns ordet stupränna med, en pryl som inte existerar utan är en felaktig sammanslagning av hängränna och stuprör. Man kan få in nästan vad som helst i SAOL bara det skrivs tillräckligt många gånger i dagspressen.

Så du menar att om ett ord inte finns i SAOL så finns det inte? Ska hälsa min examinator i fysikalisk kemi att han kan ta bort avsnittet om fugacitet inför nästa år då eftersom det tydligen inte existerar.

Och vad händer med ljudet och vibrationerna när det absorberas i rummets väggar? Jo värme. Du behöver inte gå till oändligheten för att kunna anta att en dator enbart ger värme när vi drar systemgränsen runt rummet som datorn står i. Om du inte har en sällsynt högludd dator varpå vi får dra vår systemgräns lite vidare. För övrigt behöver vi inte bråka med gränsvärden om vi istället antar steady state och drar våra systemgränser rätt. Då är tidsfaktorn helt irrelevant. Steady state brukar för övrigt vara underförstått i den här typen av resonemang för annars blir det så jobbigt när man måste titta på ackumulation och transienter (ett till ord som inte finns enligt SAOL) hit och dit.

Tänker du dra fram några fler självklarheter som att jorden är rund och himlen är blå härnäst? Jag har läst massa termodynamik. Hela min universitetsutbildning bygger på termodynamik. Min master är i energiteknik som bara är termodynamik och energiomvandling.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Energiförbrukning är tekniskt helt fel att säga.

Nej, efter som förbrukning inte avser att förstöra energi, utan omvandla till andra kvalitéer av energi. Att använda Energiförbrukning är vedertaget och sägs dagligen. Att energiförbrukningen skulle vara fel att säga är ungefär som att säga att "att det regnar små spik" är fel rent teknisk för det inte regnar spik eller hur.

Skrivet av Zotamedu:

Intressant att du tog upp SAOL eftersom de bygger sina ordlistor baserat på vilka ord som förekommer ofta vissa tryckta källor. Till exempel finns ordet stupränna med, en pryl som inte existerar utan är en felaktig sammanslagning av hängränna och stuprör. Man kan få in nästan vad som helst i SAOL bara det skrivs tillräckligt många gånger i dagspressen.

Vad säger SAOL, jo att order är vedertaget. Alla vet vad som avses.

Skrivet av Zotamedu:

Så du menar att om ett ord inte finns i SAOL så finns det inte? Ska hälsa min examinator i fysikalisk kemi att han kan ta bort avsnittet om fugacitet inför nästa år då eftersom det tydligen inte existerar.

Nej, men det är mindre vedertaget.

Skrivet av Zotamedu:

Och vad händer med ljudet och vibrationerna när det absorberas i rummets väggar? Jo värme. Du behöver inte gå till oändligheten för att kunna anta att en dator enbart ger värme när vi drar systemgränsen runt rummet som datorn står i. Om du inte har en sällsynt högludd dator varpå vi får dra vår systemgräns lite vidare. För övrigt behöver vi inte bråka med gränsvärden om vi istället antar steady state och drar våra systemgränser rätt. Då är tidsfaktorn helt irrelevant. Steady state brukar för övrigt vara underförstått i den här typen av resonemang för annars blir det så jobbigt när man måste titta på ackumulation och transienter (ett till ord som inte finns enligt SAOL) hit och dit.

Fast radio vågor som uppstår när man variera en ström i en ledar stoppas inte så lätt av vägar och del letar sig ut i rymden (även om det är en försvinnande liten del) så när du säger "drar våra systemgränser rätt" gör du en förenkling för att kunna beräkna o.s.v.

Skrivet av Zotamedu:

Tänker du dra fram några fler självklarheter som att jorden är rund och himlen är blå härnäst?

Ja, så länge det behövs.

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Medlem

Blev riktigt glad när jag hörde premiär podcasten. Den var både rolig, tramsig och intressant!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av erixon:

Nej, efter som förbrukning inte avser att förstöra energi, utan omvandla till andra kvalitéer av energi. Att använda Energiförbrukning är vedertaget och sägs dagligen. Att energiförbrukningen skulle vara fel att säga är ungefär som att säga att "att det regnar små spik" är fel rent teknisk för det inte regnar spik eller hur.

Vad säger SAOL, jo att order är vedertaget. Alla vet vad som avses.

Nej, men det är mindre vedertaget.

Fast radio vågor som uppstår när man variera en ström i en ledar stoppas inte så lätt av vägar och del letar sig ut i rymden (även om det är en försvinnande liten del) så när du säger "drar våra systemgränser rätt" gör du en förenkling för att kunna beräkna o.s.v.

Ja, så länge det behövs.

Nu blandar du in exergi igen. Energi är energi och ska du ha en kvalité får du antingen ha ett generellt begrepp som exergi eller specificera det tydligare. Som till exempel elförbrukning eftersom vi har mindre energi i form av elektricitet.

Så transient är inte vedertaget? Märkltigt, jag använder det ofta.

Du gör en väldigt konstig analys och väljer att titta på ett transient system som går mot oändligheten. Det är inte så man brukar göra utan i den här typen av fall tittar man på steady state och drar systemgränserna vid något lämpligt ställe. Drar vi dem vid oändligheten stämmer allt men du tänkte inte så långt, eller hur? Så vad är det för fel på ditt synsett då? Jo, transienta förlopp är alltid mer problematiska att titta på än steady state då man får massa andra effekter som ställer till det. Dessutom motsvarar ju steadt state mer normal drift som är det driftsfall vi tittar på. Hade det varit vad som händer med en dator när man stänger av den så kan det vara relevant att titta på en fix mängd energi istället för ett energiflöde. Till exempel om man vill titta på hur lång tid det tar innan all energi som är lagrad i datorn har omvandlats. Kondensatorer kan ju hålla sin laddning ett bra tag. Men det är ju tämligen irrelevant för den här diskussionen.

Jag svarade bara på den enkla frågan, varför det är fel att säga energiförbrukning. Sen kom du och sparkade in massa öppna dörrar med förvirrade utläggningar om saker du inte helt verkar förstå dig på. Att blanda in SAOL är ju ungefär lika relevant som att börja gnälla på stavfel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu blandar du in exergi igen. Energi är energi och ska du ha en kvalité får du antingen ha ett generellt begrepp som exergi eller specificera det tydligare. Som till exempel elförbrukning eftersom vi har mindre energi i form av elektricitet.

Så transient är inte vedertaget? Märkltigt, jag använder det ofta.

Du gör en väldigt konstig analys och väljer att titta på ett transient system som går mot oändligheten. Det är inte så man brukar göra utan i den här typen av fall tittar man på steady state och drar systemgränserna vid något lämpligt ställe.

Var god att definiera "steady state"... och dra en lämplig systemgräns görs för att ska gå räkna på och få ett rimligt resultat eller hur.

Skrivet av Zotamedu:

Drar vi dem vid oändligheten stämmer allt men du tänkte inte så långt, eller hur?

Har du dragit en gräns om du tar med allt? nä.

Skrivet av Zotamedu:

Så vad är det för fel på ditt synsett då? Jo, transienta förlopp är alltid mer problematiska att titta på än steady state då man får massa andra effekter som ställer till det. Dessutom motsvarar ju steadt state mer normal drift som är det driftsfall vi tittar på.

Men det innebär inte att "steadt state" är helt korrekt utan en förenkling.

Skrivet av Zotamedu:

Hade det varit vad som händer med en dator när man stänger av den så kan det vara relevant att titta på en fix mängd energi istället för ett energiflöde. Till exempel om man vill titta på hur lång tid det tar innan all energi som är lagrad i datorn har omvandlats. Kondensatorer kan ju hålla sin laddning ett bra tag. Men det är ju tämligen irrelevant för den här diskussionen.

Håller med men att säga att 100J el in blir 100J värme på en gång är en förenkling.

Skrivet av Zotamedu:

Jag svarade bara på den enkla frågan, varför det är fel att säga energiförbrukning.

Knepigt att du inte kan svara på de övriga frågorna... visst vore det bra om språket hade lika strikta regler som naturvetenskap men så är inte fallet.

Skrivet av Zotamedu:

Sen kom du och sparkade in massa öppna dörrar med förvirrade utläggningar om saker du inte helt verkar förstå dig på.

Vad är det jag inte förstår mig på? Vore det inte bättre förklara och svara på frågor istället för att göra ett påstående?

Skrivet av Zotamedu:

Att blanda in SAOL är ju ungefär lika relevant som att börja gnälla på stavfel.

SAOL har ett mervärde då visar att orden är vedertagna.

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Medlem

Hej hur lyssnar jag på podcasten på smidigast sättt på min telefon (Galaxy nexus med vanilla JB)?
Går ju bra att spela upp i ett streck men går inte hoppa mellan öppna program utan att uppspelningen avbryts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk

Underbar podcast måste jag säga! Tack för underhållningen