Permalänk

www.livekoder.com

Hej anledningen varför jag skriver här om www.livekoder.com är för att jag har väldigt svårt att
ta dom seriöst efter att jag frågade lite om kundens säkerhet & om företaget.
Så får jag svaret från dom :

Hej Erik, vi är ett mindre företag baserat, baserat i England, vi har över 700 kunder och är online minst 8 timmar om dagen,
vi erbjuder en unik tjänst som inte många kan erbjuda, koderna levereras automatiskt, och vi erbjuder säkra betalningen via Payson.

Gör gärna en test beställning på till exempel 1 månads live, så får du se hur smidigt det hela är.

mvh//supporten på LiveKoder.com

Ska jag verkligen tolka detta professionellt?
Har Googlat lite om andra kunder som handlat där som fått livekoder, men svårt att tolka ifall det är en kund eller inte, finns det någon facebook grupp? har dock inte kollat upp det. finns nog mera fakta, men vet någon mera om sidan så hör av er.

Permalänk
Skrivet av KillaHappy:

Hej anledningen varför jag skriver här om www.livekoder.com är för att jag har väldigt svårt att
ta dom seriöst efter att jag frågade lite om kundens säkerhet & om företaget.
Så får jag svaret från dom :

Hej Erik, vi är ett mindre företag baserat, baserat i England, vi har över 700 kunder och är online minst 8 timmar om dagen,
vi erbjuder en unik tjänst som inte många kan erbjuda, koderna levereras automatiskt, och vi erbjuder säkra betalningen via Payson.

Gör gärna en test beställning på till exempel 1 månads live, så får du se hur smidigt det hela är.

mvh//supporten på LiveKoder.com

Ska jag verkligen tolka detta professionellt?
Har Googlat lite om andra kunder som handlat där som fått livekoder, men svårt att tolka ifall det är en kund eller inte, finns det någon facebook grupp? har dock inte kollat upp det. finns nog mera fakta, men vet någon mera om sidan så hör av er.

Ser ganska proffesionellt ut i mail, hur hade du velat att mailet från de skulle se ut för att tolkas som proffesionellt?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av KillaHappy:

Hej anledningen varför jag skriver här om www.livekoder.com är för att jag har väldigt svårt att
ta dom seriöst efter att jag frågade lite om kundens säkerhet & om företaget.
Så får jag svaret från dom :

Hej Erik, vi är ett mindre företag baserat, baserat i England, vi har över 700 kunder och är online minst 8 timmar om dagen,
vi erbjuder en unik tjänst som inte många kan erbjuda, koderna levereras automatiskt, och vi erbjuder säkra betalningen via Payson.

Gör gärna en test beställning på till exempel 1 månads live, så får du se hur smidigt det hela är.

mvh//supporten på LiveKoder.com

Ska jag verkligen tolka detta professionellt?
Har Googlat lite om andra kunder som handlat där som fått livekoder, men svårt att tolka ifall det är en kund eller inte, finns det någon facebook grupp? har dock inte kollat upp det. finns nog mera fakta, men vet någon mera om sidan så hör av er.

Skrivet av OnlyCasanova:

Ser ganska proffesionellt ut i mail, hur hade du velat att mailet från de skulle se ut för att tolkas som proffesionellt?

Har markerat det jag tycker ser lite tokigt men självklart ser relativt schysst ut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett "omdöme" som verkar vara av en riktig person, han har varit aktiv med inlägg både före och efter han skrivit inlägget:

https://www.flashback.org/p38523139

Permalänk
Medlem

vem som helst kan ha ett payson konto, omdömet på flashback kan vara från samma person som har företaget.. försök hitta mer information om företaget om du tänker handla där, priserna känns lite för bra för att vara sanna!

Permalänk
Medlem

Använder de Payson låter det inte helt skumt, men som sagt kan vem som helst använda det. Testa köpa något av det billigare och se vad som händer?

EDIT Vetdu... Jag tror jag mejlar dem och frågar lite grejer återkommer med svar.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Använder de Payson låter det inte helt skumt, men som sagt kan vem som helst använda det. Testa köpa något av det billigare och se vad som händer?

EDIT Vetdu... Jag tror jag mejlar dem och frågar lite grejer återkommer med svar.

Gör det !

Permalänk
Skrivet av Uvania:

vem som helst kan ha ett payson konto, omdömet på flashback kan vara från samma person som har företaget.. försök hitta mer information om företaget om du tänker handla där, priserna känns lite för bra för att vara sanna!

precis de jag tänkte. har sett tråden på flashback tidigare.

Permalänk

Kundsupportens namn Mensur Bajrami och verkar bara finnas en person http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=3oyn06AINI3DNpU-3... Kolla på facebook, också och alla såg helt oseriösa ut ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KillaHappy:

Kundsupportens namn Mensur Bajrami och verkar bara finnas en person http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=3oyn06AINI3DNpU-3... Kolla på facebook, också och alla såg helt oseriösa ut ^^

Du vet inte ens om han har facebook/är sökbar ...

Permalänk
Medlem

Säkra betalningen!!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Du vet inte ens om han har facebook/är sökbar ...

Nej de är väl ganska sjävklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Ser ganska proffesionellt ut i mail, hur hade du velat att mailet från de skulle se ut för att tolkas som proffesionellt?

Det ser förjäkligt ut. Den som har skrivit det verkar inte ha någon som helst kunskap i grammatik eller meningsuppbyggnad. Självfallet får man väl räkna med mindre missar, men en text som inte ens hade gått igenom en svensklektion på gymnasiet gå totalt bort. Det företag som inte ens bemödar sig med att ha en, någorlunda, ok presentation skriven och rättad känns ju inte vidare seriös. Visst kan man se det som att grammatikkunskaper inte är företagets främsta nisch. Men jag ser det som att om företaget inte bryr sig om den lilla detaljen, vad vet man då att de också negligerar? Betalningsrutiner? Kundtjänst?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

Han är seriös, jag har köpt från honom flera gånger och fått koderna inom någon timme (köpt på kvällen)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Företag som inte har någon som helst kontakt och företagsinformation skall alltid betraktas med skepsis.
Seriösa företag undanhåller inte sådan information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Företag som inte har någon som helst kontakt och företagsinformation skall alltid betraktas med skepsis.
Seriösa företag undanhåller inte sådan information.

Ett kontaktformulär har dom ju, men det är ju också allt.
Sen kan jag väl tycka att designen på sidan är i blekaste laget. Man kunde ju kanske ha lagt ner lite mer tid och energi på att få fram en schysst logga ändå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Företag som inte har någon som helst kontakt och företagsinformation skall alltid betraktas med skepsis.
Seriösa företag undanhåller inte sådan information.

Inget försvar på nått sätt, för enligt lagen ska man redovisa org nummer på en e-handelssida.

Men man förstår att väldigt många inte vill visa sådan info, hur seriös man än är.
Lag och regler är tyvärr inte anpassade för den här typen av e-handels sidor när man har vissa typer av företagsformer.
dom skapades för många år sen innan internet var uppfunnit.

En mail adress kan man ju dock med lite trixande visa som förhindrar Email harvesting, även företag ogillar mängder med spam, precis som vem som helst.
Att visa en mailadress i klartext på en webbsida oavsett typ är mindre lyckat.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Dom är seriösa, har köp Guld och M$ points där flera gånger.
Fick en använd kod en gång, då maila jag tillbaka(var en söndag) och frågade om jag kunde få en ny kod och några timmar senare låg det en ny fin kod i min mail, Det gillas!

Permalänk
Medlem

Köpte precis 12-månder live medlemskap och det fungerade bra utan några problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x