Permalänk
Medlem

Val av surfplatta?

Hej !

Min lillasyster önskar sig en surfplatta som hon kan spela spel på och surfa på, det är ungefär allt hon behöver göra för hon är 12(13 i december). Så jag och mina föräldrar har kollat lite men vi vet inte vad som är mest värt att lägga pengar på. När det gäller iPad, behöver vi inte 3G/4G utan WiFi borde räcka. För hon ska använda den hemma eller hos kompisar typ.

Men jag har hört att vissa tycker Samsung eller andra mindre kända (i mina ögon) märken har bra saker också! Det är jag övertygad om, MEN hur är spelutbudet ? Appstore är ju oslagbart på spel/appar ?

Min fråga är då, vilken surfplatta är mest värd att köpa till en 12/13-årig tjej som vill spela spel(angry birds mm, Ja ni fattar) och surfa, exempelvis facebook, youtube och liknande.

Tack för svar!

/Tom med Familj

Permalänk
Medlem

Jag tror ipad är enklare att förstå för yngre. Dock kanske det bara är positivt för en yngres utveckling med det mer öppna operativsystemet. Jag hade själv köpt en google nexus 7 till mig själv om det inte vore för att AirPlay saknar stöd i android. Den är liten och smidig och verkar prisvärd. Även om en stor skärm är rolig att spela på så kanske det är besvärligt för en yngre människa att släpa runt på. Jag skulle gissa på att valet står mellan ipad2 och nexus7.

Permalänk
Avstängd

Det är bara en grej. Och det är om hon ska ha den i väskan eller ej. Dvs om hon ska ha den till kompisar osv. Då kommer det en ny mindre ipad på tisdag nästa vecka.
Annars tycker jag valet är givet en ny ipad3 eller beg ipad 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det är bara en grej. Och det är om hon ska ha den i väskan eller ej. Dvs om hon ska ha den till kompisar osv. Då kommer det en ny mindre ipad på tisdag nästa vecka.
Annars tycker jag valet är givet en ny ipad3 eller beg ipad 2.

Jaa alltså tanken är ju att hon inte ska släpa runt på den, vi vet alla hur det slutar när yngre barn släpar runt på en iPad för 6 000. I värsta fall blir hon av med den genom ren glömska, eller råkar ta sönder den. Så tanken var mest att hon ska ha den hemma och kanske vid övernattning hos kompisar och dylikt. Okey tack för din åsikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptic:

Jaa alltså tanken är ju att hon inte ska släpa runt på den, vi vet alla hur det slutar när yngre barn släpar runt på en iPad för 6 000. I värsta fall blir hon av med den genom ren glömska, eller råkar ta sönder den. Så tanken var mest att hon ska ha den hemma och kanske vid övernattning hos kompisar och dylikt. Okey tack för din åsikt!

Yo Tom man:D...Google nexus 7 tycker jag verkar nice om det inte måste vara en ipad. http://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-16gb
Edit: Tycker dock ni ska vänta och se vad iPad mini har att erbjuda, de yngre brukar ju uppskatta äpplets produkter lite mer;)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sceptic:

Jaa alltså tanken är ju att hon inte ska släpa runt på den, vi vet alla hur det slutar när yngre barn släpar runt på en iPad för 6 000. I värsta fall blir hon av med den genom ren glömska, eller råkar ta sönder den. Så tanken var mest att hon ska ha den hemma och kanske vid övernattning hos kompisar och dylikt. Okey tack för din åsikt!

Jo, precis. Det finns inga rätt eller fel vid val a produkter. De är mest hur den ska användas och av vem. Rent spontant känns det som det passar med en ipad här. Men som sagt trenden just nu är att folk vill ha en mindre platta för att få den mer portabel. Tjejer har plattan i väskan för att kunna läsa böcker på bussen osv. Eller till kompisar.
Det är mest i USA där det finns mindre plattor. Men nu kommer den nya mindre ipaden just pga denna trenden och önskemål.

Jag tror att i framtiden kommer plattor användas mer portabelt. Man har den på semestern osv. Hemma har man en bärbar dator istället. hmmm, kanske kanske ändå att den nya mindre ipaden är bättre för henne. Vänta till nästa vecka och kolla vad som skrivs. Före du bestämmer dig.
Mvh

Permalänk
Medlem

Okey! Jag ska vänta och se vad som erbjuds! Tack allihop!